
Με επιστολή που απέστειλε στους αρμόδιους φορείς, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, τους καλεί να συμμετάσχουν ενεργά σε διαβούλευση για την ακτοπλοΐα. Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής.
“Αξιότιμοι Κύριοι,
Είναι σε όλους γνωστό ότι (α) η φυσική ασυνέχεια του γεωγραφικού χώρου, επηρεάζει σημαντικά το κόστος παραγωγής, τη διαμόρφωση των τιμών, τον ανταγωνισμό, την αγορά εργασίας κλπ και άρα την ορθή λειτουργία και την ολοκλήρωση του οικονομικού και κοινωνικού χώρου και (β) ότι η διατήρηση και ενδυνάμωση των νησιωτικών πληθυσμών, η απασχόληση και η ανάπτυξη μέσα από ποικίλες οικονομικές δραστηριότητες, προϋποθέτουν ασφαλείς συγκοινωνιακές γέφυρες με ένα ικανοποιητικό επίπεδο συχνότητας, αξιοπιστίας και σε ανεκτό κόστος.
Είναι από όλους αποδεκτό ότι (α) η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, μεταξύ τους και με τα ηπειρωτικά λιμάνια, αποτελεί εθνικό ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για τη διασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής της χώρας μας και (β) ο νησιωτικός τουρισμός, άμεσα εξαρτώμενος από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, στηρίζει την εθνική προσπάθεια για ανάκαμψη.
Είναι επίσης αποδεκτό ότι το ισχύον βασικό πλαίσιο που ρυθμίζει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και ειδικότερα ο Νόμος 2932/2001 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, έχει, σε μεγάλο βαθμό, ανταποκριθεί στις ανάγκες για τις οποίες θεσπίστηκε.
Αναγνωρίζοντας ωστόσο τις εξελίξεις στο δυναμικό περιβάλλον εντός του οποίου αναπτύσσεται σήμερα η ακτοπλοϊκή δραστηριότητα, θεωρούμε αναγκαία την επανεξέταση του πλαισίου ως προς τις ρυθμίσεις που δεν ανταποκρίνονται πλήρως στα σύγχρονα δεδομένα.
Κατόπιν αυτών και με γνώμονα (α) τη στήριξη των θαλάσσιων ενδομεταφορών για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς εκπλήρωσης του σκοπού τους και (β) την τρέχουσα οικονομική συγκυρία που επηρεάζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να επανεξετασθούν οι ισχύουσες διατάξεις που αφορούν ιδίως τα εξής:
· διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως:
– η τροποποίηση – διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων,
– η αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και
– η δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως
· στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων
· λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Θεωρώντας ότι όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν κοινό ενδιαφέρον για την εξασφάλιση της επίτευξης του σκοπού που εξυπηρετούν οι θαλάσσιες ενδομεταφορές, σας καλούμε, έως τις5 Δεκεμβρίου 2012, να μας γνωρίσετε τις απόψεις σας επί της ουσίας των προαναφερθέντων, καθώς και τις προτεινόμενες από πλευράς σας τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου, υπό σχετική τεκμηρίωση.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στις αρχές του επόμενου έτους, θα εισηγηθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις επί των σημείων που θα αναδειχθούν στο ανωτέρω πλαίσιο διαβούλευσης.
Πέραν των θεσμικών φορέων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, η παρούσα διαβούλευση είναι ανοικτή και μπορούν να μετέχουν σε αυτήν όλοι οι χρήστες της ακτοπλοΐας, οι τοπικές κοινωνίες και φορείς καθώς και οι επιχειρήσεις”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ