
Μετά από την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια του ενεργειακού κολοσσού Shell για την εξερεύνηση και αξιοποίηση των κοιτασμάτων πετρελαίου στην Αρκτική, η εταιρεία επανέρχεται δυναμικά με μια νέα προσπάθεια εγκαθιστώντας εκ νέου την πλατφόρμα εξόρυξης Polar Pioneer στην θάλασσα του Chukchi.
Ειδικότερα, η πλατφόρμα ξεκίνησε τις προετοιμασίες για την εξόρυξη από τις 30 Ιουλίου, όμως οι αμερικανικές αρχές απαγόρεψαν να αρχίσει η διαδικασία μέχρι το παγοθραυστικό Fennica, ένα πλοίο ειδικών προδιαγραφών που θα συμβάλλει στην ασφάλεια της εξόρυξης, να μεταφερθεί στην περιοχή. Το πλοίο τελικά κατέπλευσε την Τρίτη 11 Αυγούστου, όπως αναφέρει η Shell η οποία είναι σε ετοιμότητα για την έναρξη της εξόρυξης.
Ο λόγος που η εξόρυξη καθυστέρησε για την άφιξη του Fennica, είναι διότι στο πλοίο όταν ήταν καθ οδόν για τον προορισμό του το Ιούλιο, ανακαλύφθηκε ένα μεγάλο ρήγμα στην καρίνα του, με αποτέλεσμα να αλλάξει πορεία προς την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Portland. Τα προβλήματα όμως δεν σταμάτησαν, αφού στο Portland δεκάδες ακτιβιστές της Greenpeace συγκεντρώθηκαν για να εμποδίσουν την αναχώρηση του επισκευασμένου πλέον πλοίου στις 30 Ιουλίου, καθώς θεωρούν πως μια διαρροή στην Αρκτική δεν θα μπορεί να αντιμετωπιστεί επαρκώς από την Shell.
Η αμείωτη προσπάθεια της Shell για την επίτευξη της εξόρυξης, παρά τις αντιξοότητες, δικαιολογείται, εάν αναλογιστεί κανείς πως σύμφωνα με έρευνες του γεωλογικού οργανισμού των Η.Π.Α. η Αρκτική έχει το 13% των παγκοσμίων αποθεμάτων.
Ακτιβιστές και ειδικοί ισχυρίζονται ότι το συγκεκριμένο δύσκολο εγχείρημα, ύψους $7 δις. μέχρι και σήμερα για την Shell, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και τεχνολογικές καινοτομίες όπως η υποχρέωση για την εταιρεία να δίπλα στην πλατφόρμα εξόρυξης όχι μόνο το πλοίο ασφαλείας αλλά και μια δεύτερη πλατφόρμα εξόρυξης σε ετοιμότητα, για τον περιορισμό της διαρροής σε περίπτωση ρήξης του κοιτάσματος.
Photo: ΑΠΕ/MATT MILLS MCKNIGHT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ