
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και τη 2η εβδομάδα του νέου χρόνου η αγορά των διαλύσεων και ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις προσφερόμενες τιμές να παρουσιάζουν οριακή μεταβολή προς τα πάνω αλλά και η ζήτηση να βασίζεται σε σπέκουλα αφού εικάζεται ότι η συνήθης ύποπτος, η Κίνα, μετά την αλλαγή ηγεσίας θα θέσει σε εφαρμογή νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα προσφέροντας έτσι «εργασία» σε πλοία άρα θα μειωθεί η προσφορά πλοίων προς διάλυση γεγονός που θα οδηγήσει τις τιμές σε άνοδο.
Η ανωτέρω εικόνα σε συνδυασμό με την επερχόμενη εορταστική περίοδο στην Κίνα που θα σημάνει και παύση εργασιών δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές έχει βγει στην αγορά για πλοία μεγαλύτερου τονάζ προσπαθώντας να χτίσει αποθέματα για τους επόμενους μήνες χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία αφού έχει να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική τώρα πια σε τιμές Κίνα. Η Ινδία όπως προαναφέραμε, έχει αρχίσει και σπεκουλάρει προσφέροντας υψηλές τιμές παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να έχουν πτωτική τάση και αναμένεται να δούμε αν το ρίσκο που παίρνει θα της βγει σε καλό στην πορεία. Το Πακιστάν στην παρούσα φάση παρακολουθεί τις εξελίξεις με επιφύλαξη και μετά από αρκετό διάστημα βλέπουμε να μην ακολουθεί όπως έκανε στο παρελθόν την στρατηγική της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε 992,547 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (847,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (117,619 DWT) δεξαμενόπλοια και το 3% (27,740) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρουσίασαν οριακή αυξητική τάση την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ