
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S,.A.
Σε εποχική διόρθωση έχει εισέλθει ο τομέας των διαλύσεων με την ζήτηση για πλοία να παραμένει περιορισμένη καθώς εκτός από τους μουσώνες έχει ξεκινήσει και η θρησκευτική εορτή, το Ραμαζάνι, όπου κυρίως επηρεάζει το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, ενώ οι End Buyers είναι σε κατάσταση αναμονής και παραμένουν επιφυλακτικοί στο να προσφέρουν, καθώς προσδοκούν ότι οι τιμές στο επόμενο διάστημα θα υποστούν και περαιτέρω διόρθωση. Όπως εκτιμάται η αγορά θα συνεχίσει να κινείται σε νωχελικά επίπεδα το επόμενο διάστημα και όλοι αναμένουν να περάσει αυτή η περίοδος ώστε να εισέλθουμε στο τελευταίο τρίμηνο του έτους όπου παραδοσιακά την περίοδο αυτή ο τομέας των διαλύσεων παρουσιάζει ανοδικές τάσεις.
Η Ινδία, ενδεχομένως να είναι η μόνη αγορά που θα δείξει κάποια σημάδια δραστηριοποίησης αυτή τη περίοδο καθώς το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές απέχουν λόγω Ραμαζάνι αλλά και γιατί οι τιμές που προσφέρει είναι οι πιο ανταγωνιστικές, αλλά από την άλλη, το γεγονός ότι η ρουπία προσπαθεί να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 60 προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου αντιμετωπίζουν διακυμάνσεις από μέρα σε μέρα δημιουργεί ένα κλίμα επιφυλακτικότητας στους αγοραστές.
Στο Μπαγκλαντές, η έναρξη του Ραμαζάνι, συνέπεσε με το μειωμένο ενδιαφέρον για αγορές που ήδη προϋπήρχε και τουλάχιστον για τον επόμενο μήνα δεν φαίνεται ότι θα υπάρξει ιδιαίτερη δραστηριότητα καθώς και οι τιμές που προσφέρει δεν βρίσκονται σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Στο Πακιστάν, η υπόνοια που υπήρχε ότι πριν το Ραμαζάνι θα επιδοθεί σε αγορές τελικά δεν έλαβε σάρκα και οστά και οι τιμές που προσέφερε έφτασαν να βρίσκονται σε επίπεδα χαμηλότερα των ανταγωνιστών του χάνοντας έτσι και τις όποιες ευκαιρίες παρουσιάστηκαν.
Στην Κίνα, η γνωστή ιστορία των επιδοτήσεων καλά κρατεί, απασχολώντας τα διαλυτήρια με κρατικό τονάζ, αλλά εκτιμάται πως η πτώση των τιμών από τις ανταγωνίστριες αγορές κατά κάποιο τρόπο τους «επιβάλει» να μπουν και πάλι στο «παιχνίδι», νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 172,162 DWT, εκ των οποίων περίπου το 83% (143,353 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7% (11,289 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 10% (17,520 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ