
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013, ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 888 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,234 μονάδες με $ 4,329 την ημέρα, BPI 1,196 μονάδες στα $ 9,557 την ημέρα, BSI 902 μονάδες στα $ 9,432 την ημέρα και BHSI 539 μονάδες στα $ 7,999 την ημέρα.
Σύμφωνα με τους επιμέρους δείκτες, τα πλοία τα οποία για αρκετό διάστημα βρίσκονται στο κόκκινο είναι τα Capes, αφού τα ημερήσια έσοδα τους υπολείπονται κατά πολύ στο να καλύψουν τα έξοδα τους, τα οποία χωρίς το χρηματοδοτικό κόστος ανέρχονται περίπου στα $ 7,800 ημερησίως, ενώ ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων αφήνει περιθώρια για marginal gains.
Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, τα Panamax και τα Supramax, το τελευταίο διάστημα έχουν επωφεληθεί από την αύξηση των φορτίων των Grains από την Νότιο Αμερική.
Σύμφωνα με την Commodore Research, τα φορτία καλαμποκιού από την Αργεντινή συνεχίζουν και παρουσιάζουν αύξηση ενώ η Βραζιλία θα ξεπεράσει την Αμερική σαν τον μεγαλύτερο εξαγωγέα soybean.
Ταυτόχρονα, η Κίνα εισάγει περισσότερο Coal από την Αυστραλία και την Ινδονησία λόγω επισκευής μίας σιδηροδρομικής γραμμής η οποία χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εγχώριου παραγόμενου Coal.
H Pareto Shipping σε συνέδριο στην Κοπεγχάγη δήλωσε πως το 2ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δύσκολο, αλλά αναμένουν ένα καλύτερο 2ο εξάμηνο και ιδιαίτερα προς το τέλος του χρόνου, καθώς αναμένουν τη ζήτηση από την Κίνα για Iron Ore και Coal να αυξηθεί, γεγονός που θα ωφελήσει και τα Capes.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η εκτίμηση της Fearnley’s για τις προοπτικές της αύξησης των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που έχει από την BHP Billiton η παραγωγή έχει ήδη αυξηθεί κατά 11% το τρέχον 3μηνο και θα συνεχίσει να έχει αυξητικές τάσεις ιδιαίτερα το β’ εξάμηνο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία από τον ΠΟΕ, και τα οποία συνηγορούν για βελτίωση της ναυτιλίας φέτος συγκριτικά με το 2012 και περεταίρω βελτίωση το 2014.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου το 2012 ήταν χαμηλότερη του αναμενόμενου συγκριτικά με την Παγκόσμια ανάπτυξη (World GDP). Υπό κανονικές συνθήκες, τα ιστορικά στοιχεία αποδεικνύουν πως η ανάπτυξη του Παγκοσμίου Εμπορίου είναι σχεδόν διπλάσια από τον ρυθμό της Παγκόσμιας ανάπτυξης.
Σύμφωνα λοιπόν με τον ΠΟΕ, το 2012, ο λόγος του Παγκοσμίου Εμπορίου προς την Παγκόσμια Ανάπτυξη ήτανε 1:1 και εκτιμά πως ενώ για φέτος δεν θα υπάρξει μεταβολή στη Παγκόσμια Ανάπτυξη, αναμένει τον κλασματικό λόγο να επιστρέφει στα φυσιολογικά ιστορικά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 1,6:1 και για το 2014 στο 1,8:1 γεγονός που σηματοδοτεί και συμφωνεί με τις ανωτέρω αναλύσεις ότι η ανάκαμψη της ναυτιλίας θα ξεκινήσει με αργούς ρυθμούς από το β’ εξάμηνο του 2013 για να βελτιωθεί περισσότερο το 2014.
Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SEAKOH’ 172.247 DWT (2000 – Hyundai H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 16,25 εκ. και το ‘PACIFIC TIARA’ 180.310 DWT (2004 – Koyo Dock) με περασμένο Dry Dock, πουλήθηκε στα $ 25,25 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘MYRTO’ 74.470 DWT (2001 – Daewoo) αγοράστηκε στα $ 10,7 εκ. περίπου.
✏ Στα Handysize, το ‘NORTHERN LIGHT’ 29.756 DWT (2001 – Shikokou Dock) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,8 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα LR2, το ‘NORTHERN SPIRIT’ 113.091 DWT (2009 – New Times) αγοράστηκε περίπου στα $ 30 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘MARIELLA AMORETTI’ 15.750 DWT (1998 – Lindenau) epoxy coated, πουλήθηκε στα $ 7.5, το ‘MOUNT JIUHUA’ 9.119 DWT (2011 – China Dongfang) epoxy coated πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. περίπου και το ‘ANATOLIA SKY’ 3.842 DWT (2005 – Miura Zosensho) αγοράστηκε από Έλληνες περίπου στα $ 5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ