
Οι κυβερνητικές αρχές της Ινδίας ανακοίνωσαν σχεδιασμό για την παροχή τελωνειακών υπηρεσιών καθ’ όλο το 24ωρο στα κυριότερα λιμάνια της χώρας. Η κίνηση αυτή είναι αποτέλεσμα της πίεσης από την εμπορική και ναυτιλιακή κοινότητα η οποία ζητούσε επισταμένα την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε να βελτιωθεί η ροή φορτίων. Όπως δήλωσε αξιωματούχος της κυβέρνησης «ένα από τα κύρια εμπόδια για το διεθνές εμπόριο ήταν η μη διαθεσιμότητα τελωνειακών υπηρεσιών στα λιμάνια της χώρες, 24 ώρες το 24ωρω, επτά ημέρες την εβδομάδα. Σε πολλές περιπτώσεις τα προς εξαγωγή και εισαγωγή φορτία έφταναν στα λιμάνια όταν οι τελωνειακές υπηρεσίες δεν λειτουργούσαν και έτσι έπρεπε να φορτία να αναμένουν αρκετές ώρες μέχρι το άνοιγμα των τελωνείων».
Αξιωματούχοι σημείωναν ότι η 24ωρη λειτουργία των τελωνείων θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε τέσσερα μεγάλα λιμάνια, το Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva), το Chennai, η Kolkata και η Kandla. Η προτεινόμενη λειτουργία των τελωνείων θα καλύπτει συγκεκριμένες κατηγορίες εισαγωγών και εξαγωγών. Με βάση τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής που θα διαρκέσει τέσσερις μήνες, η κυβέρνηση μπορεί να επεκτείνει την 24ωρη λειτουργία των τελωνείων και σε άλλα λιμάνια.
Η γραφειοκρατία και οι διαδικαστικές καθυστερήσεις έχουν χαρακτηριστεί ως τα κυριότερα εμπόδια για την ανάπτυξη του εμπορίου της Ινδίας. Το Υπουργείο Εμπορίου δημιούργησε το 2007 μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία αποτελούνταν από ανώτερους τελωνειακούς υπαλλήλους, εκπροσώπους λιμενικών αρχών και ιδιωτών παρόχων λιμενικών υπηρεσιών, καθώς και εκπροσώπους φορτωτών, με σκοπό να αναδιαμορφώσουν τους ισχύοντες κανονισμούς και να προτείνουν τρόπους για την βελτίωση των τελωνειακών διαδικασιών.
Περισσότερα για τις τελωνειακές υπηρεσίες σε λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Tην είσοδό της στη διαχείριση bulk carriers επισημοποίησε η Element Shipmanagement, η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν στην αγορά των containerships. Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό…

Ένδειξη σταδιακής ομαλοποίησης στις εμπορικές ροές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποτελεί η επανεμφάνιση αμερικανικών φορτίων σόγιας με τελικό προορισμό την κινεζική αγορά, μετά από…

Η θάλασσα καλεί — και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο…

Oι επενδύσεις στα Ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας εξελίσσονται σε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς μετασχηματισμούς στον ελληνικό βιομηχανικό χώρο. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος…

Καθώς οι ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες χώρες ανταγωνίζονται στο διάστημα, η ανάγκη για γρήγορες και συχνές επικοινωνιακές συνδέσεις με δορυφόρους που βρίσκονται σε…

Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ