
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Τα πρώτα αποτελέσματα της σπέκουλας των προηγούμενων εβδομάδων από την πλευρά των Cash Buyers είναι αρνητικά, καθώς λόγω των φθηνών εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα, οι End Buyers δεν μπαίνουν καν στον κόπο να προσφέρουν σε τόσο υψηλές τιμές και φυσικά το αποτέλεσμα είναι το πρόβλημα να μεταφέρεται στους πλοιοκτήτες οι οποίοι σιγά – σιγά έρχονται αντιμέτωποι με τη λογική των επαναδιαπραγματεύσεων ή ακόμα και των ακυρώσεων.
Οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα επίσης έχουν αρνητικό αποτέλεσμα και στα αποθέματα των End Buyers τα οποία έχουν «κτίσει» από προηγούμενες αγορές σε υψηλές τιμές, με αποτέλεσμα οι τιμές του σιδήρου που ζητάνε για να πουλήσουν να είναι υψηλότερες και άρα απαγορευτικές συγκριτικά με αυτές των εισαγωγών από Κίνα. Αναμένουμε να δούμε αν οι κυβερνήσεις θα προχωρήσουν στην επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα, σε μία προσπάθεια τόνωσης των εγχώριων αγορών τους.
Η Ινδία, συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με τα γνωστά προβλήματα της νομισματικής ισοτιμίας, με την ρουπία να έχει χάσει έδαφος και να βρίσκεται για αρκετές ημέρες πάνω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και έχουν πτωτική πορεία και είναι θέμα ημερών να τις δούμε να διορθώνουν έως και $ 20 τον τόνο από τα υψηλά που είχαν φτάσει πριν 2 – 3 μήνες περίπου.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής, τις τελευταίες εβδομάδες ήτανε ο ηγέτης στην αγορά και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, αλλά και εδώ η αγορά αρχίζει και γίνεται επιφυλακτική λόγω των εξελίξεων και στις υπόλοιπες αγορές, οι οποίες αν συνεχιστούν για λίγο ακόμη, σίγουρα δεν θα το αφήσουν ανεπηρέαστο καθώς ήδη την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές του σιδήρου άρχισαν να παρουσιάζουν μία μικρή μεταβλητότητα.
Το Πακιστάν, το οποίο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας, παρακολουθεί και αυτό τις εξελίξεις και ενδεχομένως λόγω των αργιών του Diwali στην Ινδία να δούμε μια πιο έντονη κινητικότητα τις επόμενες ημέρες αν και το άκουσμα κάποιων επαναδιαπραγματεύσεων πρόσφατα και μάλιστα από γνωστούς Cash Buyers να λειτουργήσει αποτρεπτικά στους πλοιοκτήτες.
Στην Κίνα, η επανάληψη του έργου με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες, καλά κρατεί, με αποτέλεσμα ακόμη και πλοία μικρότερου τονάζ να προτιμούν τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 941,890 DWT, εκ των οποίων το 48% (451,904 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 52% ( 489,285 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ