
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. συζήτησε, βάσει της ΕΔΕ η οποία διεξήχθη, την πειθαρχική διάσταση του θέματος, το οποίο είχε προκύψει, από τους λανθασμένους υπολογισμούς που είχαν γίνει κατά την περίοδο 2007–2009 για την κατασκευή του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας I) στο Ικόνιο.
Όπως είναι γνωστό με την αποκάλυψη οικονομικών διαφορών που προέκυψαν σε βάρος του ΟΛΠ (έργο το οποίο δεν έχει ακόμα οριστικά παραληφθεί από τον Οργανισμό), η Διοίκηση του ΟΛΠ, διέταξε άμεση επιθεώρηση και ΕΔΕ, ενώ ανέθεσε σε Ελεγκτική Επιτροπή και Εμπειρογνώμονες την ακριβή αποτύπωση των διαφορών.
Οι ανάδοχες εταιρίες (J & P Άβαξ, Ρούτσης και Δομοσπόρτ) αποδέχθηκαν τις απαιτήσεις του ΟΛΠ ύψους 6.785.627 πλέον τόκων και ΦΠΑ, τις οποίες και συμφώνησαν με ιδιωτικό συμφωνητικό να καταβάλουν.
Το Διοικητικό Συμβούλιο, ως ανώτατο πειθαρχικό όργανο αποφάσισε: (α) την αποστολή του συνολικού φακέλου της πειθαρχικής έρευνας στην Εισαγγελία, (β) την επιβολή πειθαρχικών ποινών σε στελέχη του ΟΛΠ για βαρεία αμέλεια στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, (γ) την πρόσληψη με προσκλήσεις ενδιαφέροντος Συμβούλων Συντονισμού Έργων και Ποιοτικού Ελέγχου Έργων και (δ) τον οικονομικό επανέλεγχο όλων των Σποραδικών Έργων της τελευταίας δεκαετίας (2002-2012).
Η έρευνα και οι διαφορές που προέκυψαν κατά τη διαδικασία οριστικής παραλαβής του έργου αφορούσαν: (α) το έργο “Κατασκευή Προβλήτα I στο ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου”, το οποίο προκηρύχθηκε το 2003, με σύμβαση που υπεγράφη το 2005 και επεραιώθη το 2009 και (β) το έργο “Προέκταση Προβλήτα I ΣΕΜΠΟ” το οποίο ανετέθη απευθείας λόγω ειδικής φύσης στον ίδιο ανάδοχο το 2008 και ολοκληρώθηκε το 2009.
Για τα έργα αυτά είχαν εκδοθεί 69 εντολές πληρωμής μεταξύ 2005-2009 από τις οποίες προέκυψαν λανθασμένοι συντελεστές αναθεώρησης μεγαλύτεροι των πραγματικών. Ήδη μετά την επιστροφή των χρημάτων, τις διοικητικές έρευνες και τον πειθαρχικό έλεγχο, το θέμα διοικητικά για τον ΟΛΠ έκλεισε, παραμένει όμως ποινικά ανοικτό μετά την παραπομπή στη Δικαιοσύνη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ