
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την περαιτέρω παραμονή και χρηματοδότηση της επιχείρησης Atalanta στον Ινδικό Ωκεανό μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016. Ο βασικός στόχος της επιχείρησης είναι η προστασία του προγράμματος World Food, η υποστήριξη ανθρωπιστικών αποστολών στη Σομαλία αλλά και η απώθηση πειρατικών επιθέσεων σε πλοία που πλέον στην περιοχή.
Η επιχείρηση θα συνεχίσει να εποπτεύει και να παρακολουθεί την ‘ελεύθερη’ αλιεία της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής, γεγονός που έχει λάβει μεγάλες πολιτικές και διπλωματικές διαστάσεις για τα πραγματικά κίνητρα των Βρυξελών ως προς την προστασία και κυρίως την ενίσχυση της παρουσίας συγκεκριμένων αλιευτικών κολοσσών της Δύσης.
Αν και τα επιτυχημένα περιστατικά πειρατείας έχουν μειωθεί το διεθνές έγκλημα της πειρατείας και οι απόπειρες δεν έχουν εξαλειφθεί από το Κέρας της Αφρικής με αποτέλεσμα το Συμβούλιο να καθιστά υπεύθυνο το αρχηγείο της Atalanta για εξεύρεση στρατηγικών λύσεων αλλά και για την αποτροπή του φαινομένου της πειρατείας. Η νέα Ύπατη εκπρόσωπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ κ. Federica Mogherini φαίνεται να επιθυμεί τον ενεργό και σημαντικότατο ρόλο που είχε η επιχείρηση κατά τη θητεία της προκατόχου της, βαρόνης Catherine Ashton, δίνοντας έναν ασαφή νέο προσανατολισμό στην εξεύρεση λύσεων για πάταξη του φαινομένου . Η νέα Ιταλίδα επίτροπος φαίνεται να επιθυμεί τη συνέχιση της δαπανηρής αλλά χωρίς μέχρι σήμερα ιδιαίτερα επιτυχημένης ευρωπαϊκής πολιτικής στο θέμα αυτό, αναφέρουν σχολιαστές στις Βρυξέλες. To κόστος για τον ευρωπαίο πολίτη ως προς την παρουσία της επιχείρησης στην περιοχή θα ανέλθει για τα επόμενα δύο χρόνια στα €14.7 εκατ. Επικεφαλής είναι ο Βρετανός αρχιπλοίαρχος του Βασιλικού Ναυτικού της Βρετανίας Martin Smith MBE ενώ συμμετέχουν 21 κράτη μέλη της ΕΕ και δύο ακόμα φιλικά προσκείμενα κράτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ