
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την περαιτέρω παραμονή και χρηματοδότηση της επιχείρησης Atalanta στον Ινδικό Ωκεανό μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016. Ο βασικός στόχος της επιχείρησης είναι η προστασία του προγράμματος World Food, η υποστήριξη ανθρωπιστικών αποστολών στη Σομαλία αλλά και η απώθηση πειρατικών επιθέσεων σε πλοία που πλέον στην περιοχή.
Η επιχείρηση θα συνεχίσει να εποπτεύει και να παρακολουθεί την ‘ελεύθερη’ αλιεία της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής, γεγονός που έχει λάβει μεγάλες πολιτικές και διπλωματικές διαστάσεις για τα πραγματικά κίνητρα των Βρυξελών ως προς την προστασία και κυρίως την ενίσχυση της παρουσίας συγκεκριμένων αλιευτικών κολοσσών της Δύσης.
Αν και τα επιτυχημένα περιστατικά πειρατείας έχουν μειωθεί το διεθνές έγκλημα της πειρατείας και οι απόπειρες δεν έχουν εξαλειφθεί από το Κέρας της Αφρικής με αποτέλεσμα το Συμβούλιο να καθιστά υπεύθυνο το αρχηγείο της Atalanta για εξεύρεση στρατηγικών λύσεων αλλά και για την αποτροπή του φαινομένου της πειρατείας. Η νέα Ύπατη εκπρόσωπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ κ. Federica Mogherini φαίνεται να επιθυμεί τον ενεργό και σημαντικότατο ρόλο που είχε η επιχείρηση κατά τη θητεία της προκατόχου της, βαρόνης Catherine Ashton, δίνοντας έναν ασαφή νέο προσανατολισμό στην εξεύρεση λύσεων για πάταξη του φαινομένου . Η νέα Ιταλίδα επίτροπος φαίνεται να επιθυμεί τη συνέχιση της δαπανηρής αλλά χωρίς μέχρι σήμερα ιδιαίτερα επιτυχημένης ευρωπαϊκής πολιτικής στο θέμα αυτό, αναφέρουν σχολιαστές στις Βρυξέλες. To κόστος για τον ευρωπαίο πολίτη ως προς την παρουσία της επιχείρησης στην περιοχή θα ανέλθει για τα επόμενα δύο χρόνια στα €14.7 εκατ. Επικεφαλής είναι ο Βρετανός αρχιπλοίαρχος του Βασιλικού Ναυτικού της Βρετανίας Martin Smith MBE ενώ συμμετέχουν 21 κράτη μέλη της ΕΕ και δύο ακόμα φιλικά προσκείμενα κράτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ