
Δάνειο ύψους 180.28 εκ. δολαρίων πρόκειται να δοθεί στο διαλυτήριο πλοίων Alang, στο Gujarat της Ινδίας, προκειμένου να αναβαθμιστούν εντός της επόμενης τετραετίας οι 70 γιάρδες του.
Σύμφωνα με αξιωματούχους του διαλυτηρίου, το 85% της χρηματοδότησης θα δοθεί από το Japan International Cooperation Agency (JICA), ενώ το υπόλοιπο 15% της επένδυσης θα καλυφθεί από την Ινδία.
Η αποπληρωμή του δανείου θα διαρκέσει 40 χρόνια ενώ το επιτόκιο θα ανέρχεται στο 1.4%.
Οι προγραμματισμένες εργασίες που θα χρηματοδοτηθούν από το δάνειο, θα περιλαμβάνουν την κατασκευή εγκατάστασης για την αφαίρεση και διαχείριση επικίνδυνων υλικών από τα πλοία και την επέκταση της υπάρχουσας εγκατάστασης αποτέφρωσης, που θα επιτρέπει την αποτέφρωση 25 τόνων απορριμμάτων καθημερινά.
Μέρος της χρηματοδότησης θα διατεθεί επίσης για τη δημιουργία κατοικιών που θα στεγάσουν 1.000 εργάτες , με προοπτική επέκτασης για την επόμενη τριετία στους 5.000 εργάτες. Περαιτέρω, θα χτιστεί κοινοτικό σχολείο και κέντρο.
Το συγκεκριμένο διαλυτήριο παρακολουθείται στενά από εθνικές και διεθνείς οργανώσεις λόγω των πολλών δυστυχημάτων που έχουν λάβει χώρα. Παρόλα αυτά, τέσσερεις από τις γιάρδες του έχουν ήδη ολοκληρώσει την πρώτη φάση εναρμόνισης με τα κριτήρια που επιβάλλουν οι διεθνείς κανονισμοί για την ανακύκλωση πλοίων (International Hong Kong Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships).
Παρά τη νέα επένδυση, τα ναυπηγεία φαίνεται πως αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Παρά τη μείωση των δασμών από το 5% στο 2.5% εκ μέρους της ινδικής κυβέρνησης, υπεύθυνοι αναφέρουν πώς η αύξηση στις τιμές των πλοίων και η στροφή της αγοράς προς το φτηνό σίδηρο της Κίνας, προκαλούν ζημιές στα ινδικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ