
Φωτό:ΑΠΕ-ΜΠΕ (Γιώργος Χριστάκης)
Επιστολή προς τον υπουργό Οικονομίας απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με θέμα την πιθανή αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα.
Η επιστολή, που κοινοποιήθηκε στον υπουργό, αναπληρωτή υπουργό και γενικό γραμματέα Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας, είναι η εξής:
«Επιθυμούμε να εκφράσουμε τη μεγάλη μας ανησυχία για την πιθανή αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ σύμφωνα με πληροφορίες μας από τα ΜΜΕ.
Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω συσσωρευμένων ζημιών από το 2009 οι οποίες ξεπερνούν το 1,2 δις ευρώ και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους σε περίπτωση αύξησης φόρων ή επιβολής άλλων υποχρεώσεων.
Συνεπώς η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μετακύλιση της αύξησης στους επιβάτες, με συνέπεια την αύξηση του μεταφορικού κόστους και τη μείωση της κίνησης. Από την ενδεχόμενη αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ δεν αναμένεται να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα αντίθετα είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν αρνητικά αποτελέσματα λόγω των πολλαπλών επιδράσεων της μείωσης της ακτοπλοϊκής κίνησης στον τουρισμό και γενικότερα στην οικονομία και στην απασχόληση των νησιών μας.
Η συμβολή των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών στην οικονομία της χώρας είναι τεράστια, λαμβανομένου υπόψη ότι το 65% των επιβατών διακινείται για τουρισμό. Ταυτόχρονα η ακτοπλοΐα είναι ο παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά η ανάπτυξη των νησιών μας και η προστασία των εθνικών μας συμφερόντων.
Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε να χαρακτηριστούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ως υπηρεσίες πρώτης ανάγκης και να ενταχθούν στον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ τον οποίον αντιλαμβανόμεθα ότι διαπραγματεύεστε».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ