
Το “Πλοίο της Ειρήνης” υποδέχθηκε η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. στο λιμάνι του Πειραιά, αποδίδοντας τιμές και δώρα στους διοργανωτές και τον πλοίαρχο του πλοίου.
Το “Πλοίο της Ειρήνης” ταξιδεύει κάθε χρόνο σε πολλές χώρες, μεταφέροντας τους «χιμπακούσα», όπως λέγονται στην Ιαπωνία οι επιζήσαντες από τους βομβαρδισμούς της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι (6 και 9 Αυγούστου 1945). Οι «χιμπακούσα» ως πρεσβευτές ειρήνης, διαδίδουν αντιπολεμικά μηνύματα και μοιράζονται τις εμπειρίες τους από τον πυρηνικό όλεθρο και τις συνέπειές του.
Τους επικεφαλής της ξένης αντιπροσωπείας χαιρέτισαν ο αν. υπουργός Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσας, ο αντιδήμαρχος Πειραιά κ. Α. Αργουδέλλης, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Α.Ε. κ.Γιώργος Ανωμερίτης, εκπρόσωποι φορέων και αντιστασιακών οργανώσεων και μαθητές του Ε΄ Γυμνασίου Κερατσινίου.
Μιλώντας προς τους ξένους προσκεκλημένους ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης μεταξύ άλλων τόνισε:
“Ανήκω σε μια γενιά που οργανώθηκε και αγωνίσθηκε για έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά όπλα. Σ΄αυτόν τον κόσμο, παρότι αποτρέψαμε έναν πυρηνικό όλεθρο δεν αποτρέψαμε τους τοπικούς πολέμους και τους εμφύλιους σπαραγμούς, πίσω από τους οποίους βρίσκονται πάντα τα συμφέροντα των ισχυρών της γης.
Ο πλανήτης μας σήμερα και πάλι απειλείται. Όχι ευθέως από τους κατέχοντες πυρηνική ενέργεια και όπλα. Απειλείται από τους ηγέτες της παγκόσμιας οικονομικής ολιγαρχίας, οι οποίοι μέσω της εικονικής οικονομίας και της χρηματοπιστωτικής τους δύναμης, επιβάλλονται σε πολιτικές ηγεσίες και στις νόθες αγορές, κάνοντας τους φτωχούς λαούς φτωχότερους και τους πλούσιους πλουσιότερους. Η παγκόσμια οικονομία, η ίδια η δημοκρατία, το περιβάλλον, τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών, καταπατώνται και συντρίβονται στο όνομα των ολίγων ισχυρών.
Αυτός είναι ο λόγος που τα σημερινά κινήματα πρέπει να οργανωθούν και να αγωνισθούν για τη σημερινή απειλή κατά της ειρήνης και της δημοκρατίας, που είναι η οικονομική εξουσία των δυναστών και δικτατόρων των αγορών”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ