
Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
«Ποια ανάκαμψη;» διερωτάται επικριτικά ο Economist αντικρούοντας ουσιαστικά όλους όσους το τελευταίο διάστημα διατυμπανίζουν ότι η Ευρωζώνη ξεπέρασε την κρίση, προσπαθώντας έτσι να πείσουν ότι η πολιτική της λιτότητας απέδωσε καρπούς.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η ανάπτυξη το 3ο τρίμηνο δεν ξεπέρασε το 0,1%, χαμηλότερα από το ήδη αμφισβητούμενο 0,2% στο 2ο τρίμηνο.
Τα στοιχεία για την πορεία της οικονομίας παραμένουν απογοητευτικά καθώς ο συνδυασμός της αναιμικής ανάπτυξης και του χαμηλού πληθωρισμού αποτελεί ένα άκρως επικίνδυνο μείγμα αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο πολιτικής αποσταθεροποίησης.
Ταυτόχρονα, κοινή έκθεση των Κεντρικών τραπεζών της Μ. Βρετανίας και του Καναδά, BOE και BOC επιρρίπτει ευθύνες στην Ευρωζώνη για λάθος χειρισμούς της κρίσης χαρακτηρίζοντας τα πακέτα διάσωσης μη αποτελεσματικά αλλά και άδικα για τους φορολογούμενους που τα επωμίστηκαν.
Κεραυνοί όμως και από την Capital Economics, η οποία περιληπτικά αναφέρει πως όποιος μιλά για το τέλος της κρίσης τρέφει αυταπάτες ενώ τα δύσκολα είναι μπροστά για την Ευρωζώνη καθώς τα υψηλά επίπεδα ανεργίας πνίγουν τις αδύναμες χώρες την στιγμή που οι αποπληθωριστικές πιέσεις έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους θεωρώντας πως το Ευρώ αποτελεί μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης και μη διστάζοντας να προτείνει την έξοδο χωρών από το ενιαίο νόμισμα.
Ο σύνθετος δείκτης PMI της Markit υποχώρησε το Νοέμβριο στην Ευρωζώνη, συμπληρώνοντας δύο διαδοχικούς πτωτικούς μήνες, στις 51,5 μονάδες.
Την ίδια στιγμή η Γερμανική ανάκαμψη έχασε έδαφος στο 3ο τρίμηνο αφού αναπτύχθηκε με ρυθμό 0,3%, από 0,7% την προηγούμενη περίοδο, το οποίο μεταφράζεται σε ετήσια ανάπτυξη του 1,3%.
Στη Γαλλία, η οικονομία χειροτέρεψε το Νοέμβριο με τη δραστηριότητα του ιδιωτικού τομέα να επιστρέφει σε αρνητικό έδαφος καθώς ο σύνθετος PMI έκλεισε στις 48,5 μονάδες με τον επικεφαλής της Markit να τονίζει πως η Γαλλική οικονομία κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο νέας ύφεσης ενώ κάποιοι άλλοι αναλυτές υποστηρίζουν πως η Γαλλία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ευρωζώνη με τις μεταρρυθμίσεις να μην είναι αρκετές, τη βιομηχανία να έχει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, την ανεργία στα ύψη και την παράβαση της συνθήκης του Μάαστριχτ για το όριο του ελλείμματος στο 3%.
Στην Κίνα ο μεταποιητικός HSBC PMI το Νοέμβριο υποχώρησε στις 50,4 μονάδες από το υψηλό επτάμηνου στις 50,9 μονάδες. Ο πρωθυπουργός της Κίνας. Li keqiang, δήλωσε ότι ο στόχος της επίτευξης ανάπτυξης του 7,5% για το 2013, κρατώντας ταυτόχρονα υπό έλεγχο τον πληθωρισμό, είναι εφικτός.
Οι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ωστόσο ότι η ανάπτυξη ενδεχομένως να κορυφώθηκε το 3ο τρίμηνο και πως έχει ήδη αρχίσει να επιβραδύνει υποστηρίζοντας πως η ανάκαμψη των τελευταίων 3-6 μηνών οφειλότανε στο μίνι-πακέτο τόνωσης νωρίτερα φέτος και πως η επίδραση αυτού του πακέτου αρχίζει και φεύγει.
Στις ΗΠΑ, οι λιανικές πωλήσεις του Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 0,4%, περισσότερο από ότι αναμενόταν ενώ ο πληθωρισμός υποχώρησε ελαφριά λόγω της πτώσης των τιμών της ενέργειας.
Ο Πρόεδρος της FED, Ben Bernanke, δήλωσε ότι ακόμα και μετά την υποχώρηση της ανεργίας κάτω από το 6,5% η FED μπορεί να συνεχίσει να κάνει υπομονή αναζητώντας διαβεβαιώσεις ότι η αγορά εργασίας είναι αρκετά ισχυρή, πριν εξετάσει κάποια αύξηση του στόχου της για το επιτόκιο.
Στην Ιαπωνία, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε τον Οκτώβριο στις 41,2 μονάδες, επίπεδα του 2011, αλλά οι εξαγωγές σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο 18,6 % φτάνοντας σε υψηλό 3 ετών, λόγω της εξασθένησης του Γιεν και την αύξηση των εξαγωγών προς ΗΠΑ και Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ