
1. Διεξήχθη το χρονικό διάστημα 15-19.07.2013 στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ στο Λονδίνο, η 110η Σύνοδος του Συμβουλίου του ΙΜΟ, στο οποίο όπως είναι γνωστό η Ελλάδα συμμετέχει στην κατηγορία “Α” (Δέκα Κ-Μ που έχουν «μέγιστο» ενδιαφέρον στην παροχή διεθνών θαλασσίων μεταφορών).
2. Στην εν λόγω συνάντηση, η χώρα μας εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης του ΥΝΑ και από την ΕΝΑ Λονδίνου.
3. Τα σημαντικότερα θέματα που εξετάσθηκαν στο πλαίσιο της Συνόδου, καταγράφονται ως ακολούθως:
(α) Εξετάσθηκε η πρόοδος που έχει σημειωθεί μέσω του μηχανισμού που έχει θεσπίσει ο Γ.Γ. του ΙΜΟ για την αναθεώρηση και μεταρρύθμιση του Οργανισμού και ειδικότερα σε συνάρτηση με:
(i) τον προϋπολογισμό και τις δαπάνες,
(ii) το ανθρώπινο δυναμικό και τη διοικητική οργάνωση,
(iii) τις ρυθμίσεις για την υποστήριξη των συνόδων του Οργανισμού,
(iv) την τεχνική συνεργασία, και
(v) τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής.
Ιδιαίτερη έμφαση αποδίδεται στις αποφάσεις αναφορικά με την αναδιοργάνωση, μετονομασία και τους όρους λειτουργίας των νέων Υποεπιτροπών του ΙΜΟ, στο πλαίσιο των σχετικών προτάσεων του ΓΓ/ΙΜΟ για την αναθεώρηση και μεταρρύθμιση του Οργανισμού.
(β) Θέματα διαχείρισης πόρων (οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού, υφιστάμενο καθεστώς επενδύσεων, Ταμείο Κεφαλαίου Κίνησης).
(γ) Θέματα κατάρτισης του προϋπολογισμού του Οργανισμού για τη προσεχή διετία 2014-2015, προκειμένου υποβληθούν, υπό μορφή Απόφασης (Resolution) στη Συνέλευση του ΙΜΟ κατά την προσεχή σύνοδό της (28th Assembly).
(δ) Εθελοντικό σύστημα ελέγχου των κρατών – μελών του ΙΜΟ.
(ε) Εκθέσεις αποτελεσμάτων των Συνόδων των Επιτροπών MSC, MPC, LEGAL, FAL, TC.
(στ) Θέματα Προστασίας ζωτικών θαλασσίων διαδρομών.
(ζ) Θέματα προετοιμασίας της 28ης Συνέλευσης του ΙΜΟ (25 Νοεμβρίου – 4 Δεκεμβρίου 2013).
4. Σημειώνεται ότι η χώρα μας υπό τη θεματική ενότητα “Προστασία Ζωτικών Θαλασσίων Διαρόμων) υπέβαλε το υπο στοιχεία C 110/13/2/15.06.2013 έγγραφο εργασίας με θέμα “PROTECTION OF VITAL SHIPPING LANES: Piracy and armed robbery against ships in the West Africa region”, το οποίο και παρουσίασε στο πλαίσιο της Ολομέλειας του Συμβουλίου.
5. Το εν λόγω έγγραφο εργασίας που ως στόχο είχε την ανάδειξη του σοβαρού προβλήματος καθώς και την ανάληψη σχετικών δράσεων από τη διεθνή κοινότητα, ούτως ώστε να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά το φαινόμενο των επιθέσεων στα χωρικά ύδατα της Γουϊνέας και των λοιπών κρατών της Δυτικής Αφρικής, πριν αυτό λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, έτυχε καθολικής υποστήριξης από πλευράς τόσο της Γραμματείας του ΙΜΟ όσο και των Κ-Μ του Συμβουλίου. Ειδικότερα το έγγραφο υποστήριξαν τα Κ-Μ της Ε.Ε. (Δανία, Νορβηγία, Γερμανία, Βέλγιο), μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις (Η.Π.Α., Ιαπωνία, Ινδία), μεγάλα Κράτη-Σημαίας (Λιβερία, Νήσοι Μαρσαλ) καθώς και παράκτια κράτη της Δυτικής Αφρικής (Ακτή Ελεφαντοστού, Νιγηρία, Κένυα, Αγκόλα).
6. Σημειώνεται επίσης ότι ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, σε συνάρτηση με τις ελληνικές πρωτοβουλίες επί του θέματος, αναφέρθηκε σε σχετική επικοινωνία με τον Γενικό Γραμματέα των Η.Ε., με αντικείμενο την ανάληψη δράσης σε διεθνές επίπεδο.
7. Σύμφωνα με σχετική απόφαση του Συμβουλίου, η πρόταση της Ελλάδας αναφορικά με την υιοθέτηση σχετικής Απόφασης (Resolution) από την 28η Σύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 25 Νοεμβρίου έως 4 Δεκεμβρίου 2013, έγινε αποδεκτή.
8. Η επόμενη Σύνοδος του Συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί το χρονικό διάστημα 21-22 Νοεμβρίου 2013 σε έκτακτη συνάντηση, που θα προηγηθεί της Συνέλευσης του ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ