
															Παρά την οριακή άνοδο που σημείωσε η εμπιστοσύνη των χρηστών ως προς την αξιοπιστία στο χρόνο αφίξεων της liner ναυτιλίας, οι καθυστερήσεις όμως ως προς τα πλοία που δεν τήρησαν τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης, αυξήθηκαν.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η βρετανική Drewry, περίπου το 55% των πλοίων στις τρείς βασικές διαδρομές Ανατολής-Δύσης αφίχθησαν μέσα σε +/- 24 ώρες από τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης. Ο μέσος όρος απόκλισης όμως στα υπόλοιπα πλοία κυμάνθηκε από 1.9 έως 2.1 ημέρες, περισσότερο από τα συνηθισμένα ποσοστά καθυστερήσεων τα τελευταία χρόνια.
Η πιο αξιόπιστη ναυτιλιακή εταιρεία για το Φεβρουάριο αναδείχθηκε η Maersk Line με μέσο όρο έγκαιρης απόδοσης φορτίων 76%. Ακολούθησαν οι εταιρείες Cosco με 66%, η Evergreen με 65% και η K Line με 63%. Ως πιο αναξιόπιστες χαρακτηρίστηκαν η Wan Hai (38%) και η PIL (14%).
Μεγάλο αντίκτυπο στους αναμενόμενους χρόνους άφιξης είχε μεταξύ άλλων και η διαμάχη ανάμεσα στα εργατικά σωματεία των αμερικανών λιμενεργατών και τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ενδεικτικά, από 743 πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια στον Ειρηνικό με προορισμό τα λιμάνια του Los Angeles ή του Long Beach κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, μόνο 8% εξ αυτών κατάφεραν να αφιχθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμένο χρόνο άφιξης. Παράλληλα, ο μέσος χρόνος απόκλισης στις αφίξεις και παραδόσεις φορτίων ανήλθε σε 10.7 ημέρες ενώ για τον Ιανουάριο ήταν μόνο 4.2 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ