
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σχετική ηρεμία επικράτησε στην αγορά την προηγούμενη εβδομάδα με το γενικότερο ενδιαφέρον να επικεντρώνεται σε πλοία μικρότερου και μεσαίου τονάζ, μεταξύ 6,000 – 14,000 LDT, καθώς ο χρόνος διάλυσης τους είναι μικρότερος συγκριτικά με τα μεγαλύτερα πλοία, επιτρέποντας έτσι στους End Buyers να μην είναι εκτεθειμένοι σε οποιαδήποτε πτωτική διακύμανση των νομισματικών ισοτιμιών η των εγχώριων τιμών του σιδήρου.
Ταυτόχρονα, η ψαλίδα των τιμών, μεταξύ αυτών που ζητάνε οι Cash Buyers και αυτών που προσφέρουν οι End Buyers, μεγαλώνει και εικάζεται ότι οι πρώτοι θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες ακόμη και στο να πιάσουν τις τιμές που έδωσαν για να αγοράσουν τα πλοία.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας ώθησε τους Cash Buyers στο να παραμείνουν οι προσφορές τους προς τους πλοιοκτήτες σε υψηλά επίπεδα.
Λόγω των υψηλών αποθεμάτων πλοίων που έχουν συσσωρεύσει οι Cash Buyers και τα οποία δεν έχουν πουληθεί ακόμη υπάρχει το ρίσκο η οποιαδήποτε διόρθωση της αγοράς να τους αναγκάσει να ρίξουν τις τιμές προς όφελος των End Buyers δεδομένης και της συνεχιζόμενης προσφοράς των Containers και ιδιαίτερα των Panamax Containers.
Το Πακιστάν, μετά από αρκετό διάστημα εκτός, τελικά μπήκε στην αγορά κυρίως για μεγαλύτερα πλοία όπως Capes και VLCCs καταφέρνοντας μάλιστα να κλείσει ήδη κάποια πλοία.
Εικάζεται ότι το επόμενο διάστημα η αγορά του Πακιστάν θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ αφού οι τιμές που προσφέρει είναι υψηλότερες ακόμη και από των ισχυρών παραδοσιακών αγοραστών του Μπαγκλαντές.
Στο Μπαγκλαντές, οι εναπομείναντες από θέμα χωρητικότητας/διαθεσιμότητας End Buyers εκδήλωσαν ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, σε μία προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την αύξηση των τιμών του σιδήρου κατά $ 5 τον τόνο. Θα χρειαστεί λίγο διάστημα μέχρι τα διαλυτήρια να «απελευθερωθούν» από προηγούμενες αγορές ώστε οι End Buyers να ξαναβγούν επιθετικά στην αγορά.
Στη Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία μεταβολή από το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζει να είναι απασχολημένη με τα υπό επιδότηση πλοία των κρατικών εταιριών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 772,068 DWT εκ των οποίων περίπου το 21% (161,068 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 75% (579,154 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (31,846 DWT) Containers & Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ