
Από λεπτό σε λεπτό αναμένεται να ανακοινωθεί η αποδοχή της παραίτησης που ήδη έχει υποβάλλει ο υφυπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Βερνίκος.
Ο κ. Βερνίκος υπέβαλλε την παραίτησή του στον υπουργό Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη, ενώ ενημέρωσε και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο από τον οποίο προτάθηκε για τη θέση του υφυπουργού Ναυτιλίας.
Η παραίτηση προκλήθηκε μετά από ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος κάλεσε την κυβέρνηση και τον κ. Βερνίκο να ξεκαθαρίσουν εάν ισχύει ότι ο εφοπλιστής διαθέτει offshore εταιρεία, κάτι που είναι ασυμβίβαστο, σύμφωνα με το νόμο, με την ιδιότητα του υπουργού.
Έτσι λίγες ώρες μετά την επιστολή που απέστειλε στον πρωθυπουργό ο υπουργός Οικονομικών Βασίλης Ράπανος, με την οποία τον ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί το χαρτοφυλάκιο λόγω προβλημάτων υγείας, ήλθε το και το θέμα του κ. Βερνίκου για να δημιουργήσει ακόμα πιο έντονο πρόβλημα σε μια κυβέρνηση η οποία συγκροτήθηκε με στόχο να ανταπεξέλθει στις μεγάλες πολιτικές μάχες, που την περιμένουν.
Για το θέμα του κ. Βερνίκου ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:
«Δεν έχουμε τίποτα προσωπικά εναντίον του νέου Υφυπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Γ. Βερνίκου.
Αντίθετα τρέφουμε ιδιαίτερη εκτίμηση για την αγωνιστική του στάση ενάντια στη χούντα και για την υπεράσπιση της δημοκρατίας.
Όμως ο νόμος Ν. 3849/2010 (άρθρο 6) είναι σαφής. Απαγορεύεται ρητά Υπουργοί και εν γένει πολιτικά πρόσωπα να συμμετέχουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες. Προβλέπονται μάλιστα βαρύτατες ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του νόμου αυτού.
Όμως με την Υπουργική Απόφαση 3122.1/4566/24886 εγκρίθηκε η εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα της εταιρίας VERNICOS OFFSHORE GROUP S.A. με έδρα τα νησιά Μάρσαλ.
Εάν έχει οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση σχέση με αυτή την εταιρία, αυτή η ιδιότητα αποτελεί απόλυτο κώλυμα για την υπουργοποίησή του. Δεν θα πρέπει άμεσα να δοθούν εξηγήσεις από την κυβέρνηση και από τον ίδιο τον κ. Υφυπουργό;».
Στο νόμο 3213 που ψηφίστηκε το 2003 (επί Σημίτη), προστέθηκε το 2010 (επί Γιώργου Παπανδρέου και Χάρη Καστανίδη) το άρθρο 8, το οποίο προβλέπει βαριές ποινές για τον παραβάτη, μέλος κυβέρνησης, που μετέχει σε εξωχώρια εταιρεία. Αναφέρει χαρακτηριστικά επί λέξει: “Η κατά κατά παράβαση της παραγράφου 1 άμεση ή έμμεση συμμετοχή σε εξωχώρια εταιρεία τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και με χρηματική ποινή από 10.000 ευρώ έως 500.000 ευρώ”!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ