
Φωτό: ΑΠΕ-EPA
Το κενό στην ασφάλεια των πτήσεων καταδεικνύουν τα νέα στοιχεία που ήλθαν στο φώς σχετικά με την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings, καθώς σύμφωνα με το Γάλλο εισαγγελέα που έχει αναλάβει τις έρευνες, ο συγκυβερνήτης φαίνεται να προκάλεσε εσκεμμένα την πτώση του αεροπλάνου, για λόγους που παραμένουν ακόμα άγνωστοι.
Όπως είναι γνωστό, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, οι κανονισμοί ασφαλείας στα αεροδρόμια και τις πτήσεις αυστηροποιήθηκαν σημαντικά, σε μια προσπάθεια να αποτραπούν νέες αεροπειρατείες. Παρόλα αυτά, κανείς δεν φαίνεται να είχε υπολογίσει την πιθανότητα ένας πιλότος να επιδιώκει τη συντριβή ενός αεροσκάφους.
Στις ΗΠΑ τα πρωτόκολλα ασφαλείας των πτήσεων προβλέπουν την είσοδο ενός μέλος του πληρώματος στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια απουσίας του κυβερνήτη ή του συγκυβερνήτη. Μετά το τραγικό δυστύχημα της Germanwings, αεροπορικές εταιρείες όπως οι Air Canada, Westjet, Air Transat, Norwegian Air Shuttle, Lufthansa, Air Berlin, Easyjet, Monarch Airlines, Virgin και η Thomas Cook έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα εφαρμόσουν άμεσες αλλαγές στα ισχύοντα πρωτόκολλα ασφαλείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πιλοτήριο θα πρέπει πάντα να βρίσκονται δύο άτομα , ενώ κάποιες εταιρείες θα επιβάλλουν και τακτικές επισκέψεις μελών του πληρώματος στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Οι αρμόδιες αρχές της πολιτικής αεροπορίας των χωρών παγκοσμίως παρουσιάζονται θορυβημένες και προσανατολίζονται σε αλλαγή των κανονισμών ασφαλείας. Η κυβέρνηση του Καναδά προχώρησε ήδη σε άμεση επιβολή κανονισμού, με βάση τον οποίο δύο άτομα θα πρέπει να είναι πάντα παρόντα στο πιλοτήριο. Περαιτέρω, έχει ανακύψει και το ζήτημα της αξιολόγησης της ψυχολογικής κατάστασης των πιλότων, όπου υπό το φώς των τελευταίων γεγονότων, θα πρέπει να επανεξεταστούν οι υπάρχουσες διαδικασίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ