
Η άρρηκτη σχέση των λιμανιών με την ενέργεια, η αυτονομία στα λιμάνια, η τήρηση ελάχιστων δυνατών προδιαγραφών ως προς τους παρόχους υπηρεσιών, αλλά και η διατήρηση της διαφορετικότητας τους, υπήρξαν μερικά από τα σημεία που θίχτηκαν κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα στο πλαίσιο του 12ου ετήσιου Συνεδρίου του Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης (ESPO) στο Athens Ledra Hotel.
Ο πρόεδρος της ESPO, Santiago Garcia-Mila, δήλωσε ενθουσιασμένος με την ατμόσφαιρα της χώρας και τον καταφανή ναυτιλιακό της χαρακτήρα.
Ο κ. Mila αναφερόμενος στο κύριο θέμα του συνεδρίου, την ενέργεια και πώς αυτή συμβάλλει στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, είπε «η ESPO συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Κοινοβούλιο πάνω στον Κανονισμό για τα Λιμάνια και έχει ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση για τη Λευκή Βίβλο που θα προσδιορίζει την Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών».
Στη συνέχεια το λόγο πήρε η γενική γραμματέας της ESPO, Isabelle Ryckbost η οποία τόνισε το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Λιμάνια λέγοντας πως το 40% των αγαθών που διακινούνται σήμερα συνδέονται με την Ενέργεια, και καθώς η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στο περιβάλλον αλλάζει πορεία με την προσπάθεια περιορισμού της εκπομπής του άνθρακα, αυτό σηματοδοτεί και την αλλαγή πολιτικής στα λιμάνια. Η κα. Ryckbost είπε χαρακτηριστικά «αν θέλουμε να μιλάμε για Ενεργειακή Ένωση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας και τα λιμάνια». Η κα. Ryckbost επισήμανε τη σημασία α) της αυτονομίας των λιμανιών στις χρεώσεις, β) της ύπαρξης ελάχιστων κριτηρίων-προϋποθέσεων και της τήρησής τους από τους παρόχους υπηρεσιών, γ) της αναγνώρισης του διαφορετικού ρόλου που κάθε λιμάνι επιτελεί, εμπορικό ή οικονομικό και δ) τη σημασία διατήρησης αυτής της διαφορετικότητας.
Με τη σειρά του ο εισηγητής εκ μέρους του Ευρωκοινοβουλίου για το νέο Κανονισμό, Knut Fleckenstein σχολίασε πως «χωρίς λιμάνια δεν υπάρχει Κανονισμός», αλλά ότι και «ο υπερβάλλον Κανονισμός θα επιφέρει την εξαφάνιση των λιμανιών». Ο κ.Fleckenstein τόνισε πως δεν υπάρχει ενιαία λύση για όλα τα λιμάνια, καθώς αυτά διαφέρουν μεταξύ τους. Αυτό που προέχει είναι η διασφάλιση της αυτονομίας των Λιμανιών, η θέσπιση κανόνων διαφάνειας και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των χρηστών, για να γίνουν τα λιμάνια περισσότερο ελκυστικά. Ο κ. Fleckenstein μίλησε επίσης για τα δικαιώματα των λιμενεργατών, σχολιάζοντας ότι «ενώ σκοπός μας δεν είναι η υπεράσπιση τους, καλό είναι να μη μιλάμε μόνο για αριθμούς, αλλά να εντάξουμε στη συζήτηση και τις συνθήκες εργασίας».
Κλείνοντας τη συνέντευξη Τύπου, ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ Α.Ε., Σταύρος Χατζάκος εξέφρασε την ευχαρίστησή του για τον μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων στο συνέδριο που έφτασαν τους 300, ενώ παράλληλα σχολίασε πως σκοπός του ΟΛΠ είναι πάντα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης και να μετέχει ενεργά, καθώς εξαρχής ήταν «παρών» στις συζητήσεις για την πολιτική στα λιμάνια σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ