
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. συζήτησε, βάσει της ΕΔΕ η οποία διεξήχθη, την πειθαρχική διάσταση του θέματος, το οποίο είχε προκύψει, από τους λανθασμένους υπολογισμούς που είχαν γίνει κατά την περίοδο 2007–2009 για την κατασκευή του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας I) στο Ικόνιο.
Όπως είναι γνωστό με την αποκάλυψη οικονομικών διαφορών που προέκυψαν σε βάρος του ΟΛΠ (έργο το οποίο δεν έχει ακόμα οριστικά παραληφθεί από τον Οργανισμό), η Διοίκηση του ΟΛΠ, διέταξε άμεση επιθεώρηση και ΕΔΕ, ενώ ανέθεσε σε Ελεγκτική Επιτροπή και Εμπειρογνώμονες την ακριβή αποτύπωση των διαφορών.
Οι ανάδοχες εταιρίες (J & P Άβαξ, Ρούτσης και Δομοσπόρτ) αποδέχθηκαν τις απαιτήσεις του ΟΛΠ ύψους 6.785.627 πλέον τόκων και ΦΠΑ, τις οποίες και συμφώνησαν με ιδιωτικό συμφωνητικό να καταβάλουν.
Το Διοικητικό Συμβούλιο, ως ανώτατο πειθαρχικό όργανο αποφάσισε: (α) την αποστολή του συνολικού φακέλου της πειθαρχικής έρευνας στην Εισαγγελία, (β) την επιβολή πειθαρχικών ποινών σε στελέχη του ΟΛΠ για βαρεία αμέλεια στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, (γ) την πρόσληψη με προσκλήσεις ενδιαφέροντος Συμβούλων Συντονισμού Έργων και Ποιοτικού Ελέγχου Έργων και (δ) τον οικονομικό επανέλεγχο όλων των Σποραδικών Έργων της τελευταίας δεκαετίας (2002-2012).
Η έρευνα και οι διαφορές που προέκυψαν κατά τη διαδικασία οριστικής παραλαβής του έργου αφορούσαν: (α) το έργο “Κατασκευή Προβλήτα I στο ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου”, το οποίο προκηρύχθηκε το 2003, με σύμβαση που υπεγράφη το 2005 και επεραιώθη το 2009 και (β) το έργο “Προέκταση Προβλήτα I ΣΕΜΠΟ” το οποίο ανετέθη απευθείας λόγω ειδικής φύσης στον ίδιο ανάδοχο το 2008 και ολοκληρώθηκε το 2009.
Για τα έργα αυτά είχαν εκδοθεί 69 εντολές πληρωμής μεταξύ 2005-2009 από τις οποίες προέκυψαν λανθασμένοι συντελεστές αναθεώρησης μεγαλύτεροι των πραγματικών. Ήδη μετά την επιστροφή των χρημάτων, τις διοικητικές έρευνες και τον πειθαρχικό έλεγχο, το θέμα διοικητικά για τον ΟΛΠ έκλεισε, παραμένει όμως ποινικά ανοικτό μετά την παραπομπή στη Δικαιοσύνη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ