
Oι ομοσπονδιακές αρχές ασφαλείας των πτήσεων της ΗΠΑ (ΝΤSB) δήλωσαν την Τρίτη 25 Ιουλίου ότι η συντριβή του διαστημοπλοίου Virgin Galactic το 2014 προκλήθηκε τελικά από μια άστοχη ενέργεια του συγκυβερνήτη. Οι ερευνητές έκριναν ότι η αεροναυπηγική εταιρεία που παρέδωσε το διαστημόπλοιο δεν είχε προνοήσει για ειδικές δικλίδες ασφάλειας στο σύστημα ώστε να ξεπεραστεί το σφάλμα του συγκυβερνήτη.
Το διαστημόπλοιο μετά το λάθος του συγκυβερνήτη ενώ προσέγγιζε τη γη, έσπασε στην κυριολεξία πάνω από την έρημο Mojave κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης. Το ατύχημα σκότωσε το συγκυβερνήτη ενώ τραυματίστηκε σοβαρά ο κυβερνήτης
«Πολλά από τα θέματα ασφάλειας που παρουσιάζονται ως πιθανές αιτίες της καταστροφής δεν προέκυψαν από την καινοτομία της δοκιμαστικής πτήσης εκτόξευσης, αλλά κυρίως από τον ανθρώπινο παράγοντα και τα πιθανά ανθρώπινα λάθη που ήταν ήδη γνωστά σε άλλα μέσα μεταφορών», δήλωσε εκπρόσωπος της ΝΤSB
Η Virgin Galactic πάντως παραμένει απτόητη και έχει προχωρήσει εκ νέου με τα σχέδιά της για διαστημικές- τουριστικές πτήσεις ενώ χτίζει ήδη ένα άλλο σκάφος.
Στελέχη της εταιρείας του Richard Branson έχουν δηλώσει τους τελευταίους μήνες ότι η δέσμευσή της Virgin Galactic για κατασκευή και δρομολόγηση ενός νέου διαστημικού σκάφος δεν έχει ματαιωθεί παρά την συντριβή. Ίδιες πηγές τονίζουν ότι η εταιρεία θα επαναλάβει τις δοκιμαστικές πτήσεις εντός του τρέχοντος έτους. Η εταιρεία οραματίζεται πτήσεις που θα ταξιδεύουν με έξι επιβάτες πάνω από τη Γη προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία. Οι πτήσεις θα εκτελούνται πολύ πάνω από τη γραμμή Kármán (Kármán line), η οποία βρίσκεται σε ύψος 100 χιλιόμετρα / 62 μίλια και θεωρείται το ‘όριο’ μεταξύ της ατμόσφαιρας της Γης και του διαστήματος. Σε αυτό το υψόμετρο η ατμόσφαιρα είναι εξαιρετικά αραιή και οι ταχύτητες που πρέπει να αναπτυχθούν απαιτούν ιδιαίτερη σχεδίαση και τεχνολογική ακρίβεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ