
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Όλα δείχνουν πως ο κλάδος των διαλύσεων θα αντιμετωπίσει ένα θερμό καλοκαίρι με τις τιμές να έχουν πτωτική πορεία στο σύνολο τους και τον όγκο των διαλύσεων να είναι μειωμένος, ελπίζοντας προς ένα καλύτερο 4ο τρίμηνο με την Ινδία και την Κίνα να επανέρχονται στην αγορά αφού ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, προβλήματα τα οποία συμπαρασύρουν και τις άλλες 2 αγορές του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές.
Η Ινδία δεν έχει καταφέρει να ορθοποδήσει ακόμη αφού η ρουπία σχεδόν όλη την εβδομάδα διαπραγματευότανε σε επίπεδα πάνω των 60 ρουπίων στο δολάριο ενώ παράλληλα οι τιμές του σιδήρου παρουσίαζαν έντονη μεταβλητότητα.
Οι End Buyers οι οποίοι συνεχίζουν και καταγράφουν ζημιές, δεν μπαίνουν πια στον κόπο να προσφέρουν αφού οι ίδιοι αγοράζουν σε δολάρια αλλά πουλάνε σε ρουπίες και η ισοτιμία στη παρούσα φάση καθιστά τις συναλλαγές ασύμφορες.
Το κύριο μέλημα των End Buyers αυτό το διάστημα είναι να «ξεφορτωθούν» τα αποθέματα που έχουν σωρευθεί στα διαλυτήρια.
Στο Πακιστάν, οι Cash Buyers προσδοκούσαν ότι μετά την κατάθεση του προϋπολογισμού θα αυξηθεί η δραστηριότητα αλλά κάτι τέτοιο δεν επαληθεύτηκε.
Η ζήτηση παραμένει περιορισμένη και οι End Buyers παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ινδία προσφέρουν τιμές οι οποίες είναι ελάχιστα πιο πάνω από τις μειωμένες τιμές της Ινδίας χάνοντας έτσι κάποιες ευκαιρίες από τους ανταγωνιστές τους στο Μπαγκλαντές.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα διάστημα αδράνειας και που τα περισσότερα πλοία τα «κέρδιζε» το Πακιστάν, έχει αρχίσει σιγά – σιγά και μπαίνει πάλι στο παιχνίδι εκμεταλλευόμενο τα προβλήματα της Ινδίας και τις πτωτικές τιμές του Πακιστάν.
Αν συνεχιστεί για λίγο ακόμη η κατάσταση αυτή ενδεχομένως να δούμε το Μπαγκλαντές να επωφελείται σημαντικά μέχρι οι αγορές να επιστρέψουν στα προηγούμενα επίπεδα.
Η Κίνα, μόνο σαν όνομα υπάρχει στην αγορά αφού συνεχίζει να μην επιδεικνύει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον με τα αποθέματα στα διαλυτήρια να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και τους End Buyers να μην μπορούν – θέλουν να τα πουλήσουν λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών τιμών του σιδήρου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 669,504 DWT εκ των οποίων περίπου το 49% (330,336 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 36% (241,119 DWT)δεξαμενόπλοια και το 15% (98,049 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ