
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που επικράτησε θετικό κλίμα στην αγορά με τους Cash Buyers να έχουν αρχίσει και πάλι το γνωστό «παιχνίδι» της σπέκουλας, βασιζόμενοι στα θετικά νέα από τη σταθεροποίηση των νομισματικών ισοτιμιών και την αύξηση των εγχώριων τιμών του σιδήρου.
Ο συνδυασμός των ιδιαίτερα χαμηλών εσόδων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις βελτιωμένες προσφερόμενες τιμές, τόσο από τους Cash Buyersόσο και από τους End Buyers, δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την πορεία των διαλύσεων το επόμενο διάστημα.
Η Ινδία, δείχνει ότι αρχίζει να επιστρέφει στην αγορά εκδηλώνοντας ενδιαφέρον κυρίων για πλοία μεσαίου τονάζ, έχοντας βέβαια χάσει το μερίδιο της αγοράς από τις αγορές των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα. Η αναμενόμενη «απαγόρευση» στις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές έχει αρχίσει και προεξοφλείτε έχοντας σαν αποτέλεσμα την θετική πορεία των τιμών.
Το Μπαγκλαντές, στην παρούσα φάση θεωρείται η καλύτερη αγορά, καθώς η ζήτηση παραμένει ισχυρή και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές καθώς τις τελευταίες εβδομάδες οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αυξηθεί κατά $ 20 τον τόνο LDT.
Στο Πακιστάν, αρκετοί End Buyers είναι ήδη κλεισμένοι με πλοία μεγαλύτερου τονάζ που αγοράστηκαν το προηγούμενο διάστημα και δεν φαίνεται να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον το επόμενα άμεσο διάστημα, όπως άλλωστε αντικατοπτρίζεται και στις προσφερόμενες τιμές.
Στην Κίνα, η εικόνα συνεχίζει και παραμένει η ίδια με το πρόγραμμα των κρατικών επιδοτήσεων να παραμένει σε ισχύ και θα παραμείνει έως και τα τέλη του 2015.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 380 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ