
Σύμφωνα με το Gard P&I Club, o IMO ενέκρινε πρόσφατα νέα μέτρα σχετικά με την κυκλοφορία και την διέλευση των πλοίων ως προς τα πλοία που διαπλέουν το αρχιπέλαγος των Αλεούτιων νήσων (Aleutian Islands) . Αφορμή για την παραπάνω νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί το δυστύχημα στο M/V SELENDANG AYU, το οποίο το 2004 αντιμέτωπο με μια χειμερινή καταιγίδα, προσάραξε στην παραπάνω περιοχή, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν 350.000 γαλόνια καύσιμου και να χαθούν 6 ανθρώπινες ζωές.
Τα νέα μέτρα δημιουργούν πλέον 5 ειδικές- προστατευμένες περιοχές, οι οποίες καθορίζονται ως ATBAs (Areas To Be Avoided), και ουσιαστικά οριοθετούν μια ζώνη 50 ν.μ. από την στεριά, η οποία συμβάλλει στην αύξηση του διαθέσιμου χρόνου πλεύσης σε επείγουσες καταστάσεις αλλά και στην μείωση των πιθανοτήτων προσαράξεως σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ειδικότερα, τα μέτρα που περιγράφονται παραπάνω θα εφαρμόζονται από πλοία άνω των 400 κ.ο.χ. σε διεθνείς πλόες, από την 1η Ιανουαρίου του 2016. Τα πλοία που δεν υπάγονται στις ειδικές διατάξεις περί αποφυγής πετρελαϊκής ρύπανσης (oil spill prevention and response requirements) των Η.Π.Α. και της Αλάσκας δεν είναι απαραίτητο να ακολουθούν τους παραπάνω κανονισμούς.
Με τις νέες ATBAs αναμένεται πως τα πλοία θα πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένες νέες πορείες (καθώς δεν θα μπορούν να πλησιάζουν τις ATBAs), ενώ συγχρόνως θα μπορούν να χρησιμοποιούν κανονικά το στενό του Unimak Pass.
Photo: Το φορτηγό SELENDANG AYU, μετά την προσάραξη, κομμένο σε 2 κομμάτια. (AΠΕ/DIGITALGLOBE/HANDOUT)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ