
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την περαιτέρω παραμονή και χρηματοδότηση της επιχείρησης Atalanta στον Ινδικό Ωκεανό μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016. Ο βασικός στόχος της επιχείρησης είναι η προστασία του προγράμματος World Food, η υποστήριξη ανθρωπιστικών αποστολών στη Σομαλία αλλά και η απώθηση πειρατικών επιθέσεων σε πλοία που πλέον στην περιοχή.
Η επιχείρηση θα συνεχίσει να εποπτεύει και να παρακολουθεί την ‘ελεύθερη’ αλιεία της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής, γεγονός που έχει λάβει μεγάλες πολιτικές και διπλωματικές διαστάσεις για τα πραγματικά κίνητρα των Βρυξελών ως προς την προστασία και κυρίως την ενίσχυση της παρουσίας συγκεκριμένων αλιευτικών κολοσσών της Δύσης.
Αν και τα επιτυχημένα περιστατικά πειρατείας έχουν μειωθεί το διεθνές έγκλημα της πειρατείας και οι απόπειρες δεν έχουν εξαλειφθεί από το Κέρας της Αφρικής με αποτέλεσμα το Συμβούλιο να καθιστά υπεύθυνο το αρχηγείο της Atalanta για εξεύρεση στρατηγικών λύσεων αλλά και για την αποτροπή του φαινομένου της πειρατείας. Η νέα Ύπατη εκπρόσωπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ κ. Federica Mogherini φαίνεται να επιθυμεί τον ενεργό και σημαντικότατο ρόλο που είχε η επιχείρηση κατά τη θητεία της προκατόχου της, βαρόνης Catherine Ashton, δίνοντας έναν ασαφή νέο προσανατολισμό στην εξεύρεση λύσεων για πάταξη του φαινομένου . Η νέα Ιταλίδα επίτροπος φαίνεται να επιθυμεί τη συνέχιση της δαπανηρής αλλά χωρίς μέχρι σήμερα ιδιαίτερα επιτυχημένης ευρωπαϊκής πολιτικής στο θέμα αυτό, αναφέρουν σχολιαστές στις Βρυξέλες. To κόστος για τον ευρωπαίο πολίτη ως προς την παρουσία της επιχείρησης στην περιοχή θα ανέλθει για τα επόμενα δύο χρόνια στα €14.7 εκατ. Επικεφαλής είναι ο Βρετανός αρχιπλοίαρχος του Βασιλικού Ναυτικού της Βρετανίας Martin Smith MBE ενώ συμμετέχουν 21 κράτη μέλη της ΕΕ και δύο ακόμα φιλικά προσκείμενα κράτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ