
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που επικράτησε θετικό κλίμα στην αγορά με τους Cash Buyers να έχουν αρχίσει και πάλι το γνωστό «παιχνίδι» της σπέκουλας, βασιζόμενοι στα θετικά νέα από τη σταθεροποίηση των νομισματικών ισοτιμιών και την αύξηση των εγχώριων τιμών του σιδήρου.
Ο συνδυασμός των ιδιαίτερα χαμηλών εσόδων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις βελτιωμένες προσφερόμενες τιμές, τόσο από τους Cash Buyersόσο και από τους End Buyers, δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την πορεία των διαλύσεων το επόμενο διάστημα.
Η Ινδία, δείχνει ότι αρχίζει να επιστρέφει στην αγορά εκδηλώνοντας ενδιαφέρον κυρίων για πλοία μεσαίου τονάζ, έχοντας βέβαια χάσει το μερίδιο της αγοράς από τις αγορές των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα. Η αναμενόμενη «απαγόρευση» στις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές έχει αρχίσει και προεξοφλείτε έχοντας σαν αποτέλεσμα την θετική πορεία των τιμών.
Το Μπαγκλαντές, στην παρούσα φάση θεωρείται η καλύτερη αγορά, καθώς η ζήτηση παραμένει ισχυρή και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές καθώς τις τελευταίες εβδομάδες οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αυξηθεί κατά $ 20 τον τόνο LDT.
Στο Πακιστάν, αρκετοί End Buyers είναι ήδη κλεισμένοι με πλοία μεγαλύτερου τονάζ που αγοράστηκαν το προηγούμενο διάστημα και δεν φαίνεται να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον το επόμενα άμεσο διάστημα, όπως άλλωστε αντικατοπτρίζεται και στις προσφερόμενες τιμές.
Στην Κίνα, η εικόνα συνεχίζει και παραμένει η ίδια με το πρόγραμμα των κρατικών επιδοτήσεων να παραμένει σε ισχύ και θα παραμείνει έως και τα τέλη του 2015.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 380 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ