
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη των αναλυτών της Drewry για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς στα τέλη του 2015. Η ισχυρή ανάπτυξη του εμπορίου, σε συνδυασμό με την ‘ήπια’ γιγάντωση του στόλου και την δραστηριοποίηση πλοίων καλύτερης ενεργειακής απόδοσης, θα οδηγήσουν με τη σειρά τους στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς των dry.
«Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η απόδοση του γενικού δείκτη Baltic Dry Index θα βρίσκεται υπό πίεση» δήλωσε ο Rahul Sharan, αναλυτής της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου της εταιρείας Drewry. Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, στη συνέχεια, τα κέρδη θα ανακάμψουν, καθώς τα πλοία καλύτερης ενεργειακής απόδοσης θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η μέση απόδοση του δείκτη BDI ανέκαμψε το 2014 σε σύγκριση με το 2013, παρά τη συνεχιζόμενη πίεση της προσφερόμενης χωρητικότητας».
Περαιτέρω, η Drewry εκτιμά ότι από το 2011 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχει μειωθεί από 12 σε 9 έτη. Επιπροσθέτως, ο μέχρι πρόσφατα μεγάλος όγκος των νέων παραδόσεων μειώθηκε το 2014, καθώς οι πλοιοκτήτες ανέβαλαν παραγγελίες υπό το πρίσμα μιας αδύναμης αγοράς.
«Περιμένουμε να δούμε κάποια κινητικότητα το 2015 στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων», πρόσθεσε ο Sharan. «Εντούτοις, παρά την αβεβαιότητα που περιβάλλει την παγκόσμια οικονομία, αναμένουμε ότι το 2015 θα είναι άλλη μια χρονιά κατά την οποία η ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου, θα ξεπεράσει την προσφορά. Οι παραπάνω ευοίωνες προοπτικές σε συνδυασμό με την είσοδο σύγχρονων πλοίων καλύτερης ενεργειακής απόδοσης, θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς χύδην ξυρού φορτίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ