
Τον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Γιάννη Τόλιο επισκέφτηκαν τα μέλη της «Κοινοπραξίας Τρίτων», Θεόδωρος Πιτσιρίκος, Αθανάσιος Καλαμπόκας και Αλέξανδρος Κορωνάκης στον οποίον δήλωσαν ότι η «είσοδος ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή στον ΟΛΠ αποτελεί μονόδρομο για την αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης».
Όπως τόνισαν τα μέλη, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, ο στρατηγικός επενδυτής είναι απαραίτητος τόσο για την υλοποίηση επενδύσεων στη ΝΕΖ, που μπορεί να ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, όσο και για την οργάνωση της επισκευαστής βάσης στα πρότυπα του εξωτερικού ώστε να καταστεί ανταγωνιστική.
Τα μέλη της Κοινοπραξίας υποστήριξαν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μέσω της πώλησης μετοχών, αλλά δεν είναι αρνητικοί και στο ενδεχόμενο να επιλεχθεί η μέθοδος της παραχώρησης δραστηριοτήτων. «Και οι δύο περιπτώσεις προϋποθέτουν συμμετοχή επενδυτή (επενδυτών) με εισφορά κεφαλαίων για την ανασυγκρότηση και εκσυγχρονισμό όλων των δραστηριοτήτων», σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Πέραν της προφορικής ενημέρωσης παρεδόθησαν στον κ. Γιάννη Τόλιο και οι διαχρονικές ενέργειες και προτάσεις σε ενιαίο Φάκελλο.
Ειδικότερα τα μέλη της κοινοπραξίας «Τρίτων» επεσήμαναν τα ακόλουθα:
1. Η υφιστάμενη κατάσταση της διαρκούς υποβάθμισης και υπολειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος-Δραπετσώνας κλπ. δεν μπορεί να συνεχισθεί.
2. Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν πληγεί πολύ σοβαρά. Ακόμα και πιο μεγάλες και υγιείς επιχειρήσεις κινδυνεύουν να κλείσουν με απρόβλεπτες συνέπειες στην τοπική κοινωνία.
3. Ειδικά για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη η Κοινοπραξία “ΤΡΙΤΩΝ” έχει εκπονήσει σχέδιο ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις με κόστος 50.000.000,00 ευρώ σε πρώτη φάση, ώστε να γίνει επανεκκίνηση.
4. Επίσης η επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (Εμπορικό Τμήμα) και η εύρυθμη λειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου πρέπει να προωθηθεί άμεσα, διότι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενες μονάδες. Όλες μαζί γίνονται ο μεγαλύτερος πόλος Ναυπήγησης-Επισκευής πλοίων στην Μεσόγειο.
Σε κάθε περίπτωση ο πιθανός επενδυτής πρέπει συμβατικά να αναλάβει την υποχρέωση αναβάθμισης και ανανέωσης των υποδομών της Ζώνης όπως απαιτείται και να παραχωρείται η χρήση σε όλους τους Ναυπηγοεπισκευαστές που πληρούν τις από το νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ