
H Εθνική εταιρεία πετρελαίου της Νιγηρίας, (Nigerian National Petroleum Corporation – NNPC), ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει σε 113 δεξαμενόπλοια την οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα σε λιμένες της χώρας. Η απαγόρευση προέρχεται από απόφαση της κυβέρνησης και συμμορφώνεται στις πρωτοβουλίες και αποφάσεις του πρόσφατα εκλεγμένου προέδρου Muhammadu Buhari.
Πιο συγκεκριμένα στις 15 Ιουλίου 2015, σε επιστολή που εκδόθηκε από την NNPC αναφέρονται 113 δεξαμενόπλοια που είχαν συμμετάσχει σε φορτώσεις αργού πετρελαίου / φυσικού αερίου σε τερματικούς σταθμούς στη Νιγηρία. Η απαγόρευση αναφέρεται επίσης σε κινήσεις εντός των χωρικών υδάτων της χώρας.
Σύμφωνα με το Card Club η επιστολή προκάλεσε ανησυχία και σύγχυση, δεδομένου ότι δεν εξηγεί το λόγο για την απαγόρευση και δεν προσδιορίζει τον τρόπο που ο ζημιωθείς μπορεί να υποβάλει αίτηση για την άρση της. Υπάρχει επίσης ασάφεια ως προς τα δεξαμενόπλοια που αναφέρονται στον κατάλογο που επισυνάπτoνται στην επιστολή. Μερικά πλοία παρατίθενται δύο φορές, και μερικά από τα ονόματα των δεξαμενόπλοιων δεν αντιστοιχούν με τους αντίστοιχους αριθμούς ΙΜΟ που αναφέρονται στη λίστα. Υποστηρίζεται επίσης ότι ορισμένα από τα δεξαμενόπλοια δεν έχουν καταπλεύσει στη Νιγηρία για πολλά χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν καταπλεύσει ποτέ. Οι λόγοι της απαγόρευσης δεν είναι γνωστοί και εικάζεται ότι σχετίζονται με ελλιπή σε πιστοποιητικά ή τελωνειακές διατυπώσεις κατά το παρελθόν ή και καταγραφής περιπτώσεων διαφορών μεταξύ φορτωτικής και υπάρχοντος φορτίου.
Το Gard Club προτείνει στα μέλη να λάβουν σοβαρά υπόψη τη σχετική επιστολή και συμβουλεύει να είναι επιπλέον προσεκτικοί στις συναλλαγές τους, ειδικά ως προς την υποβολή των απαραίτητων εγγράφων και πιστοποιητικών στις τοπικές αρχές.
Η κατάσταση είναι ακόμα ρευστή και εξειδικευμένες νομικές συμβουλές δεν μπορούν να δοθούν προκαλώντας τον αιφνιδιασμό και την ανησυχία όλων των ενδιαφερόμενων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ