
Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ με αφορμή την απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ερώτηση του βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών Θ. Δρίτσα για τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αργοσαρωνικού.
Η ανακοίνωση είναι η παρακάτω:
«Επιβεβαιώνεται ότι και η κυβέρνηση Σαμαρά επιλέγει να παραδίδει στην απόλυτη δικαιοδοσία των ακτοπλοικών εταιριών τις νησιωτικές μεταφορές και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να περιορίζεται σε ρόλο παρατηρητή!
Αυτό προκύπτει αβίαστα από την απάντηση, που έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε Ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ EKM Θοδωρή Δρίτσα για τα προβλήματα στην γραμμή του Αργοσαρωνικού μετά την αιφνιδιαστική αποδρομολόγηση δύο πλοίων κατά την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου.
Συγκεκριμένα, ενώ η ερώτηση προς τον κ. υπουργό ήταν εάν προτίθεται να προχωρήσει, όπως έχει δικαίωμα από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, στην ενεργοποίηση των διατάξεων για την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας ώστε να αντιμετωπιστούν έκτακτα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στις ακτοπλοικές συνδέσεις των νησιών εκείνος μετέφερε το θέμα στις ίδιες τις… εταιρείες.
«Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, για λόγους άμεσης κάλυψης των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών του Αργοσαρωνικού, έχει εξουσιοδοτήσει κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο τις εμπλεκόμενες Λιμενικές Αρχές να εγκρίνουν έκτακτα δρομολόγια μετά από σχετικό αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας», αναφέρεται στην Υπουργική απάντηση.
Με δύο λόγια, εάν δεν υπάρξει αίτημα από τις εταιρείες έκτακτα δρομολόγια δεν θα γίνουν!
Όμως και λίγο παρακάτω αποκαλύπτεται ότι γενικότερα η βελτίωση της εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει αφεθεί στις εταιρείες….
«Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξετάζει θετικά κάθε πρόταση επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα των θαλασσίων συγκοινωνιών προς την κατεύθυνση της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των πολιτών και των τοπικών οικονομιών», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Στην ίδια απάντηση αποκαλύπτεται, ακόμα, ότι η έκπτωση, που είχαν εξασφαλίσει οι μόνιμοι κάτοικοι της Ύδρας και των Σπετσών στα δρομολόγια δύο μόνο ημερών την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) δεσμεύει την εταιρία μόνο μέχρι το τέλος του Αυγούστου. Φυσικά, ούτε λόγος για κάποια παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Για όλα αυτά ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Θοδωρής Δρίτσας σχολίασε σε δήλωση του: «Η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά στην ακτοπλοία είναι η αδιατάρακτη συνέχεια της πολιτικής ΝΔ – ΠΑΣΟΚ που έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα νησιά. Η πλήρης παράδοση της ακτοπλοίας στις εταιρείες είναι καταστροφική για τους νησιώτες και γενικότερα για τους επιβάτες των πλοίων. Είναι αδιανόητο τα προβλήματα των εταιρειών, που δημιουργήθηκαν από δικές τους διαχειριστικές επιλογές, να μετατοπίζονται σε νησιώτες και επιβάτες. Ακόμα και το υπαρκτό ζήτημα της υπέρογκης αύξησης των τιμών στα καύσιμα, οι οποίες όντως ανεβάζουν πολύ το κόστος των δρομολογίων, απαιτεί γεναίες κρατικές παρεμβάσεις προς διάφορες κατευθύνσεις μία εκ των οποίων σίγουρα πρέπει να είναι ο έλεγχος των καρτέλ στο χώρο της διαχείρισης των καυσίμων». Και πρόσθεσε:
«Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει οριστικά. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οφείλει να ασκήσει τα δικαιώματα, που έχει από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ελληνική νομοθεσία και να επιβάλλει υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας όπου χρειάζεται τόσο για τον έλεγχο των ναύλων όσο και για τα δρομολόγια των πλοίων. Τα νησιά δεν αντέχουν πιά να είναι έρμαια των διαθέσεων των εταιρειών. Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, που είναι πάνω από οποιαδήποτε επιχειρηματική επιλογή».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ