
Navis Engineering is supplying six DP2 systems for the new series of Fast Support Intervention Vessels (FSIVs) being built at the Piriou SEAS shipyard in Vietnam for Paris-based Bourbon, the offshore marine services provider.
The first vessel in the six-ship series, the Bourbon Sirocco was delivered towards the end of 2012 and is deployed in Angola. Her sistership, the Bourbon Shamal, was christened early in January.
Designed by Piriou Ingénierie and Mauric Design, the vessels incorporate a characteristic straight bow to improve personnel comfort and they meet the needs of both the personnel transport market and offshore installation support.
The Navis dynamic positioning system renders exceptional manoeuvrability and increased operational safety. Each 10-person crew includes one master and a first mate, one DP officer and a junior DP officer, one chief engineer and a second engineer and four others.
Each vessel has a cabin that can accommodate 60 people with 240 sq m of cargo space and the design combines a light, aluminium hull with a waterjet propulsion system, allowing a maximum speed of 30 knots.
Navis was the first DP manufacturer to develop an effective DP solution for a waterjet-propelled lightweight hull crew boat in 2002 and the number of similar projects completed since then amounts to 90.
While the United States has traditionally dominated the light crew boat technology field, Europe and Asia are showing the signs of taking the lead through Damen, Piriou and several other shipyards.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ