
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Και ενώ όλοι πίστευαν ότι είχαμε δει τα χειρότερα, η προηγούμενη εβδομάδα διέψευσε αυτή την πεποίθηση αφού ο αριθμός των πλοίων που δεν έχουν πουληθεί αρχίζει και αυξάνεται καθώς οι Cash Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στις τρέχουσες τιμές με ζημία και προτιμούν να περιμένουν ώστε οι τιμές να αρχίσουν πάλι να αυξάνονται.
Επίσης είναι χαρακτηριστικό φαινόμενο της εποχής όπου οι μουσώνες είναι σε πλήρη εξέλιξη, οι End Buyers να απέχουν από την αγορά καθώς υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού στα διαλυτήρια.
Η Ινδία, παρέμεινε για άλλη μία εβδομάδα στο επίκεντρο καθώς η πτωτική πορεία της ρουπίας συνεχίστηκε και μάλιστα ξεπέρασε τις 60 ρουπίες στο δολάριο για να φτάσει στο ιστορικό χαμηλό των 60,6 ρουπίων.
Η υποτίμηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα η αξία των αποθεμάτων των End Buyers να μειωθεί κατά 15% περίπου, βάζοντας έτσι στον «πάγο» οποιαδήποτε αγοραστική διάθεση αλλά και δημιουργώντας μεγάλη ανασφάλεια για το επόμενο διάστημα αφού ταυτόχρονα η τιμή του σιδήρου παρουσιάζει αρκετή αστάθεια
Το Πακιστάν, τη δεδομένη χρονική στιγμή το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι η πολιτική αστάθεια καθώς όλοι οι υπόλοιποι παράγοντες όπως το νόμισμα, οι τιμές του σιδήρου και η ζήτηση ευνοούν την αγορά, αλλά εκμεταλλευόμενο την αρνητική συγκυρία στην Ινδία οι τιμές που προσφέρει είναι συγκρατημένες έχοντας σαν αποτέλεσμα οι Cash Buyers να μην είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στα επίπεδα που τους δίνουν οι End Buyers.
Το Μπαγκλαντές, ακολουθεί την ίδια λογική με το Πακιστάν και εκμεταλλεύεται και αυτό την κατάσταση στην Ινδία ώστε να ρίξει τις τιμές. Επιπροσθέτως τα συνεχιζόμενα προβλήματα των πολιτικών αναταραχών σε συνδυασμό με τους μουσώνες, έχουν μειώσει γενικότερα τη ζήτηση για αγορά πλοίων.
Η Κίνα, συνεχίζει την πτωτική της πορεία με άλλη μία εβδομάδα αδράνειας και επίπεδα τιμών που έχουν δώσει την ευκαιρία σε άλλες αγορές όπως της Τουρκίας αλλά και του Βιετνάμ και της Ινδονησίας να μπουν στο παιχνίδι.
Η επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας και οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές της τιμής του σιδήρου από διαλύσεις πλοίων ουσιαστικά έχει βγάλει την Κίνα εκτός αγοράς αφού οι τιμές που προσφέρει δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικές με τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 322,358 DWT εκ των οποίων περίπου το 86% (276,489 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 14% (45,869 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ