
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Δύο έρχονται ένας φεύγει, αφού το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές επέστρεψαν στην αγορά ύστερα από τις αργίες του Eid, η Ινδία απέχει λόγω των αργιών του Diwali έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των τιμών και του όγκου των διαλύσεων, χωρίς όμως να παραβλέπουμε το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η άνοδος των τιμών, κυρίως από την Ινδία, οφειλότανε περισσότερο σε σπέκουλα για βελτίωση της αγοράς και λιγότερο στην βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών όπως η νομισματική ισοτιμία και η αύξηση των τιμών του σιδήρου.
Η Ινδία συνεχίζει να απολαμβάνει τη σταθεροποίηση του νομίσματος της στις 61 ρουπίες προς το δολάριο και την οριακή άνοδο των τιμών του σιδήρου αλλά οι Cash Buyers εν αντιθέσει δεν απολαμβάνουν την παρούσα κατάσταση καθώς πλοία τα οποία αγόρασαν την προηγούμενη εβδομάδα σε τιμές σπέκουλας δεν έχουν βρει αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers με αποτέλεσμα συμφωνίες να ακυρώνονται η να υπόκεινται σε επαναδιαπραγμάτευση.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο το γνωστό πλεονέκτημα του “Gas Free for Man Entry”, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια όπως τα VLCCs, κατάφερε και έκλεισε τέτοιου τύπου πλοία τα οποία όμως παραμένουν ακόμη στα χέρια των Cash Buyers καθώς οι End Buyers τουλάχιστον ακόμη δεν είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα επίπεδα των τιμών που ζητούν οι Cash Buyers.
Η επόμενη εβδομάδα θα δείξει αν τελικά η σπέκουλα θα αποδώσει καρπούς στους Cash Buyers η θα αναγκαστούν να ρίξουν νερό στο κρασί τους.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει να έχει όλες τις προϋποθέσεις επιστροφής στην αγορά καθώς έχει επέλθει νομισματική σταθερότητα αλλά και αύξηση των τιμών του σιδήρου ενώ παράλληλα μπορεί να εκμεταλλευτεί την πτωτική πορεία της αγοράς στην Κίνα και να βγει αυτό στην αγορά για πλοία που βρίσκονται στο Far East.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά αφού λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου οι τιμές που προσφέρει δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτή των ανταγωνιστών της. Αρκετά πλοία που βρίσκονται στην περιοχή, πωλούνται “As Is” με σκοπό μετά να οδηγηθούν προς τις ανταγωνίστριες αγορές στο Sub-Continent.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 357,192 DWT εκ των οποίων περίπου το 40% (140,905 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου το 39% (139,573 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (76,714 DWT) RO-RO και Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ