
«Παρά την κρισιμότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και υπηρεσιακούς παράγοντες τουΥΑΝ, δυστυχώς έως και σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την διασφάλιση της συνέχισης εκτέλεσης των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων» δηλώνει σε ανακοίνωση που απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Τύπο.
Στη συνέχειά της ανακοίνωση αναφέρει:
«Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό 2013 αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα. Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και την διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητάς των Εταιρειών από τις Τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Παράλληλα οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα το Μάρτιο του 2013, ενώ άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις που θα επιτρέψουν στην Ακτοπλοΐα μας να λειτουργεί έως τότε, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια, δεν προωθούνται με τον ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης.
Δεδομένων των δηλώσεων που λαμβάνουμε εκ μέρους της πλειοψηφίας των μελών μας ότι προβληματίζονται για τη συνέχιση της λειτουργίας των πλοίων τους και σε μια προσπάθεια συνειδητοποίησης της σοβαρότητας της κατάστασης και την λήψη μέτρων πριν είναι πολύ αργά, το ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας στην συνεδρίαση της 15/11 αποφάσισε να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της Κυβέρνησης σε κάθε επίπεδο, και την λήψη περαιτέρω αποφάσεων για την άμεση αντιμετώπιση του θέματος με κάθε πρόσφορο μέσο.
Ειδάλλως είναι βέβαιο ότι οδηγούμεθα αναπόφευκτα προς την σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων, με καταστροφικές συνέπειες για τα Εθνικά μας συμφέροντα και τον τουρισμό μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ