
Από λεπτό σε λεπτό αναμένεται να ανακοινωθεί η αποδοχή της παραίτησης που ήδη έχει υποβάλλει ο υφυπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Βερνίκος.
Ο κ. Βερνίκος υπέβαλλε την παραίτησή του στον υπουργό Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη, ενώ ενημέρωσε και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο από τον οποίο προτάθηκε για τη θέση του υφυπουργού Ναυτιλίας.
Η παραίτηση προκλήθηκε μετά από ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος κάλεσε την κυβέρνηση και τον κ. Βερνίκο να ξεκαθαρίσουν εάν ισχύει ότι ο εφοπλιστής διαθέτει offshore εταιρεία, κάτι που είναι ασυμβίβαστο, σύμφωνα με το νόμο, με την ιδιότητα του υπουργού.
Έτσι λίγες ώρες μετά την επιστολή που απέστειλε στον πρωθυπουργό ο υπουργός Οικονομικών Βασίλης Ράπανος, με την οποία τον ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί το χαρτοφυλάκιο λόγω προβλημάτων υγείας, ήλθε το και το θέμα του κ. Βερνίκου για να δημιουργήσει ακόμα πιο έντονο πρόβλημα σε μια κυβέρνηση η οποία συγκροτήθηκε με στόχο να ανταπεξέλθει στις μεγάλες πολιτικές μάχες, που την περιμένουν.
Για το θέμα του κ. Βερνίκου ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:
«Δεν έχουμε τίποτα προσωπικά εναντίον του νέου Υφυπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Γ. Βερνίκου.
Αντίθετα τρέφουμε ιδιαίτερη εκτίμηση για την αγωνιστική του στάση ενάντια στη χούντα και για την υπεράσπιση της δημοκρατίας.
Όμως ο νόμος Ν. 3849/2010 (άρθρο 6) είναι σαφής. Απαγορεύεται ρητά Υπουργοί και εν γένει πολιτικά πρόσωπα να συμμετέχουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες. Προβλέπονται μάλιστα βαρύτατες ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του νόμου αυτού.
Όμως με την Υπουργική Απόφαση 3122.1/4566/24886 εγκρίθηκε η εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα της εταιρίας VERNICOS OFFSHORE GROUP S.A. με έδρα τα νησιά Μάρσαλ.
Εάν έχει οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση σχέση με αυτή την εταιρία, αυτή η ιδιότητα αποτελεί απόλυτο κώλυμα για την υπουργοποίησή του. Δεν θα πρέπει άμεσα να δοθούν εξηγήσεις από την κυβέρνηση και από τον ίδιο τον κ. Υφυπουργό;».
Στο νόμο 3213 που ψηφίστηκε το 2003 (επί Σημίτη), προστέθηκε το 2010 (επί Γιώργου Παπανδρέου και Χάρη Καστανίδη) το άρθρο 8, το οποίο προβλέπει βαριές ποινές για τον παραβάτη, μέλος κυβέρνησης, που μετέχει σε εξωχώρια εταιρεία. Αναφέρει χαρακτηριστικά επί λέξει: “Η κατά κατά παράβαση της παραγράφου 1 άμεση ή έμμεση συμμετοχή σε εξωχώρια εταιρεία τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και με χρηματική ποινή από 10.000 ευρώ έως 500.000 ευρώ”!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ