
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 06 Δεκεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 2,176 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,842 μονάδες με $ 33,851 την ημέρα, BPI 1,923 μονάδες στα $ 15,356 την ημέρα, BSI 1,552 μονάδες στα $ 16,228 την ημέρα και BHSI 789 μονάδες στα $ 11,252 την ημέρα.
Τελικά ο δείκτης έσπασε και το ψυχολογικό φράγμα των 2.000 μονάδων αυξάνοντας έτσι τις προσδοκίες ότι ενδεχομένως τα χειρότερα να έχουν περάσει και πως πραγματικά το 2014 η ναυλαγορά θα κινηθεί σε καλύτερα νούμερα, σε επίπεδα μέσου όρου αλλά και υψηλού σημείου, από αυτά των 2 τελευταίων χρόνων, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι κατά περιόδους δεν θα υπάρχουν και οι γνωστές πτωτικές διορθώσεις.
Για άλλη μία φορά τα Capes παρουσίασαν την καλύτερη απόδοση αφού σε διάστημα μίας εβδομάδας τα έσοδα τους αυξήθηκαν κατά $ 9,240 την ημέρα η 37,55%, τα Panamax 10%, τα Supramax 5% και τα Handysize κατά 3,5%.
Να επισημάνουμε βέβαια ότι τα Capes είναι αυτά που δείχνουν να παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη μεταβλητότητα δηλαδή μεγάλες και σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξομειώσεις, εν αντιθέσει με τα πλοία μικρότερου τονάζ τα οποία το τελευταίο διάστημα έχουν επιδείξει μία συντηρητική σταθερά ανοδική πορεία.
Αναφορικά με τον άλλο συνήθη ύποπτο για την θετική πορεία της ναυλαγοράς, την Κίνα, οι εισαγωγές Iron Ore παρουσίασαν αύξηση 18,3% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο, φτάνοντας τους 77,84 εκ. τόνους το Νοέμβριο, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 74,58 εκ. τόνων του Σεπτεμβρίου.
Μέχρι στιγμής για το σύνολο του χρόνου οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας έχουν φτάσει στους 746,1 εκ. τόνους παρουσιάζοντας αύξηση 10,9% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου χρόνου.
Για το άμεσα επόμενο διάστημα εκτιμάται πως οι εισαγωγές θα κινηθούν με ηπιότερο ρυθμό καθώς λόγω του χειμώνα η ζήτηση για σίδηρο θα μειωθεί ενώ εικάζεται πως θα υπάρχει και αυξητική τάση στις τιμές του εμπορεύματος.
Η αύξηση των εισαγόμενων ποσοτήτων αλλά και των τιμών του Iron Ore οφείλεται στην διαδικασία χτισίματος αποθεμάτων καθώς γενικά αναμένεται η ζήτηση για σίδηρο να αυξηθεί καθώς η κυβέρνηση αναμένεται να αυξήσει τα κατασκευαστικά έργα και τις υποδομές.
Τα αποθέματα συνέχισαν να αυξάνονται για 6η συνεχόμενη εβδομάδα στα λιμάνια της Κίνας, φτάνοντας τους 87,4 εκ. τόνους , το υψηλότερο επίπεδο σε περίπου ένα χρόνο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εκτίμηση της Korea Investment & Securities σχετικά με την επιστροφή των Ευρωπαϊκών τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά τον ναυπηγικό τομέα της Κορέας.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι μετά το ξέσπασμα της χρηματοοικονομικής κρίσης οι Ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν αρχίσει να συσσωρεύουν κεφάλαια και να βελτιώνουν τους ισολογισμούς τους ώστε να ανταπεξέλθουν στους κανόνες που ορίζει η Βασιλεία ΙΙΙ.
Στην παρούσα φάση αναφέρει πως οι κυριότερες τράπεζες ναυτιλιακής χρηματοδότησης αναμένεται να επαναδραστηριοποιηθούν σιγά – σιγά από τον επόμενο χρόνο ιδιαίτερα μετά τα Stress Tests που θα διεξάγει η ΕΚΤ προκειμένου να υλοποιηθεί η τραπεζική ενοποίηση.
Διατηρούμε επιφυλάξεις για το αν η πρόβλεψη αυτή θα επαληθευθεί, αλλά συμφωνούμε με την συνέχεια της εκτίμησης που αναφέρει ότι η αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων αποτελεί θετικό γεγονός για τις τράπεζες καθώς αυξάνεται η αξία της επιβοηθητικής εγγύησης του δανείου (Collateral Value) το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται το ρίσκο των ήδη χορηγηθέντων δανείων που θεωρητικά μπορεί να οδηγήσει στην χορήγηση νέων δανείων.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax – Post Panamax, το ‘HOKORIKU MARU’ 94.274 DWT (1995 – Mitsubishi) και το ‘SHIRANE’ 77.672 DWT (2000 – Mitsui S.B) πουλήθηκαν από την NYK, το πρώτο σε Κινέζους στα $ 8,9 εκ. και το δεύτερο σε Ινδονήσιους στα 15,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘RUBY STAR’ 34.329 DWT (2010 – Shinan H.I) πουλήθηκε σε δημοπρασία λίγο πάνω από τα $ 16 εκ.και το ‘CIELO DI GENOVA’ 32.354 DWT (2005 – Kanda) στα $ 16,5.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Handies, το ‘ANTEA’ 40.094 DWT (2002 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 15,2 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘BREGEN’ 13.941 DWT (1994 – Ching Fu S.B) πουλήθηκε στα $ 6,8 εκ. και το ‘FRECCIAMARE’ 3.150 DWT αγοράστηκε από Ρώσους στα $ 9,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ