
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Δύο έρχονται ένας φεύγει, αφού το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές επέστρεψαν στην αγορά ύστερα από τις αργίες του Eid, η Ινδία απέχει λόγω των αργιών του Diwali έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των τιμών και του όγκου των διαλύσεων, χωρίς όμως να παραβλέπουμε το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η άνοδος των τιμών, κυρίως από την Ινδία, οφειλότανε περισσότερο σε σπέκουλα για βελτίωση της αγοράς και λιγότερο στην βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών όπως η νομισματική ισοτιμία και η αύξηση των τιμών του σιδήρου.
Η Ινδία συνεχίζει να απολαμβάνει τη σταθεροποίηση του νομίσματος της στις 61 ρουπίες προς το δολάριο και την οριακή άνοδο των τιμών του σιδήρου αλλά οι Cash Buyers εν αντιθέσει δεν απολαμβάνουν την παρούσα κατάσταση καθώς πλοία τα οποία αγόρασαν την προηγούμενη εβδομάδα σε τιμές σπέκουλας δεν έχουν βρει αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers με αποτέλεσμα συμφωνίες να ακυρώνονται η να υπόκεινται σε επαναδιαπραγμάτευση.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο το γνωστό πλεονέκτημα του “Gas Free for Man Entry”, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια όπως τα VLCCs, κατάφερε και έκλεισε τέτοιου τύπου πλοία τα οποία όμως παραμένουν ακόμη στα χέρια των Cash Buyers καθώς οι End Buyers τουλάχιστον ακόμη δεν είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα επίπεδα των τιμών που ζητούν οι Cash Buyers.
Η επόμενη εβδομάδα θα δείξει αν τελικά η σπέκουλα θα αποδώσει καρπούς στους Cash Buyers η θα αναγκαστούν να ρίξουν νερό στο κρασί τους.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει να έχει όλες τις προϋποθέσεις επιστροφής στην αγορά καθώς έχει επέλθει νομισματική σταθερότητα αλλά και αύξηση των τιμών του σιδήρου ενώ παράλληλα μπορεί να εκμεταλλευτεί την πτωτική πορεία της αγοράς στην Κίνα και να βγει αυτό στην αγορά για πλοία που βρίσκονται στο Far East.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά αφού λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου οι τιμές που προσφέρει δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτή των ανταγωνιστών της. Αρκετά πλοία που βρίσκονται στην περιοχή, πωλούνται “As Is” με σκοπό μετά να οδηγηθούν προς τις ανταγωνίστριες αγορές στο Sub-Continent.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 357,192 DWT εκ των οποίων περίπου το 40% (140,905 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου το 39% (139,573 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (76,714 DWT) RO-RO και Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ