
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Και ενώ όλοι πίστευαν ότι είχαμε δει τα χειρότερα, η προηγούμενη εβδομάδα διέψευσε αυτή την πεποίθηση αφού ο αριθμός των πλοίων που δεν έχουν πουληθεί αρχίζει και αυξάνεται καθώς οι Cash Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στις τρέχουσες τιμές με ζημία και προτιμούν να περιμένουν ώστε οι τιμές να αρχίσουν πάλι να αυξάνονται.
Επίσης είναι χαρακτηριστικό φαινόμενο της εποχής όπου οι μουσώνες είναι σε πλήρη εξέλιξη, οι End Buyers να απέχουν από την αγορά καθώς υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού στα διαλυτήρια.
Η Ινδία, παρέμεινε για άλλη μία εβδομάδα στο επίκεντρο καθώς η πτωτική πορεία της ρουπίας συνεχίστηκε και μάλιστα ξεπέρασε τις 60 ρουπίες στο δολάριο για να φτάσει στο ιστορικό χαμηλό των 60,6 ρουπίων.
Η υποτίμηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα η αξία των αποθεμάτων των End Buyers να μειωθεί κατά 15% περίπου, βάζοντας έτσι στον «πάγο» οποιαδήποτε αγοραστική διάθεση αλλά και δημιουργώντας μεγάλη ανασφάλεια για το επόμενο διάστημα αφού ταυτόχρονα η τιμή του σιδήρου παρουσιάζει αρκετή αστάθεια
Το Πακιστάν, τη δεδομένη χρονική στιγμή το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι η πολιτική αστάθεια καθώς όλοι οι υπόλοιποι παράγοντες όπως το νόμισμα, οι τιμές του σιδήρου και η ζήτηση ευνοούν την αγορά, αλλά εκμεταλλευόμενο την αρνητική συγκυρία στην Ινδία οι τιμές που προσφέρει είναι συγκρατημένες έχοντας σαν αποτέλεσμα οι Cash Buyers να μην είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στα επίπεδα που τους δίνουν οι End Buyers.
Το Μπαγκλαντές, ακολουθεί την ίδια λογική με το Πακιστάν και εκμεταλλεύεται και αυτό την κατάσταση στην Ινδία ώστε να ρίξει τις τιμές. Επιπροσθέτως τα συνεχιζόμενα προβλήματα των πολιτικών αναταραχών σε συνδυασμό με τους μουσώνες, έχουν μειώσει γενικότερα τη ζήτηση για αγορά πλοίων.
Η Κίνα, συνεχίζει την πτωτική της πορεία με άλλη μία εβδομάδα αδράνειας και επίπεδα τιμών που έχουν δώσει την ευκαιρία σε άλλες αγορές όπως της Τουρκίας αλλά και του Βιετνάμ και της Ινδονησίας να μπουν στο παιχνίδι.
Η επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας και οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές της τιμής του σιδήρου από διαλύσεις πλοίων ουσιαστικά έχει βγάλει την Κίνα εκτός αγοράς αφού οι τιμές που προσφέρει δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικές με τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 322,358 DWT εκ των οποίων περίπου το 86% (276,489 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου και το 14% (45,869 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ