
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και τη 2η εβδομάδα του νέου χρόνου η αγορά των διαλύσεων και ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις προσφερόμενες τιμές να παρουσιάζουν οριακή μεταβολή προς τα πάνω αλλά και η ζήτηση να βασίζεται σε σπέκουλα αφού εικάζεται ότι η συνήθης ύποπτος, η Κίνα, μετά την αλλαγή ηγεσίας θα θέσει σε εφαρμογή νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα προσφέροντας έτσι «εργασία» σε πλοία άρα θα μειωθεί η προσφορά πλοίων προς διάλυση γεγονός που θα οδηγήσει τις τιμές σε άνοδο.
Η ανωτέρω εικόνα σε συνδυασμό με την επερχόμενη εορταστική περίοδο στην Κίνα που θα σημάνει και παύση εργασιών δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές έχει βγει στην αγορά για πλοία μεγαλύτερου τονάζ προσπαθώντας να χτίσει αποθέματα για τους επόμενους μήνες χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία αφού έχει να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική τώρα πια σε τιμές Κίνα. Η Ινδία όπως προαναφέραμε, έχει αρχίσει και σπεκουλάρει προσφέροντας υψηλές τιμές παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να έχουν πτωτική τάση και αναμένεται να δούμε αν το ρίσκο που παίρνει θα της βγει σε καλό στην πορεία. Το Πακιστάν στην παρούσα φάση παρακολουθεί τις εξελίξεις με επιφύλαξη και μετά από αρκετό διάστημα βλέπουμε να μην ακολουθεί όπως έκανε στο παρελθόν την στρατηγική της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε 992,547 DWT εκ των οποίων περίπου το 85% (847,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (117,619 DWT) δεξαμενόπλοια και το 3% (27,740) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρουσίασαν οριακή αυξητική τάση την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ