
Φωτό:ΑΠΕ-ΜΠΕ (Γιώργος Χριστάκης)
Επιστολή προς τον υπουργό Οικονομίας απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με θέμα την πιθανή αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα.
Η επιστολή, που κοινοποιήθηκε στον υπουργό, αναπληρωτή υπουργό και γενικό γραμματέα Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας, είναι η εξής:
«Επιθυμούμε να εκφράσουμε τη μεγάλη μας ανησυχία για την πιθανή αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ σύμφωνα με πληροφορίες μας από τα ΜΜΕ.
Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω συσσωρευμένων ζημιών από το 2009 οι οποίες ξεπερνούν το 1,2 δις ευρώ και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους σε περίπτωση αύξησης φόρων ή επιβολής άλλων υποχρεώσεων.
Συνεπώς η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μετακύλιση της αύξησης στους επιβάτες, με συνέπεια την αύξηση του μεταφορικού κόστους και τη μείωση της κίνησης. Από την ενδεχόμενη αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ δεν αναμένεται να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα αντίθετα είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν αρνητικά αποτελέσματα λόγω των πολλαπλών επιδράσεων της μείωσης της ακτοπλοϊκής κίνησης στον τουρισμό και γενικότερα στην οικονομία και στην απασχόληση των νησιών μας.
Η συμβολή των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών στην οικονομία της χώρας είναι τεράστια, λαμβανομένου υπόψη ότι το 65% των επιβατών διακινείται για τουρισμό. Ταυτόχρονα η ακτοπλοΐα είναι ο παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά η ανάπτυξη των νησιών μας και η προστασία των εθνικών μας συμφερόντων.
Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε να χαρακτηριστούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ως υπηρεσίες πρώτης ανάγκης και να ενταχθούν στον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ τον οποίον αντιλαμβανόμεθα ότι διαπραγματεύεστε».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ