
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 944 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,362 μονάδες με $ 9,516 την ημέρα, BPI στις 966 μονάδες στα $ 7,735 την ημέρα, BSI στις 923 μονάδες στα $ 9,651 την ημέρα και BHSI στις 501 μονάδες, στα $ 7,320 την ημέρα.
Το θετικό στοιχείο στην συμπεριφορά του δείκτη την προηγούμενη εβδομάδα και που ελπίζουμε να μην είναι προσωρινό, είναι ότι σταμάτησε την πτωτική του πορεία ύστερα από ένα διάστημα 26 συνεχόμενων ημερών. Πιο συγκεκριμένα, στις 10 Σεπτεμβρίου ο δείκτης έκλεισε στις 1,197 μονάδες και από εκείνη την ημέρα ξεκίνησε το πτωτικό σερί των 26 ημερών σπάζοντας και το όριο των 1,000 μονάδων για να κλείσει στις 16 Οκτωβρίου στις 930 μονάδες όπου και σταμάτησε την πτωτική του πορεία.
Πρόσφατα ο WTO, υποβάθμισε την εκτίμηση του για το Παγκόσμιο εμπόριο αγαθών στο 3.1% για το 2014, από την εκτίμηση του 4.6% τον Απρίλιο, ενώ για το 2015 τοποθετεί την ανάπτυξη στο 4% αντί του 5.3%, με αιτιολογία την «ασθενή» ανάπτυξη της Παγκόσμιας ανάπτυξης και την ουδέτερη πορεία των εισαγωγών παγκοσμίως το 1ο εξάμηνο του έτους, ιδιαίτερα σε πρώτες ύλες, που εισάγονται κυρίως από τις βασικές εξαγωγικές περιοχές όπως η Νότια και Κεντρική Αμερική, τις γεωπολιτικές συρράξεις αλλά και την επιδημία του ιού Έμπολα. Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι προβλέψεις του WTO χαρακτηρίζονται από μία δυναμική και πολλές φορές στο παρελθόν ο Οργανισμός αναθεωρεί τις εκτιμήσεις του όχι μόνο καθοδικά αλλά και ανοδικά.
Αντίθετα, η HSBC, από την άλλη στην έκθεση της “Trade Forecast”, εκτιμά πως το Παγκόσμιο Εμπόριο μετά από μία περίοδο στασιμότητας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το 2016 θα επανέλθει σε τροχιά ανάκαμψης ενώ σε μία πιο μακροπρόθεσμη εκτίμηση προβλέπει πως το 2030 το Παγκόσμιο Εμπόριο θα τριπλασιαστεί. Συγκεκριμένα αναφέρει πως ύστερα από 2 χρόνια «νωθρής» ανάπτυξης, το 2012 και το 2013, το Παγκόσμιο Εμπόριο θα ξαναβρεί την ορμή του τα επόμενα χρόνια. Εκτιμά ότι η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου σε αξία θα κυμανθεί από το 2,5% το 2013 στο 8% το 2016, με αυτή την τάση να συνεχίζεται και μεσοπρόθεσμα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εστίαση της HSBC στις αναδυόμενες αγορές με θετικά σχόλια για την ανάπτυξη τους αλλά και στην Κίνα και Ινδία. Για την Κίνα, εκτιμά πως μέχρι το 2030 αναμένεται να πενταπλασιάσει τις εξαγωγές της καθώς ενισχύει τους εμπορικούς της δεσμούς με τις αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Αφρική. Αυτή τη στιγμή η Κίνα εξάγει 1,4 φορές τα αγαθά της Γερμανίας και των ΗΠΑ σε αξία και αναμένεται να διευρύνει τη διαφορά, εξάγοντας 3 φορές περισσότερα από τις ΗΠΑ μέχρι το 2030. Για την Ινδία, εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο εξαγωγέα παγκοσμίως μεταξύ του 2014 και του 2030, έχοντας τη δυνατότητα να κατακτήσει την 5η θέση στην παγκόσμια κατάταξη των εξαγωγέων από τη 14η που βρίσκεται σήμερα.
Να επισημάνουμε πως η συγκεκριμένη έκθεση της HSBC κάνει λόγο για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου, στην οποία έκθεση περιλαμβάνει το σύνολο των εμπορευμάτων και αγαθών και δεν εστιάζει συγκεκριμένα σε εμπορεύματα χύδην φορτίου.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘PIRO’ 73.735 DWT (1997 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ και το ‘PLEIADES’ 68.962 DWT (1997 – Imabari) αγοράστηκε από την Arion Shipping, πάνω από τα $ 8 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘SININ’ 52.466 DWT (2005 – Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό, ύστερα από 8 μήνες που παρέμεινε κατασχεμένο, στα $ 13,7 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα Aframax, το ‘ACIS BRAVE’ 105.672 DWT (2003 – Sumitomo) και το ‘ACS BRIGHT’ 104.075 DWT (2003 – Sumitomo) πουλήθηκαν στην Ridgebury πάνω από τα $ 23 εκ., το κάθε ένα, και το ‘NORTHERN PEARL’ 105.535 DWT (1995 – Sumitomo) πουλήθηκε περίπου στα $ 12 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ