
Σε ειδικούς ελέγχους προέβη η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στο λιμάνι της Πάτρας, προκειμένου να ενημερωθεί από τα πληρώματα για τις επιπτώσεις από τις επερχόμενες μειωμένες συνθέσεις των πλοίων.
Μετά τους ελέγχους η ΠΝΟ αξιολόγησε τα αποτελέσματα τα οποία είναι τα παρακάτω:
«Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την έκτακτη συνεδρίασή της στις 9-9-2013, αφού προέβη στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ειδικών ελέγχων στους οποίους η ιδία προέβη κατά το τριήμερο 3, 4 και 5 Σεπτεμβρίου 2013 στο λιμάνι της Πάτρας, προκειμένου να ενημερώσει αλλά και για να ενημερωθεί η ιδία από τα πληρώματα για τις επιπτώσεις από τις επερχόμενες μειωμένες συνθέσεις των πλοίων Πάτρας – Ιταλίας και για να διαπιστώσει τη βασιμότητα των καταγγελλόμενων παραβάσεων και την καταστρατήγηση των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας στον κλάδο της ναυτεργασίας, αποφάσισε ομόφωνα την έκδοση του παρόντος δελτίου τύπου με το οποίο και ΕΥΘΕΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ την ασκούμενη και συνεχώς εντεινόμενη, με την πλήρη ανοχή του ΥΝΑ, τρομοκρατία της εργοδοσίας στα πληρώματα των παραπάνω πλοίων, τα οποία, κάτω από τον εκβιασμό της απόλυσης, υποχρεώνονται να εργάζονται νυχθημερόν και μάλιστα χωρίς να τους καταβάλλονται οι κατά νόμο δεδουλευμένες αποδοχές τους.
Οι ώρες εργασίας ανάπαυσης των ναυτεργατών καθορίζονται ρητά και περιοριστικά από τις μέχρι σήμερα επικυρωθείσες από την Χώρα μας Διεθνείς Συμβάσεις (180/1996 η οποία κυρώθηκε με τον νόμο 2974/2001, τις Οδηγίες 1999/63 ΕΚ και 1999/65 ΕΚ που ενσωματώθηκαν στο εσωτερικό δίκαιο με το ΠΔ 152/2003 και την Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, που κυρώθηκε με τον Ν. 4078/2012) και σε καμία περίπτωση δεν είναι επιτρεπτό να παραβιάζονται τα καθοριζόμενα με τις διατάξεις αυτές μέγιστα όρια εργασίας
Η ΠΝΟ έχει τονίσει επανειλημμένα ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας.
Εάν οι αρμόδιες Ελεγκτικές Αρχές του ΥΝΑ προέβαιναν σε ουσιαστικούς ελέγχους, όπως έπραξε η Διοίκηση της ΠΝΟ, αμέσως και αναμφισβήτητα θα διαπίστωναν ότι η ουσιαστική αλήθεια και πραγματικότητα δεν είναι αυτή που εμφανίζεται στα «χαρτιά» τα οποία και εξαναγκάζονται να υπογράφουν οι ναυτεργάτες κάτω από την απειλή της απόλυσης.
Από πλήθος στοιχείων και παραμέτρων σαφέστατα καταδεικνύεται ότι οι ώρες εργασίας και ανάπαυσης που αναφέρονται στα βιβλία του πλοίου και στις μισθολογικές καταστάσεις δεν έχουν σχέση με τις πραγματικές ώρες που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων των συγκεκριμένων πλοίων.
Πλοιοκτήτες και ΥΝΑ ευθέως στοχεύουν, με την γενικευμένη επίθεσή τους, στην πλήρη άλωση και συνολική κατάργηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στην κατάργηση της κοινωνικοοασφαλιστικής περίθαλψης, στην ουσιαστική κατάργηση της εκπαίδευσης τους κοκ , προκειμένου έτσι να μπορέσουν να εφαρμόσουν τα σχέδια και επιδιώξεις τους με την καθιέρωση και επιβολή της ατομικής σύμβασης εργασίας.
Ήδη η εταιρεία «ΑΤΤΙΚΑ GROUP» άρχισε να χρήση νέων εντύπων ναυτικών συμβάσεων όπου και αποπειράται ευθέως να καταστρατηγήσει τις ΣΣΕ και να επιβάλει ατομικούς όρους εργασίας, απόπειρα βέβαια η οποία και θα παραμένει στα στάδιο της απόπειρας.
Η Διοίκηση της ΠΝΟ προειδοποιεί προς κάθε κατεύθυνση ότι τέτοια σχέδια και επιδιώξεις, από όπου και αν προέρχονται, σε καμία περίπτωση δεν θα περάσουν.
Οι ναυτεργάτες δεν θα επιστρέψουν να θυσιαστούν τα με πολύχρονους αγώνες κατακτηθέντα δικαιώματά τους, στον βωμό της κερδοσκοπίας ή του οποιουδήποτε μνημονίου.
Οι ναυτεργάτες έχουν μάθει να αγωνίζονται. Και θα συνεχίσουν να αγωνίζονται».
Για το ίδιο θέμα ο Όμιλος Attica Group προέβη στην παρακάτω ανακοίνωση:
«Αναφερόμενοι στο δελτίο Τύπου των σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ και στο βαθμό που σε αυτό γίνεται ονομαστική μνεία στην εταιρεία μας, δηλώνουμε ευθαρσώς και κατηγορηματικά ότι η εταιρεία μας ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις επιταγές των ισχυόντων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την ελληνική νομοθεσία και τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας.
Η ατυχής αναφορά περί του αντιθέτου θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγινε λόγω παρεξηγήσεως και εσφαλμένης ερμηνείας. Τα συγκεκριμένα σωματεία άλλωστε καλώς γνωρίζουν ότι η ATTICA GROUP ανέκαθεν επιδεικνύει σεβασμό στις Συλλογικές Συμβάσεις και στον Νόμο και κυρίως στα πληρώματά μας και στους Έλληνες ναυτικούς τους οποίους τιμά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ