
Η κυριαρχία στα στενά του Γιβραλτάρ αποτελεί για άλλη μία φορά αντικείμενο διαμάχης μεταξύ Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου. Τα δύο αυτά κράτη βρίσκονται συχνά σε διπλωματικές αντιπαραθέσεις για τη δικαιοδοσία στο ορεινό άκρο της Ιβηρικής χερσονήσου.
Την Κυριακή το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό ‘αναχαίτισε’ πλοιάρια της ισπανικής αστυνομίας και τα συνόδευσαν εκτός των χωρικών υδάτων του Γιβραλτάρ, τα οποία το Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζουν ότι βρίσκονται υπό βρετανική κυριαρχία και άρα υπό βρετανικό έλεγχο..
«Οι συνεχείς παραβιάσεις από την ισπανική αστυνομία στα χωρικά ύδατα του Γιβραλτάρ είναι μια σαφής παραβίαση της κυριαρχίας του Ηνωμένου Βασιλείου» δήλωσε τη Δευτέρα ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών Hugo Swire στον βρετανικό Τύπο.
Ισπανός αξιωματούχος του Υπουργείου Εξωτερικών δεν δέχθηκε ότι η ισπανική αστυνομία συμμετείχε σε οποιαδήποτε άνομη ενέργεια ή εθνική παραβίαση, δηλώνοντας ότι “τα ύδατα ήταν ισπανικά”. Τα σκάφη της ισπανικής αστυνομίας φέρεται να κυνηγούσαν λαθρέμπορους ναρκωτικών.
«Το Γιβραλτάρ είναι το μόνο μέρος που παραμένει αποικία κατά τον 21ο αιώνα», είχε δηλώσει παλαιότερα ο ισπανός πρωθυπουργός Mariano Rajoy. Τα στενά παραχωρήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Ισπανία το 1713, αλλά η ισπανική κυβέρνηση προσφάτως ζήτησε την επαναδιαπραγμάτευση της κυριαρχίας, καλώντας την τρέχουσα κατάσταση «αναχρονιστική» και απαιτώντας τα στενά να παραχωρηθούν ξανά στην Ισπανία. Όταν η Ισπανία προσχώρησε στην ΕΕ το 1986, προϋπόθεση για την ένταξη της ήταν ότι το καθεστώς του Γιβραλτάρ και η κυριαρχία του ‘βράχου’ θα πρέπει να αναθεωρηθούν με τη Βρετανία. Το Γιβραλτάρ αποτελεί φορολογικό παράδεισο για Βρετανούς, και όχι μόνο, υπηκόους και επιχειρηματίες αλλά και με σημαντική γεωγραφική θέση για τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις. Σε αυτό το πλαίσιο το Λονδίνο μάλλον δεν θα επιτρέψει εύκολα κάποια αλλαγή στο υπάρχον καθεστώς.
ΦΩΤΟ: EPA/A.Carrasco Ragel
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ