
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Και ενώ όλοι πίστευαν ότι είχαμε δει τα χειρότερα, η προηγούμενη εβδομάδα διέψευσε αυτή την πεποίθηση αφού ο αριθμός των πλοίων που δεν έχουν πουληθεί αρχίζει και αυξάνεται καθώς οι Cash Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στις τρέχουσες τιμές με ζημία και προτιμούν να περιμένουν ώστε οι τιμές να αρχίσουν πάλι να αυξάνονται.
Επίσης είναι χαρακτηριστικό φαινόμενο της εποχής όπου οι μουσώνες είναι σε πλήρη εξέλιξη, οι End Buyers να απέχουν από την αγορά καθώς υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού στα διαλυτήρια.
Η Ινδία, παρέμεινε για άλλη μία εβδομάδα στο επίκεντρο καθώς η πτωτική πορεία της ρουπίας συνεχίστηκε και μάλιστα ξεπέρασε τις 60 ρουπίες στο δολάριο για να φτάσει στο ιστορικό χαμηλό των 60,6 ρουπίων.
Η υποτίμηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα η αξία των αποθεμάτων των End Buyers να μειωθεί κατά 15% περίπου, βάζοντας έτσι στον «πάγο» οποιαδήποτε αγοραστική διάθεση αλλά και δημιουργώντας μεγάλη ανασφάλεια για το επόμενο διάστημα αφού ταυτόχρονα η τιμή του σιδήρου παρουσιάζει αρκετή αστάθεια
Το Πακιστάν, τη δεδομένη χρονική στιγμή το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι η πολιτική αστάθεια καθώς όλοι οι υπόλοιποι παράγοντες όπως το νόμισμα, οι τιμές του σιδήρου και η ζήτηση ευνοούν την αγορά, αλλά εκμεταλλευόμενο την αρνητική συγκυρία στην Ινδία οι τιμές που προσφέρει είναι συγκρατημένες έχοντας σαν αποτέλεσμα οι Cash Buyers να μην είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στα επίπεδα που τους δίνουν οι End Buyers.
Το Μπαγκλαντές, ακολουθεί την ίδια λογική με το Πακιστάν και εκμεταλλεύεται και αυτό την κατάσταση στην Ινδία ώστε να ρίξει τις τιμές. Επιπροσθέτως τα συνεχιζόμενα προβλήματα των πολιτικών αναταραχών σε συνδυασμό με τους μουσώνες, έχουν μειώσει γενικότερα τη ζήτηση για αγορά πλοίων.
Η Κίνα, συνεχίζει την πτωτική της πορεία με άλλη μία εβδομάδα αδράνειας και επίπεδα τιμών που έχουν δώσει την ευκαιρία σε άλλες αγορές όπως της Τουρκίας αλλά και του Βιετνάμ και της Ινδονησίας να μπουν στο παιχνίδι.
Η επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας και οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές της τιμής του σιδήρου από διαλύσεις πλοίων ουσιαστικά έχει βγάλει την Κίνα εκτός αγοράς αφού οι τιμές που προσφέρει δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικές με τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 322,358 DWT εκ των οποίων περίπου το 86% (276,489 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 14% (45,869 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ