
Η κυριαρχία στα στενά του Γιβραλτάρ αποτελεί για άλλη μία φορά αντικείμενο διαμάχης μεταξύ Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου. Τα δύο αυτά κράτη βρίσκονται συχνά σε διπλωματικές αντιπαραθέσεις για τη δικαιοδοσία στο ορεινό άκρο της Ιβηρικής χερσονήσου.
Την Κυριακή το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό ‘αναχαίτισε’ πλοιάρια της ισπανικής αστυνομίας και τα συνόδευσαν εκτός των χωρικών υδάτων του Γιβραλτάρ, τα οποία το Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζουν ότι βρίσκονται υπό βρετανική κυριαρχία και άρα υπό βρετανικό έλεγχο..
«Οι συνεχείς παραβιάσεις από την ισπανική αστυνομία στα χωρικά ύδατα του Γιβραλτάρ είναι μια σαφής παραβίαση της κυριαρχίας του Ηνωμένου Βασιλείου» δήλωσε τη Δευτέρα ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών Hugo Swire στον βρετανικό Τύπο.
Ισπανός αξιωματούχος του Υπουργείου Εξωτερικών δεν δέχθηκε ότι η ισπανική αστυνομία συμμετείχε σε οποιαδήποτε άνομη ενέργεια ή εθνική παραβίαση, δηλώνοντας ότι “τα ύδατα ήταν ισπανικά”. Τα σκάφη της ισπανικής αστυνομίας φέρεται να κυνηγούσαν λαθρέμπορους ναρκωτικών.
«Το Γιβραλτάρ είναι το μόνο μέρος που παραμένει αποικία κατά τον 21ο αιώνα», είχε δηλώσει παλαιότερα ο ισπανός πρωθυπουργός Mariano Rajoy. Τα στενά παραχωρήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Ισπανία το 1713, αλλά η ισπανική κυβέρνηση προσφάτως ζήτησε την επαναδιαπραγμάτευση της κυριαρχίας, καλώντας την τρέχουσα κατάσταση «αναχρονιστική» και απαιτώντας τα στενά να παραχωρηθούν ξανά στην Ισπανία. Όταν η Ισπανία προσχώρησε στην ΕΕ το 1986, προϋπόθεση για την ένταξη της ήταν ότι το καθεστώς του Γιβραλτάρ και η κυριαρχία του ‘βράχου’ θα πρέπει να αναθεωρηθούν με τη Βρετανία. Το Γιβραλτάρ αποτελεί φορολογικό παράδεισο για Βρετανούς, και όχι μόνο, υπηκόους και επιχειρηματίες αλλά και με σημαντική γεωγραφική θέση για τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις. Σε αυτό το πλαίσιο το Λονδίνο μάλλον δεν θα επιτρέψει εύκολα κάποια αλλαγή στο υπάρχον καθεστώς.
ΦΩΤΟ: EPA/A.Carrasco Ragel
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ