
Ο ΟΛΠ Α.Ε. έλαβε την ακόλουθη διαμαρτυρία σχετικά με το σχεδιασμό νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων στο Φαληρικό Δέλτα:
Προς
* τον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη
* τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη
*τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. κ. Γιώργο Ανωμερίτη
Σχετικά με το εκ νέου ανακινηθέν θέμα της δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα, από την πλευρά των εν δυνάμει θιγομένων ναυταθλητικών Σωματείων γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
1. Πολιτεία, Περιφέρεια Αττικής, Δήμοι και συναρμόδιοι Φορείς στα πλαίσια του πολύμηνου διαλόγου για το ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής “Αθήνα 2021”, βάσει και των προτάσεων και απόψεων του ΥΠΕΚΑ και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, έχουν συναποφασίσει ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας της Αττικής θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο. Στη θέση αυτή έχει συμφωνήσει και ο Δήμος Πειραιά και φυσικά η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει ήδη προκηρύξει στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, το έργο της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας του ΟΛΠ Α.Ε. (δαπάνης 230 εκ. ευρώ).
2. Ο παράλιος χερσαίος χώρος του Φαληρικού Δέλτα από το ΣΕΦ μέχρι το Ελληνικό έχει ανακηρυχθεί χώρος ανάπλασης. Στον οποίο εκτελούνται σημαντικά έργα (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη), και υπάρχουν ολυμπιακές εγκαταστάσεις και χωροθετημένες μαρίνες, ενώ αποτελεί δε χώρο ανάπαυσης, άθλησης και ψυχαγωγίας όλων των κατοίκων της νότιας Αθήνας.
3. Ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικόαθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους Ομίλους της περιοχής με διακρίσεις αθλητών τους σε παγκόσμιους και εθνικούς αγώνες, στον οποίο καθημερινά αθλούνται χιλιάδες νέοι και παιδιά. Θεωρούμε αδιανόητο, στο πιο σημαντικό ναυταθλητικό χώρο της Ελλάδας, να επιδιώκουν τα οποιαδήποτε συμφέροντα να τον καταλάβουν μέσω χρήσης πελώριων κρουαζιερόπλοιων και να τσιμεντοποιήσουν το “γήπεδό” μας. Ο συγκεκριμένος ελεύθερος θαλάσσιος χώρος δεν κοστίζει τίποτα στο δημόσιο, εν΄άντιθέσει με άλλες αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες δαπανά τεράστια ποσά με σημαντικά μικρότερα ή και μηδαμινά αποτελέσματα. Δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας στο δικό μας ναυταθλητικό χώρο δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να γίνει.
4. Πέραν των ανωτέρω είναι γνωστό, ότι λόγοι θαλασσίων συνθηκών (μικρά ισοβαθή, νότιοι άνεμοι, εκβολή 2 ποταμών, κ.λ.π.) δεν επιτρέπουν τη δημιουργία στην περιοχή αυτή λιμενικών εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας.
5. Το Φαληρικό Δέλτα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί ένα ιδιαίτερο περιβαλλοντικό σύστημα, στο οποίο δεν επιτρέπονται μεγάλου όγκου κατασκευαστικές παρεμβάσεις οι οποίες θα υποβαθμίσουν, με ανυπολόγιστες συνέπειες το χώρο.
Κατόπιν των ανωτέρω, η εμμονή στις όποιες διαπλεκόμενες απόψεις ναυτιλιακών ή κατασκευαστικών κύκλων για τη δημιουργία τεραστίου λιμενικού συγκροτήματος, το οποίο απαιτεί εκτάσεις χερσαίου και θαλασσίου χώρου χιλιάδων στρεμμάτων, θα μας βρει καθολικά αντίθετους. Για τους ναυταθλητικούς Συλλόγους και την Ομοσπονδία καθώς και για τους κατοίκους της νότιας Αθήνας και των όμορων Δήμων, η μόνη επιτρεπτή και συμβατή Ανάπτυξη είναι εκείνη των ήπιων τουριστικών και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με την ανάπαυση και αναψυχή των πολιτών.
Έργα – εκτρώματα, τα οποία εξυπηρετούν συμφέροντα και καταστρέφουν το περιβάλλον της ιστορικής μας περιοχής δεν είναι αποδεκτά.
Τα όσα ανακοινώθηκαν στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου από τον Υπουργό Ανάπτυξης θα πρέπει πάραυτα να ανακληθούν και να ξεκαθαρισθούν. Νέα τσιμεντοποίηση με παρασκηνιακά έργα συμφερόντων στην πιο όμορφη ναυταθλητική ακτή της Πρωτεύουσας δεν προτιθέμεθα να τα κάνουμε αποδεκτά.
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι πρόεδροι Ν.Ο.Τ.Κ. Παντελής Παυλίδης, Σ.Ε.Α.Ν.Α.Τ.Κ Αριστ. Ρούσσης και Ι.Ο.Π. ΔΕΗ Δημήτρης Μπαρούς
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ