
Η κυριαρχία στα στενά του Γιβραλτάρ αποτελεί για άλλη μία φορά αντικείμενο διαμάχης μεταξύ Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου. Τα δύο αυτά κράτη βρίσκονται συχνά σε διπλωματικές αντιπαραθέσεις για τη δικαιοδοσία στο ορεινό άκρο της Ιβηρικής χερσονήσου.
Την Κυριακή το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό ‘αναχαίτισε’ πλοιάρια της ισπανικής αστυνομίας και τα συνόδευσαν εκτός των χωρικών υδάτων του Γιβραλτάρ, τα οποία το Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζουν ότι βρίσκονται υπό βρετανική κυριαρχία και άρα υπό βρετανικό έλεγχο..
«Οι συνεχείς παραβιάσεις από την ισπανική αστυνομία στα χωρικά ύδατα του Γιβραλτάρ είναι μια σαφής παραβίαση της κυριαρχίας του Ηνωμένου Βασιλείου» δήλωσε τη Δευτέρα ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών Hugo Swire στον βρετανικό Τύπο.
Ισπανός αξιωματούχος του Υπουργείου Εξωτερικών δεν δέχθηκε ότι η ισπανική αστυνομία συμμετείχε σε οποιαδήποτε άνομη ενέργεια ή εθνική παραβίαση, δηλώνοντας ότι “τα ύδατα ήταν ισπανικά”. Τα σκάφη της ισπανικής αστυνομίας φέρεται να κυνηγούσαν λαθρέμπορους ναρκωτικών.
«Το Γιβραλτάρ είναι το μόνο μέρος που παραμένει αποικία κατά τον 21ο αιώνα», είχε δηλώσει παλαιότερα ο ισπανός πρωθυπουργός Mariano Rajoy. Τα στενά παραχωρήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Ισπανία το 1713, αλλά η ισπανική κυβέρνηση προσφάτως ζήτησε την επαναδιαπραγμάτευση της κυριαρχίας, καλώντας την τρέχουσα κατάσταση «αναχρονιστική» και απαιτώντας τα στενά να παραχωρηθούν ξανά στην Ισπανία. Όταν η Ισπανία προσχώρησε στην ΕΕ το 1986, προϋπόθεση για την ένταξη της ήταν ότι το καθεστώς του Γιβραλτάρ και η κυριαρχία του ‘βράχου’ θα πρέπει να αναθεωρηθούν με τη Βρετανία. Το Γιβραλτάρ αποτελεί φορολογικό παράδεισο για Βρετανούς, και όχι μόνο, υπηκόους και επιχειρηματίες αλλά και με σημαντική γεωγραφική θέση για τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις. Σε αυτό το πλαίσιο το Λονδίνο μάλλον δεν θα επιτρέψει εύκολα κάποια αλλαγή στο υπάρχον καθεστώς.
ΦΩΤΟ: EPA/A.Carrasco Ragel
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ