
«Παρά την κρισιμότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και υπηρεσιακούς παράγοντες τουΥΑΝ, δυστυχώς έως και σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την διασφάλιση της συνέχισης εκτέλεσης των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων» δηλώνει σε ανακοίνωση που απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Τύπο.
Στη συνέχειά της ανακοίνωση αναφέρει:
«Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό 2013 αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα. Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και την διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητάς των Εταιρειών από τις Τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Παράλληλα οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα το Μάρτιο του 2013, ενώ άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις που θα επιτρέψουν στην Ακτοπλοΐα μας να λειτουργεί έως τότε, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια, δεν προωθούνται με τον ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης.
Δεδομένων των δηλώσεων που λαμβάνουμε εκ μέρους της πλειοψηφίας των μελών μας ότι προβληματίζονται για τη συνέχιση της λειτουργίας των πλοίων τους και σε μια προσπάθεια συνειδητοποίησης της σοβαρότητας της κατάστασης και την λήψη μέτρων πριν είναι πολύ αργά, το ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας στην συνεδρίαση της 15/11 αποφάσισε να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της Κυβέρνησης σε κάθε επίπεδο, και την λήψη περαιτέρω αποφάσεων για την άμεση αντιμετώπιση του θέματος με κάθε πρόσφορο μέσο.
Ειδάλλως είναι βέβαιο ότι οδηγούμεθα αναπόφευκτα προς την σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων, με καταστροφικές συνέπειες για τα Εθνικά μας συμφέροντα και τον τουρισμό μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς τα ναυπηγεία αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο γεωστρατηγικό ρόλο, ο Καναδάς επιταχύνει τις προσπάθειες καθετοποίησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η SeaspanVancouverShipyards…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ