
Φωτό:ΑΠΕ (MAURIZIO GAMBARINI)
Στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων ετών έχουν περιέλθει οι ναύλοι στις διαδρομές Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, καθώς οι μειωμένες εισαγωγές των δυτικών χωρών έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη ζήτηση υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του βρετανικού οίκου Drewry, οικονομικοί παράγοντες, όπως η πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου, οδήγησαν σε συνολική μείωση κατά 1% του όγκου των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές των μεγάλων ευρωπαϊκών κρατών όπως η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σημείωσαν πτώση. Στον αντίποδα, μικρή άνοδο σημείωσαν οι εισαγωγές των αμελητέων αγορών της Ισλανδίας, της Ιρλανδίας και της Ουγγαρίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδρομή έχει επηρεαστεί για πρώτη φορά σε μεγάλο βαθμό από τις ρωσικές εισαγωγές, οι οποίες κατακρημνίστηκαν από τα 156.500TEU για το 2014 στα 105.050 TEU κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2015. Όπως όλα δείχνουν, το αδύναμο ρούβλι και οι εμπορικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία, έχουν οδηγήσει σε πτώση στην εσωτερική κατανάλωση.
Ένας ακόμη παράγοντας ανησυχίας είναι και οι διαρκείς παραγγελίες πλοίων ULCV’s και η ένταξή τους στα δρομολόγια Ασίας-Β.Ευρώπης, αν και ακόμη δεν φαίνεται να έχει διαταραχθεί η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης αναφορικά με τη χωρητικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Έκκληση για άμεση δράση απηύθυναν διευθύνοντες σύμβουλοι ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στους ηγέτες της ΕΕ. Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ