
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη των αναλυτών της Drewry για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς στα τέλη του 2015. Η ισχυρή ανάπτυξη του εμπορίου, σε συνδυασμό με την ‘ήπια’ γιγάντωση του στόλου και την δραστηριοποίηση πλοίων καλύτερης ενεργειακής απόδοσης, θα οδηγήσουν με τη σειρά τους στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς των dry.
«Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η απόδοση του γενικού δείκτη Baltic Dry Index θα βρίσκεται υπό πίεση» δήλωσε ο Rahul Sharan, αναλυτής της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου της εταιρείας Drewry. Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, στη συνέχεια, τα κέρδη θα ανακάμψουν, καθώς τα πλοία καλύτερης ενεργειακής απόδοσης θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η μέση απόδοση του δείκτη BDI ανέκαμψε το 2014 σε σύγκριση με το 2013, παρά τη συνεχιζόμενη πίεση της προσφερόμενης χωρητικότητας».
Περαιτέρω, η Drewry εκτιμά ότι από το 2011 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχει μειωθεί από 12 σε 9 έτη. Επιπροσθέτως, ο μέχρι πρόσφατα μεγάλος όγκος των νέων παραδόσεων μειώθηκε το 2014, καθώς οι πλοιοκτήτες ανέβαλαν παραγγελίες υπό το πρίσμα μιας αδύναμης αγοράς.
«Περιμένουμε να δούμε κάποια κινητικότητα το 2015 στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων», πρόσθεσε ο Sharan. «Εντούτοις, παρά την αβεβαιότητα που περιβάλλει την παγκόσμια οικονομία, αναμένουμε ότι το 2015 θα είναι άλλη μια χρονιά κατά την οποία η ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου, θα ξεπεράσει την προσφορά. Οι παραπάνω ευοίωνες προοπτικές σε συνδυασμό με την είσοδο σύγχρονων πλοίων καλύτερης ενεργειακής απόδοσης, θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς χύδην ξυρού φορτίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ