
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και τη 2η εβδομάδα του νέου χρόνου η αγορά των διαλύσεων και ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις προσφερόμενες τιμές να παρουσιάζουν οριακή μεταβολή προς τα πάνω αλλά και η ζήτηση να βασίζεται σε σπέκουλα αφού εικάζεται ότι η συνήθης ύποπτος, η Κίνα, μετά την αλλαγή ηγεσίας θα θέσει σε εφαρμογή νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα προσφέροντας έτσι «εργασία» σε πλοία άρα θα μειωθεί η προσφορά πλοίων προς διάλυση γεγονός που θα οδηγήσει τις τιμές σε άνοδο.
Η ανωτέρω εικόνα σε συνδυασμό με την επερχόμενη εορταστική περίοδο στην Κίνα που θα σημάνει και παύση εργασιών δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές έχει βγει στην αγορά για πλοία μεγαλύτερου τονάζ προσπαθώντας να χτίσει αποθέματα για τους επόμενους μήνες χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία αφού έχει να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική τώρα πια σε τιμές Κίνα. Η Ινδία όπως προαναφέραμε, έχει αρχίσει και σπεκουλάρει προσφέροντας υψηλές τιμές παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να έχουν πτωτική τάση και αναμένεται να δούμε αν το ρίσκο που παίρνει θα της βγει σε καλό στην πορεία. Το Πακιστάν στην παρούσα φάση παρακολουθεί τις εξελίξεις με επιφύλαξη και μετά από αρκετό διάστημα βλέπουμε να μην ακολουθεί όπως έκανε στο παρελθόν την στρατηγική της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε 992,547 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (847,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (117,619 DWT) δεξαμενόπλοια και το 3% (27,740) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρουσίασαν οριακή αυξητική τάση την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ