
Σε ποινή 14 μηνών σε φυλακή των ΗΠΑ καταδικάστηκε από το δικαστήριο του Μέριλαντ στη Βαλτιμόρη, ο Takashi Yamaguchi, ανώτατο διοικητικό στέλεχος στο τμήμα μεταφορών αυτοκινήτων της εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών K-Line.
Ειδικότερα, ο Yamaguchi, είχε προχωρήσει σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές το Νοέμβριο του 2014, αποδεχόμενος τις κατηγορίες για κατανομή πελατών και διαδρομών, «στήσιμο» διαγωνισμών και δημιουργία καρτέλ αναφορικά με τις τιμές των διεθνών μεταφορών ro-ro cargos (αυτοκίνητα, φορτηγά κ.α.), μεταξύ άλλων, από και προς τις ΗΠΑ, για το διάστημα 2006-2010.
Η πρακτική αυτή είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών στα εισαγόμενα στις ΗΠΑ αυτοκίνητα και φορτηγά αλλά και σε κατασκευαστικούς και αγροτικούς εξοπλισμούς.
Σύμφωνα με το αμερικανικό δίκαιο, ο κατηγορούμενος ενήργησε κατά παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας Sherman Act. Το δικαστήριο αποδέχτηκε το συμβιβασμό και αποφάσισε περαιτέρω την έκτιση ποινής 14 μηνών από τον κατηγορούμενο και την καταβολή ποινικού προστίμου 20.000 δολαρίων για συμμετοχή σε συνομωσία.
Στις 30 Ιανουαρίου, έτερος αξιωματούχος της εταιρείας, ο Hiroshige Tanioka καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 18 μηνών και σε καταβολή προστίμου 20.000 δολαρίων, έχοντας ήδη προχωρήσει σε συμβιβασμό με τις δικαστικές αρχές.
Οι αμερικανικές τελωνειακές αρχές σε συνεργασία με το FBI, έχουν ξεκινήσει ενδελεχή έρευνα αναφορικά με τη δημιουργία καρτέλ και άλλες μονοπωλιακές πρακτικές που οδηγούν σε στρέβλωση των κανόνων της ελεύθερης αγοράς. Όπως όλα δείχνουν, οι ΗΠΑ έχουν ήδη αρχίσει να δρέπουν τους καρπούς των προσπαθειών τους, υποχρεώνοντας τρεις εταιρείες μεταφορών-ανάμεσα στις οποίες και η προαναφερθείσα K-Line- να καταβάλλουν ποινικά πρόστιμα ύψους 136 εκ. δολαρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ