
Οι γρήγορες διαδικασίες εισόδου – εξόδου στο λιμάνι, η πιστοποίηση των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας, τα χαμηλά τέλη προσόρμησης και η πρώτη φιλική εικόνα της πόλης είναι τα μέχρι στιγμής πρακτικά ζητήματα για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων που έχει διευθετήσει τα τελευταία χρόνια η ΟΛΘ ΑΕ.
Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια παρέμβασης του στην σημερινή ημερίδα του δήμου Θεσσαλονίκης με θέμα «Κρουαζιέρα: η μεγαλύτερη τουριστική βιομηχανία – ευκαιρία για την πόλη» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης. Ταυτόχρονα ο επικεφαλής του λιμανιού αναφέρθηκε στην εμπειρία των τριών τελευταίων χρόνων, αλλά και σε παραδείγματα άλλων ελληνικών προορισμών, που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν κρουαζιερόπλοια.
Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Αγγελούδης, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη –το 2014 αναμένεται να καταπλεύσουν 25 κρουαζιερόπλοια- παραμένουν στην πόλη κατά 70% και μετακινούνται σε γειτονικές περιοχές (Όλυμπος, Βεργίνα κ.λπ.) κατά 30%. Τα ενδιαφέροντα όσων επιλέγουν να παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη είναι η εστίαση, τα αξιοθέατα και οι μικρές αγορές, ενώ πραγματοποιούν δαπάνες της τάξεως των 60 – 100 ευρώ κατ’ άτομο.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη για να επωφεληθεί περαιτέρω η Θεσσαλονίκη από την ανάπτυξη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας θα πρέπει κατ’ αρχήν να συνεργαστούν οι φορείς της πόλης (αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια, τουριστικοί παράγοντες, βασικές υποδομές) στο πλαίσιο μόνιμης «υπηρεσίας ενίσχυσης και υποστήριξης της κρουαζιέρας», την οποία θα συγκροτήσει ο δήμος. Στόχος είναι να καλλιεργηθούν –κατ’ αρχήν- οι επαφές με τις εταιρίες κρουαζιέρας, ώστε να συμπεριλάβουν τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγια τους και εν συνεχεία να οργανωθούν όλες οι λεπτομέρειες για την προβολή της πόλης (συμμετοχή στις κατάλληλες εκθέσεις κ.λπ.) και την υποδοχή των τουριστών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ