
Νέο ξέσπασμα του Έμπολα εμφανίστηκε στη Σιέρα Λεόνε, έπειτα από την άφιξη ψαράδων οι οποίοι είχαν μολυνθεί από τον ιό, στις αρχές Φεβρουαρίου. Η χώρα είχε καταφέρει μετά από πολύμηνη μάχη να περιορίσει σημαντικά την ασθένεια, τα νέα κρούσματα είχαν σχεδόν εξαλειφθεί ενώ πρόσφατα είχαν αρθεί και οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις.
Σύμφωνα με τους New York Times, στις αρχές Φεβρουαρίου, δύο ξύλινες ψαρόβαρκες, στις οποίες επέβαιναν τρείς άρρωστοι αλιείς, προσέγγισαν την παραγκούπολη Tamba Kula, στα περίχωρα της πρωτεύουσας Φριτάουν στη Σιέρρα Λεόνε. «Ο καπετάνιος έκανε εμετό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Mohamed Bangura, 23 ετών, μέλος του πληρώματος σε μία από τις βάρκες.
Η ασθένεια δεν άργησε να εξαπλωθεί και πλέον η περιοχή βρίσκεται σε καραντίνα ενώ όλες οι εμπορικές δραστηριότητες έχουν διακοπεί. Πολλοί ψαράδες διέφυγαν στη θάλασσα, προκειμένου να αποφύγουν την καραντίνα, ενώ οι αρχές πραγματοποιούν έρευνες για την ανεύρεσή τους.
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες σχετικά με το πώς οι αλιείς μολύνθηκαν και μετέδωσαν την ασθένεια σε άλλους. Επί παραδείγματι, κάποιοι από τους ψαράδες καθυστέρησαν να αναφέρουν ότι ασθένησαν και αντ’αυτού, σταμάτησαν για ολιστική θεραπεία σε κάποιο νησί προτού επιστρέψουν στην πρωτεύουσα.
Στη δίνη του νέου ξεσπάσματος του ιού, ο James Bangura, επικεφαλής για την αντιμετώπιση του Έμπολα στην πρωτεύουσα, επιτέθηκε σφοδρά στον υπολιμενάρχη της Tamba Kula για την αποτυχία του να ελέγξει τους αλιείς των αφιχθέντων πλοίων.
Όπως αναφέρουν όλοι οι υπεύθυνοι φορείς για την αντιμετώπιση και εξάλειψη του ιού, τα σημαντικότερα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν στις χώρες της Δυτικής Αφρικής είναι πρωτίστως ο φόβος, η δεισιδαιμονία και ο κοινωνικός στιγματισμός και δευτερευόντως οι τεχνικές δυσκολίες. Μόνο έτσι θα αποφευχθεί ένα νέο ξέσπασμα του θανατηφόρου ιού Έμπολα στην ευρύτερη περιοχή, που έχει ήδη κοστίσει τη ζωή σε πάνω από 10.000 ανθρώπους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ