
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
«Παραδόξως» η εβδομάδα που πέρασε, χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα μεγάλη δραστηριότητα παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Όπως αποδείχτηκε, η συνεχιζόμενη αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς ώθησε αρκετούς πλοιοκτήτες να προσφύγουν στη «λύση» της διάλυσης έστω και σε χαμηλότερες τιμές, ιδιαίτερα για πλοία που τα οποία έπρεπε να περάσουν τα surveys.
Στον αντίποδα, οι End Buyers βλέποντας αυτή την προθυμία των πλοιοκτητών, όπως ήταν φυσικό, δεν ανέβασαν τις τιμές, δεδομένου ότι είμαστε ήδη στην περίοδο των μουσώνων και στην έναρξη του Ramadan.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία άρχισε να χάνει πάλι έδαφος, φτάνοντας να διαπραγματεύεται στις 64 προς το δολάριο, αρκετές πράξεις έλαβαν χώρα και μάλιστα όχι σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές, καθώς οι End Buyers, εκμεταλλευόμενοι τις όχι τόσο θετικές εξελίξεις από τους προϋπολογισμούς του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές δεν αύξησαν τις προσφερόμενες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, έδειξε και αυτό κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, κλείνοντας κάποια πλοία και μάλιστα σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά όπως όλα δείχνουν ενδεχομένως αυτή να ήταν και η τελευταία αναλαμπή (ίσως και την επόμενη εβδομάδα να υπάρξει κάποια δραστηριότητα) της αγοράς πριν την παύση των καλοκαιρινών μηνών.
Στο Πακιστάν, τα αρνητικά νέα από τον νέο προϋπολογισμό που επέφερε πτώση στις προσφερόμενες τιμές κατά $ 10/LDT, δεν πτόησαν την αγορά όσο αναμενότανε και υπήρξαν End Buyers οι οποίοι πραγματοποίησαν μερικές αγορές σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών από το προηγούμενο διάστημα, ενώ λόγω των μουσώνων και την έναρξη του Ramadan δεν αναμένεται ιδιαίτερη δραστηριοποίηση από εδώ και στο εξής.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και μάλιστα υπήρξαν κάποιες σοβαρές φήμες ότι το πρόγραμμα των επιδοτήσεων θα παραταθεί μέχρι τα τέλη του 2017.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,330,841 DWT, περίπου εκ των οποίων το 95% (1,262,349 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5% (68,492 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 355 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ