
Η εβδομάδα που πέρασε, χαρακτηρίστηκε από την αύξηση των τιμών στην Ινδία, και την πτώση της δραστηριότητας και των τιμών στο Μπαγκλαντές. Το Πακιστάν που πάντα ακολουθεί κατά πόδας την Ινδία δραστηριοποιήθηκε και αυτό και μάλιστα σε πλοία εκτός των δεξαμενόπλοιων, ενώ η Κίνα έχει μπει σε εορταστικό κλίμα και απέχει από την αγορά. Παρά την όποια βελτίωση στα επίπεδα των τιμών, ο αριθμός των διαλύσεων ήταν αρκετά μειωμένος συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες.
Στην Ινδία, ο σημαντικότερος παράγοντας επαναδραστηριοποίησης της είναι η βελτίωση της νομισματικής ισοτιμίας, με τη ρουπία να κερδίζει σημαντικό έδαφος συγκριτικά με το δολάριο, ωθώντας τους αγοραστές να επιστρέψουν δυναμικά ώστε να επωφεληθούν από αυτή τη συγκυρία αλλά και να μειώσουν οποιεσδήποτε ζημιές από το προηγούμενο διάστημα.
Το Πακιστάν, σαν πιστός ακόλουθος της Ινδίας, με το που αντιλήφθηκε την ενεργοποίηση της, βγήκε στην αγορά και μάλιστα όχι μόνο για πλοία που συνήθως αγοράζει, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια όπου η προσφορά είναι μειωμένη, αλλά και για μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου χωρίς όμως να μπορεί να ανταγωνιστεί την Ινδία με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία να κατευθύνονται προς αυτή.
Το Μπαγκλαντές, δεν έχει ακόμη καταφέρει να ξεπεράσει το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς τονάζ με αποτέλεσμα οι Cash Buyers να δίνουν πραγματικό αγώνα αφού το ενδιαφέρον από τους τελικούς αγοραστές είναι ανύπαρκτο και με την διαδικασία των επαναδιαπραγματεύσεων καλά να κρατεί.
Στην Κίνα, υπήρξε μία άνοδος στις τιμές η οποία όμως διεκόπη από την παύση για τις εορταστικές εκδηλώσεις του Οκτωβρίου που διαρκούν μία εβδομάδα. Υπάρχει η εντύπωση ότι με την ολοκλήρωση των εορταστικών εκδηλώσεων η αγορά θα επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα πριν την πτώση των τιμών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 364,397 DWT εκ των οποίων περίπου το 78% (284,407 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 22% (79,990 DWT) Containers, RO-RO και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια π κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 300 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ