
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013, ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 888 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,234 μονάδες με $ 4,329 την ημέρα, BPI 1,196 μονάδες στα $ 9,557 την ημέρα, BSI 902 μονάδες στα $ 9,432 την ημέρα και BHSI 539 μονάδες στα $ 7,999 την ημέρα.
Σύμφωνα με τους επιμέρους δείκτες, τα πλοία τα οποία για αρκετό διάστημα βρίσκονται στο κόκκινο είναι τα Capes, αφού τα ημερήσια έσοδα τους υπολείπονται κατά πολύ στο να καλύψουν τα έξοδα τους, τα οποία χωρίς το χρηματοδοτικό κόστος ανέρχονται περίπου στα $ 7,800 ημερησίως, ενώ ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων αφήνει περιθώρια για marginal gains.
Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, τα Panamax και τα Supramax, το τελευταίο διάστημα έχουν επωφεληθεί από την αύξηση των φορτίων των Grains από την Νότιο Αμερική.
Σύμφωνα με την Commodore Research, τα φορτία καλαμποκιού από την Αργεντινή συνεχίζουν και παρουσιάζουν αύξηση ενώ η Βραζιλία θα ξεπεράσει την Αμερική σαν τον μεγαλύτερο εξαγωγέα soybean.
Ταυτόχρονα, η Κίνα εισάγει περισσότερο Coal από την Αυστραλία και την Ινδονησία λόγω επισκευής μίας σιδηροδρομικής γραμμής η οποία χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εγχώριου παραγόμενου Coal.
H Pareto Shipping σε συνέδριο στην Κοπεγχάγη δήλωσε πως το 2ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δύσκολο, αλλά αναμένουν ένα καλύτερο 2ο εξάμηνο και ιδιαίτερα προς το τέλος του χρόνου, καθώς αναμένουν τη ζήτηση από την Κίνα για Iron Ore και Coal να αυξηθεί, γεγονός που θα ωφελήσει και τα Capes.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η εκτίμηση της Fearnley’s για τις προοπτικές της αύξησης των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που έχει από την BHP Billiton η παραγωγή έχει ήδη αυξηθεί κατά 11% το τρέχον 3μηνο και θα συνεχίσει να έχει αυξητικές τάσεις ιδιαίτερα το β’ εξάμηνο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία από τον ΠΟΕ, και τα οποία συνηγορούν για βελτίωση της ναυτιλίας φέτος συγκριτικά με το 2012 και περεταίρω βελτίωση το 2014.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου το 2012 ήταν χαμηλότερη του αναμενόμενου συγκριτικά με την Παγκόσμια ανάπτυξη (World GDP). Υπό κανονικές συνθήκες, τα ιστορικά στοιχεία αποδεικνύουν πως η ανάπτυξη του Παγκοσμίου Εμπορίου είναι σχεδόν διπλάσια από τον ρυθμό της Παγκόσμιας ανάπτυξης.
Σύμφωνα λοιπόν με τον ΠΟΕ, το 2012, ο λόγος του Παγκοσμίου Εμπορίου προς την Παγκόσμια Ανάπτυξη ήτανε 1:1 και εκτιμά πως ενώ για φέτος δεν θα υπάρξει μεταβολή στη Παγκόσμια Ανάπτυξη, αναμένει τον κλασματικό λόγο να επιστρέφει στα φυσιολογικά ιστορικά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 1,6:1 και για το 2014 στο 1,8:1 γεγονός που σηματοδοτεί και συμφωνεί με τις ανωτέρω αναλύσεις ότι η ανάκαμψη της ναυτιλίας θα ξεκινήσει με αργούς ρυθμούς από το β’ εξάμηνο του 2013 για να βελτιωθεί περισσότερο το 2014.
Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SEAKOH’ 172.247 DWT (2000 – Hyundai H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 16,25 εκ. και το ‘PACIFIC TIARA’ 180.310 DWT (2004 – Koyo Dock) με περασμένο Dry Dock, πουλήθηκε στα $ 25,25 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘MYRTO’ 74.470 DWT (2001 – Daewoo) αγοράστηκε στα $ 10,7 εκ. περίπου.
✏ Στα Handysize, το ‘NORTHERN LIGHT’ 29.756 DWT (2001 – Shikokou Dock) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,8 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα LR2, το ‘NORTHERN SPIRIT’ 113.091 DWT (2009 – New Times) αγοράστηκε περίπου στα $ 30 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘MARIELLA AMORETTI’ 15.750 DWT (1998 – Lindenau) epoxy coated, πουλήθηκε στα $ 7.5, το ‘MOUNT JIUHUA’ 9.119 DWT (2011 – China Dongfang) epoxy coated πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. περίπου και το ‘ANATOLIA SKY’ 3.842 DWT (2005 – Miura Zosensho) αγοράστηκε από Έλληνες περίπου στα $ 5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ