
Η πρώτη μέρα της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ήταν σε μεγάλο βαθμό αφιερωμένη στην πολιτική Μεταφορών της Ε.Ε. Με τη συμμετοχή του αρμόδιου Επιτρόπου και Αντιπροέδρου της Ε. Επιτροπής Σ. Κάλλας, συζητήθηκαν εκτενώς σημαντικά θέματα όπως: οδική ασφάλεια με έμφαση στις τρεις νομοθετικές προτάσεις της Ε. Επιτροπής για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, ο έλεγχος πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control), η εξωτερική πολιτική αερομεταφορών της ΕΕ, η ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης στους τομείς της θάλασσας, της ναυτιλίας και του τουρισμού στην ΕΕ μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης.
Ο κ. Κουμουτσάκος, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, αν και οι στοχευμένες δράσεις που είχε προτείνει η Ε. Επιτροπή για το 2001-2010 είχαν θετικά αποτελέσματα,
απαιτούνται ακόμα περισσότερο αποφασιστικές ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για την οδική ασφάλεια. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καλύτερη δυνατή ενημέρωση, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των πολιτών. Ιδιαίτερα των παιδιών, που αποτελούν την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα.
“Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, και είναι αιτία μεγάλης ανησυχίας και προβληματισμού: Αν και γνωστό, αξίζει να ακουστούν ακόμη μια φορά:
·περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τουςκαι σχεδόν 1.500.000 έχουν τραυματιστεί (από αυτούς 250.000 σοβαρά) σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2011· σε κάθε θανατηφόρο ατύχημα αντιστοιχούν τέσσερα ατυχήματα που προξενούν μόνιμες αναπηρίες και δέκα που προξενούν
σοβαρούς τραυματισμούς·
·περισσότεροι από τους μισούς τραυματισμούς συμβαίνουν σε αστικές περιοχές
· το κοινωνικό και οικονομικό κόστος των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο
2% του ΑΕγχΠ ή σε 250 δισ. ευρώ για το 2012.
Δεν έχουμε την πολυτέλεια επανάπαυσης. Η απώλεια ακόμα και μιας ανθρώπινης ζωής στους δρόμους δεν είναι αποδεκτό ενδεχόμενο. Η μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια δεν είναι απλώς πολιτική προτεραιότητα. Είναι αυστηρή επιταγή”.
Στη συζήτηση για τον έλεγχο των πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control),ο κ. Κουμουτσάκος,ως εισηγητής του ΕυρωπαϊκούΛαϊκού Κόμματος, χαρακτήρισε απολύτως ικανοποιητικό συμβιβασμό το αποτέλεσμα που πετύχαμε μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο που ικανοποιεί πλήρως τις βασικές προτεραιότητες του Ε. Κοινοβουλίου, λαμβάνει υπόψη τις ευαισθησίες όλων των πλευρών χωρίς να αφίσταται των προνοιών της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (Maritime Labour Convention-MLC).
Η ασφάλεια στη θάλασσα αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα και αδιαπραγμάτευτο όρο. Και ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ασφάλειας στη θάλασσα είναι ο αποτελεσματικός έλεγχος των πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control)”.
Το κείμενο που εγκρίθηκε σήμερα από την Ολομέλεια του ΕΚ διασφαλίζει μεταξύ άλλων: α) την προάσπιση των δικαιωμάτων των ναυτικών και β) ισότιμους όρους ανταγωνισμού υπέρ των χωρών και των πλοιοκτητών που έχουν αναλάβει τη δέσμευση να προσφέρουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης στους ναυτικούς, προστατεύοντάς τους έτσι από τον αθέμιτο ανταγωνισμό πλοίων με περιορισμένο επίπεδο ασφαλείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ