
Το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» απέκτησε σε δημοπρασία του οίκου Christie’s το ιστορικό Ασημένιο Κύπελλο του Σπύρου Λούη που σχεδίασε ο Michel Bréal για το Νικητή του Μαραθωνίου στους Πρώτους Σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, αντί του ποσού των 541.250 λιρών (655.454 ευρώ), στο οποίο περιλαμβάνεται η προμήθεια του Οίκου Κρίστις. Παρόν στη δημοπρασία ήταν και ο εκπρόσωπος του Δήμου Αμαρουσίου, ο οποίος παρέμεινε μέχρι την προσφορά των 350.000 λιρών και μετά εγκατέλειψε. Εκτός από το Ίδρυμα Νιάρχου, το κύπελλο του Σπύρου Λούη το χτύπησαν και άλλοι ενδιαφερόμενοι, τηλεφωνικά, από την Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το ασημένιο κύπελλο φέρει την επιγραφή στα Ελληνικά «Ολυμπιακοί Αγώνες 1896, μαραθώνιον άθλον έδωκεν Μιχαήλ Μπρέαλ». Ο Μιχαήλ Μπρέαλ, Γάλλος φιλόλογος και μελετητής της αρχαίας Ελλάδας, είχε συνεργαστεί με τον βαρόνο Ντε Κουμπερτέν για την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Είχε προτείνει μάλιστα την ένταξη του μαραθώνιου δρόμου στο αγωνιστικό πρόγραμμα των Αγώνων, επηρεασμένος από τον θαυμασμό του για τον Φειδιππίδη, τον ηρωικό αγγελιοφόρο που μετέδωσε στους Αθηναίους τη νίκη τους στον Μαραθώνα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ιδρύματος «θα μοιραστεί το κύπελλο με τον ελληνικό λαό, εκθέτοντάς το μόνιμα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μετά την ολοκλήρωση του τελευταίου το 2015».
Στο μεταξύ, το Ίδρυμα θα ερευνήσει την εύρεση κατάλληλης προσωρινής θέσης για την έκθεσή του στο κοινό.
«Η σημασία και η αξία του Ασημένιου Κυπέλλου που κέρδισε ο Έλληνας δρομέας Σπύρος Λούης, είναι πολύ μεγαλύτερες από τη σημασία οποιουδήποτε άλλου αναμνηστικού των Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα το 1896», είπε ο Alexander Kitroeff, καθηγητής Ιστορίας στο Κολέγιο Haverford και διακεκριμένος ιστορικός των Ολυμπιακών Αγώνων. «Το γεγονός ότι η οικογένεια του Σπύρου Λούη κατάφερε να διατηρήσει το κύπελλο για παραπάνω από έναν αιώνα, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από ταραχώδη γεγονότα, πολυάριθμους πολέμους, καθώς και την Κατοχή της Ελλάδας, συμβολίζει τη σημασία που αποδίδουν οι Έλληνες στην αρχαία κληρονομιά τους και τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
«Θα μοιραστούμε το Ασημένιο Κύπελλο του Michel Bréal με το κοινό και θα λειτουργεί ως τεκμήριο της ιστορίας, της κληρονομιάς και του σθεναρού πνεύματός μας», είπε ο Ανδρέας Κ. Δρακόπουλος, πρόεδρος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». «Ελπίδα μας είναι ότι θα εμπνεύσει και θα αναζωπυρώσει την περηφάνια των Ελλήνων, όπως έγινε και με τη νίκη του Σπύρου Λούη, την τελευταία ημέρα της διοργάνωσης των πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων».
Στη χθεσινή δημοπρασία παρούσα ήταν η δισέγγονη του Μάικλ Μπρέιλ, Κάθριν Μπλαντ, η οποία όταν ρωτήθηκε πως θα ένιωθε σήμερα αν ζούσε ο προπάππους της, δήλωσε ότι «σίγουρα θα ήθελε το κύπελλό του να μην πωληθεί σε δημοπρασία, αλλά να απονέμεται στους εκάστοτε ολυμπιονίκες του Μαραθωνίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ