
Έντονο παρασκήνιο εξακολουθεί να επικρατεί για τη θέση των γενικών γραμματέων στο νέο Υπουργείο Ναυτιλίας. Θα παραμείνουν οι ίδιοι γενικοί, θα συρρικνωθούν σε μία θέση όπως κάποτε είχε ανακοινωθεί, θα υπάρξει κάποια ριζική αλλαγή στον τρόπο διοίκησης της Ακτής Βασιλειάδη; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά οπότε οι μυθοπλασίες και οι ψίθυροι καλά κρατούν!
Η αλήθεια είναι όμως μία: Οι θέσεις των γενικών γραμματέων δεν μπορούν να αλλάζουν διαρκώς και ανάλογα με τη διάθεση ή την πολιτική χροιά του εκάστοτε υπουργού. Αυτή η άποψη αποτελεί εδώ και δεκαετίες μια μόνιμη πεποίθηση του συνόλου της ναυτικής οικογένειας. Είναι όμως σίγουρο ότι το νέο υπουργείο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί, πρέπει να εκφράζει το στρατηγικό όραμα της σημερινής κυβέρνησης σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής (αλλά και των τριών κομμάτων που συμμετέχουν σε αυτήν) οπότε το όλο εγχείρημα είναι εξαιρετικά δύσκολο, εάν όχι δαιδαλώδες.
Άποψή μας είναι ότι ο νέος υπουργός οφείλει να επιλέξει τους συνεργάτες του με σύνεση και ορθολογισμό. Ο Πειραιάς ζητά πιο πολύ παρά ποτέ (μετά το χάος που παρέδωσαν οι πρόσφατες κυβερνήσεις) πολιτικούς υπευθύνους με λογική, σωφροσύνη και γνώσεις σε θέματα ναυτιλίας. Η ναυτιλιακή κοινότητα όμως ζητά (κυρίως) από τους γ.γ. μια προσεκτική και αντικειμενική στάση απέναντι στα ναυτιλιακά προβλήματα, χωρίς να εξυπηρετούνται κρυφές ατζέντες και πλάγιες συνομιλίες με μεμονωμένα κέντρα οικονομικής εξουσίας.
Αρκετοί πάντως ζητούν νέους ηλικιακά ανθρώπους να αναλαμβάνουν τα ηνία των γενικών γραμματειών της χώρας (και συντασσόμαστε με αυτούς). Ας μην ξεχνάμε μάλιστα ότι ο υπουργός μας είναι επίσης 49 ετών! Στην κατάλληλη ηλικία για δράση και.. επιτάχυνση δηλαδή.
Σήμερα είναι πασιφανές ότι η γενιά των 35-50 ετών πλήττεται άμεσα από την οικονομική και επιχειρηματική κρίση στην Ευρώπη και δεν υπάρχουν σημαντικές θέσεις ευθύνης για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και οι εμπειρίες τους.
Η συγκεκριμένη ηλικία όμως δεν διαθέτει μόνο γνώσεις αλλά κυρίως διάθεση για εγρήγορση και καινοτομική δράση. Μας θορυβεί λοιπόν που διακρίνουμε ότι η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν ανανεώνεται όπως επιβάλει η λαϊκή ετυμηγορία με το βαθμό που εκφράστηκε στην πρόσφατη εκλογική αναμέτρηση. Και ήδη τοποθετούνται σε διάφορες σημαντικές θέσεις οι γνωστοί παλαιοκομματικοί και πολυφορεμένοι ‘κομματικοί φίλοι’ του παρελθόντος…
Ο τόπος (και η ναυτιλία) θέλουν αχρωμάτιστους τεχνοκράτες που θα εκφράζουν την ανάγκη της χώρας αυτής για αναγέννηση και ανασυγκρότηση. Σκουριασμένα αρτηριοσκληρωτικά μυαλά, που συμπορεύονται με παρωχημένες αντιλήψεις και διασπαστικές τάσεις δεν επιθυμούμε να αναλάβουν (και πάλι) θέσεις ευθύνης.
Εν ολίγοις, κύριε υπουργέ, επιλέξτε με σύνεση συνομηλίκους σας.
Για να μπορούν να ‘τρέξουν’ με τις ταχύτητες που απαιτούνται.
Αλλά κυρίως επιλέξτε τεχνοκράτες με ηθικές αξίες που μπορούν αντιληφθούν τη βαρύτητα της κατάστασης όπως αυτή εισπράττεται από τους συνομηλίκους τους, τους γονείς τους αλλά και τα παιδιά τους. …
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ