
Από λεπτό σε λεπτό αναμένεται να ανακοινωθεί η αποδοχή της παραίτησης που ήδη έχει υποβάλλει ο υφυπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Βερνίκος.
Ο κ. Βερνίκος υπέβαλλε την παραίτησή του στον υπουργό Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη, ενώ ενημέρωσε και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο από τον οποίο προτάθηκε για τη θέση του υφυπουργού Ναυτιλίας.
Η παραίτηση προκλήθηκε μετά από ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος κάλεσε την κυβέρνηση και τον κ. Βερνίκο να ξεκαθαρίσουν εάν ισχύει ότι ο εφοπλιστής διαθέτει offshore εταιρεία, κάτι που είναι ασυμβίβαστο, σύμφωνα με το νόμο, με την ιδιότητα του υπουργού.
Έτσι λίγες ώρες μετά την επιστολή που απέστειλε στον πρωθυπουργό ο υπουργός Οικονομικών Βασίλης Ράπανος, με την οποία τον ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί το χαρτοφυλάκιο λόγω προβλημάτων υγείας, ήλθε το και το θέμα του κ. Βερνίκου για να δημιουργήσει ακόμα πιο έντονο πρόβλημα σε μια κυβέρνηση η οποία συγκροτήθηκε με στόχο να ανταπεξέλθει στις μεγάλες πολιτικές μάχες, που την περιμένουν.
Για το θέμα του κ. Βερνίκου ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:
«Δεν έχουμε τίποτα προσωπικά εναντίον του νέου Υφυπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Γ. Βερνίκου.
Αντίθετα τρέφουμε ιδιαίτερη εκτίμηση για την αγωνιστική του στάση ενάντια στη χούντα και για την υπεράσπιση της δημοκρατίας.
Όμως ο νόμος Ν. 3849/2010 (άρθρο 6) είναι σαφής. Απαγορεύεται ρητά Υπουργοί και εν γένει πολιτικά πρόσωπα να συμμετέχουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες. Προβλέπονται μάλιστα βαρύτατες ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του νόμου αυτού.
Όμως με την Υπουργική Απόφαση 3122.1/4566/24886 εγκρίθηκε η εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα της εταιρίας VERNICOS OFFSHORE GROUP S.A. με έδρα τα νησιά Μάρσαλ.
Εάν έχει οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση σχέση με αυτή την εταιρία, αυτή η ιδιότητα αποτελεί απόλυτο κώλυμα για την υπουργοποίησή του. Δεν θα πρέπει άμεσα να δοθούν εξηγήσεις από την κυβέρνηση και από τον ίδιο τον κ. Υφυπουργό;».
Στο νόμο 3213 που ψηφίστηκε το 2003 (επί Σημίτη), προστέθηκε το 2010 (επί Γιώργου Παπανδρέου και Χάρη Καστανίδη) το άρθρο 8, το οποίο προβλέπει βαριές ποινές για τον παραβάτη, μέλος κυβέρνησης, που μετέχει σε εξωχώρια εταιρεία. Αναφέρει χαρακτηριστικά επί λέξει: “Η κατά κατά παράβαση της παραγράφου 1 άμεση ή έμμεση συμμετοχή σε εξωχώρια εταιρεία τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και με χρηματική ποινή από 10.000 ευρώ έως 500.000 ευρώ”!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ