
Τον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Γιάννη Τόλιο επισκέφτηκαν τα μέλη της «Κοινοπραξίας Τρίτων», Θεόδωρος Πιτσιρίκος, Αθανάσιος Καλαμπόκας και Αλέξανδρος Κορωνάκης στον οποίον δήλωσαν ότι η «είσοδος ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή στον ΟΛΠ αποτελεί μονόδρομο για την αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης».
Όπως τόνισαν τα μέλη, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, ο στρατηγικός επενδυτής είναι απαραίτητος τόσο για την υλοποίηση επενδύσεων στη ΝΕΖ, που μπορεί να ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, όσο και για την οργάνωση της επισκευαστής βάσης στα πρότυπα του εξωτερικού ώστε να καταστεί ανταγωνιστική.
Τα μέλη της Κοινοπραξίας υποστήριξαν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μέσω της πώλησης μετοχών, αλλά δεν είναι αρνητικοί και στο ενδεχόμενο να επιλεχθεί η μέθοδος της παραχώρησης δραστηριοτήτων. «Και οι δύο περιπτώσεις προϋποθέτουν συμμετοχή επενδυτή (επενδυτών) με εισφορά κεφαλαίων για την ανασυγκρότηση και εκσυγχρονισμό όλων των δραστηριοτήτων», σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Πέραν της προφορικής ενημέρωσης παρεδόθησαν στον κ. Γιάννη Τόλιο και οι διαχρονικές ενέργειες και προτάσεις σε ενιαίο Φάκελλο.
Ειδικότερα τα μέλη της κοινοπραξίας «Τρίτων» επεσήμαναν τα ακόλουθα:
1. Η υφιστάμενη κατάσταση της διαρκούς υποβάθμισης και υπολειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος-Δραπετσώνας κλπ. δεν μπορεί να συνεχισθεί.
2. Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν πληγεί πολύ σοβαρά. Ακόμα και πιο μεγάλες και υγιείς επιχειρήσεις κινδυνεύουν να κλείσουν με απρόβλεπτες συνέπειες στην τοπική κοινωνία.
3. Ειδικά για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη η Κοινοπραξία “ΤΡΙΤΩΝ” έχει εκπονήσει σχέδιο ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις με κόστος 50.000.000,00 ευρώ σε πρώτη φάση, ώστε να γίνει επανεκκίνηση.
4. Επίσης η επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (Εμπορικό Τμήμα) και η εύρυθμη λειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου πρέπει να προωθηθεί άμεσα, διότι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενες μονάδες. Όλες μαζί γίνονται ο μεγαλύτερος πόλος Ναυπήγησης-Επισκευής πλοίων στην Μεσόγειο.
Σε κάθε περίπτωση ο πιθανός επενδυτής πρέπει συμβατικά να αναλάβει την υποχρέωση αναβάθμισης και ανανέωσης των υποδομών της Ζώνης όπως απαιτείται και να παραχωρείται η χρήση σε όλους τους Ναυπηγοεπισκευαστές που πληρούν τις από το νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ