
Φωτό: ΑΠΕ (HYUNDAI MIPO HANDOUT)
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Με αργό και βασανιστικό ρυθμό συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας και των εταίρων χωρίς να έχει ακόμη υπάρξει συμφωνία, μονοπωλώντας το Παγκόσμιο ενδιαφέρον όπως και την συνάντηση των G7 στην Βαυαρία. Εκεί παρά το γεγονός ότι η ατζέντα της συνάντησης είχε άλλα θέματα το Ελληνικό ήταν αυτό που κυριάρχησε, με τους ηγέτες των συμμετεχόντων χωρών να επισημαίνουν την αναγκαιότητα για την επίτευξη μίας συμφωνίας αλλά ταυτόχρονα και την αναγκαιότητα από την Ελλάδα στο να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, λήψη μέτρων και τήρηση των συμφωνηθέντων. Θεωρούμε και ελπίζουμε, όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, ότι η συμφωνία θα επέλθει και όπως όλα προμηνύουν θα χαρακτηρίζεται από «σημαντικές» δεσμεύσεις από την πλευρά της Ελλάδας, ώστε να επέλθει μία σχετική ηρεμία για τους επόμενους μήνες, όπου μετά θα ξεκινήσει ο πιο μεγάλος και σοβαρός κύκλος των διαπραγματεύσεων.
Την ίδια στιγμή η Πορτογαλία δήλωσε πως θα καταβάλει πρόωρα άλλη μία δόση προς το ΔΝΤ αυτόν τον μήνα προκειμένου να εκμεταλλευτεί τα χαμηλότερα κόστη δανεισμού στην αγορά και να δείξει την αντίθεση της με την Ελλάδα, η οποία καθυστέρησε την καταβολή της δόσης προς το Ταμείο, όπως δήλωσε η υπουργός Οικονομικών της χώρας. Συγκεκριμένα η χώρα θα εκταμιεύσει περίπου 2 δισ. ευρώ, που θα προστεθούν στα 6,6 δισ. ευρώ που είχε ήδη καταβάλει νωρίτερα φέτος στο ΔΝΤ. Να υπενθυμίσουμε πως η Πορτογαλία βγήκε πέρυσι από το δικό της πρόγραμμα διάσωσης ύψους 78 δισ. ευρώ, όπου το ΔΝΤ συνέβαλε στο ένα τρίτο των δανείων.
Στην τελευταία του έκθεση ο ΟΟΣΑ για την Παγκόσμια Ανάπτυξη, αναθεωρεί προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του, τοποθετώντας την ανάπτυξη στο 3,1% από 3,6 προηγουμένως, για να αυξηθεί στο 3,8% το 2016. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού, το 1οτρίμηνο του 2015 παρατηρήθηκε απροσδόκητη αδυναμία η οποία όμως θα αντιμετωπιστεί χάρη στις χαμηλές τιμές του πετρελαίου και την εκτεταμένη χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής.
Παράλληλα επισημαίνει ότι οι επενδύσεις αποτελούν βασική πηγή ανησυχίας, καθώς σε Παγκόσμιο επίπεδο, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα είναι πλέον περίπου 20% χαμηλότερες από όσο θα ήταν σε μία κανονική κυκλική ανάκαμψη και για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη και να δοθεί ώθηση στις επενδύσεις, οι Policy Makers πρέπει να επικεντρωθούν στην άρση των παραγόντων που προκαλούν αστάθεια και αβεβαιότητα, όπως για παράδειγμα το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρωζώνη.
Για τις ΗΠΑ, εκτιμά την αύξηση του ΑΕΠ στο 2% φέτος και στο 2,8 το 2016, μειωμένη από τις προηγούμενες προβλέψεις του 3,1% και 3% αντίστοιχα. Σχολιάζοντας, επισήμανε ότι παρά το γεγονός ότι η ισχυροποίηση του δολαρίου και οι άσχημες καιρικές συνθήκες επηρέασαν αρνητικά την ανάπτυξη στις ΗΠΑ, η ανεργία συνεχίζει να μειώνεται ενώ η υποστηρικτική νομισματική πολιτική και οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θα συνεχίσουν να δρουν θετικά.
Αντιθέτως για την Ευρωζώνη ο ΟΟΣΑ αναβάθμισε τις προβλέψεις του στο 1,4% φέτος και στο 2,1% το 2016 από 1,1% και 1,7% αντίστοιχα από την προηγούμενη έκθεση του.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, το συνδυασμένο ΑΕΠ των 34 μελών του, εκ των οποία τα περισσότερα είναι αναπτυγμένες χώρες, αυξήθηκε κατά μόλις 0,3% το 1 τρίμηνο του 2015, τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 1ο τρίμηνο του 2014 γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στην επιβράδυνση των ΗΠΑ, καθώς και στην Γερμανία και την Βρετανία ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν ο μισός από όσο το προηγούμενο τρίμηνο ενώ αντίθετα Ιταλία και Γαλλία βγήκαν από την στασιμότητα και ανοδικά κινήθηκε και το Ιαπωνικό ΑΕΠ.
Την Παρασκευή 05 Ιουνίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 610 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 865 μονάδες με $ 5,615 την ημέρα, BPI στις 596 μονάδες στα $ 4,764 την ημέρα, BSI στις 656 μονάδες στα $ 6,857 την ημέρα και BHSI στις 332 μονάδες, στα $ 4,889 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ