
Με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της η Global Port Holdings (διαχειρίστρια εταιρεία τριών λιμένων στην Τουρκία), 100% θυγατρική της Global Investment Holdings, Τουρκικών συμφερόντων, γνωστοποίησε ότι επιλέχθηκε ως πλειοδότης στην παραχώρηση του λιμένα Bar στο Μαυροβούνιο. Η όλη διαδικασία ήταν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Θαλασσίων μεταφορών του Μαυροβουνίου και προβλέπει την παραχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και χρηματοδότησης του λιμένα για 30 έτη, ενώ η Global Port Holdings θα γίνει κάτοχος του 62,09% των μετοχών. Πλέον οι δύο πλευρές θα καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την οριστικοποίηση της συμφωνίας και την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.
Το λιμάνι του Bar διαθέτει έξι κρηπιδώματα και διακινεί όλα τα είδη φορτίων. Οι υποδομές του καθώς και ο μηχανολογικός εξοπλισμός χρειάζονται αναβάθμιση. Η μέγιστη χωρητικότητα του λιμένα είναι 6.000.000 τόνοι ξηρού και γενικού φορτίου και 1.000.000 TEU, αλλά η διακίνηση είναι κατά πολύ μικρότερη.
Το λιμάνι του Bar θεωρείται μαζί με το λιμάνι του Δυρραχίου (Αλβανία) και του Μπουργκάς (Βουλγαρία) οι κυριότεροι ανταγωνιστές του λιμένα Θεσσαλονίκης καθώς στοχεύουν στην ίδια ενδοχώρα. Άλλωστε όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση η Global Port Holdings στοχεύει να προσελκύσει φορτία από την Σερβία, το Κόσσοβο, την Αλβανία, την Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ (σε συντριπτικό ποσοστό το εμπόριο της χώρας διεξάγεται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Global Investment Holdings (η μητρική εταιρεία) είχε εμπλακεί και στην παραχώρηση του container terminal στο λιμάνι του Δυρραχίου (μέσω σύμπραξης με μία άλλη εταιρεία Τουρκικών συμφερόντων χωρίς εμπειρία στην διαχείριση λιμένων), αλλά αποχώρησε έπειτα από μικρό χρονικό διάστημα καθώς η παραχώρηση δεν κρίθηκε πετυχημένη.
Μένει να δούμε τους όρους της παραχώρησης και τους στόχους που θα θέσει η Τουρκική εταιρεία και αν μπορεί να επηρεάσει τους όρους του ανταγωνισμού στην λιμενική αγορά της Νότιας Βαλκανικής.
Περισσότερα για τους λιμένες @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ