
Τα σχέδια της Transnet να επεκτείνει τις προβλήτες του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Durban έχει δημιουργήσει αντιδράσεις κυρίως λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που θα προκαλέσει σε μία από τις σημαντικότερες περιοχές θαλάσσιας ζωής.
Το σχεδιαζόμενο έργο προβλέπει την εκβάθυνση, την διαπλάτυνση και την επιμήκυνση της υπάρχουσας εγκατάστασης. Ο ρηχός και αμμώδης βυθός αποτελεί καταφύγιο για πολλά είδη ψαριών αλλά και πτηνών τα οποία έχουν αναγνωριστεί σε πολλές επιστημονικές μελέτες ως κρίσιμης σημασίας για το θαλάσσιο οικοσύστημα του Κόλπου του Durban. Μία δημόσια συνάντηση θα λάβει χώρα στις 12 Απριλίου με σκοπό να συζητηθεί το σχέδιο στην λεπτομέρειά του, ως μέρος της υποχρεωτικής διαδικασίας για την αποτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Vanessa Brueton από την συμβουλευτική εταιρεία για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα “Nemai” δήλωσε ότι η προβλήτα η οποία εξυπηρετεί την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων , κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 και δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετεί ορισμένα από τα νέα και μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων. Προς το παρόν τα συγκεκριμένα πλοία μπαίνουν στο λιμάνι μερικώς φορτωμένα και εκμεταλλευόμενα την παλίρροια. Κάτι τέτοιο δημιουργεί υψηλούς κινδύνους ατυχήματος και ιδιαίτερα αυτό της προσάραξης των πλοίων.
Στο πληροφοριακό υλικό της Transnet δηλώνεται επίσης ότι υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στην ναυτιλιακή βιομηχανία ότι οι εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Durban χρειάζονται βελτίωσης ώστε να μπορέσει η πόλη να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό της ως hub port.Η πρόταση βέβαια έχει ήδη δημιουργήσει προβληματισμό ανάμεσα στα μέλη του γκρουπ Durban Bay 2020 το οποίο λανσάρισε μία επιτυχημένη καμπάνια στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ενάντια σε προηγούμενα σχέδια της Transnet να δημιουργήσει νέο δίαυλο ναυσιπλοΐας.
Μία κοινή έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 από MarineandEstuarineResearchκαι τοEnvironmentalResourceManagement κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Κόλπος του Durban είναι μοναδικός καθώς περιλαμβάνει τους πιο σημαντικούς αμμώδεις σχηματισμούς οι οποίοι περιέχουν πλήθος ψαριών, σε όλη της ακτογραμμή της KwaZulu-Natal. Η επιβίωση των ψαριών εξαρτάται από τον μικρό σε βάθος αμμώδη πυθμένα ο οποίος τους παρέχει τροφή και καταφύγιο. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η μελέτη «Παρά το γεγονός ότι το περιβάλλον στον Κόλπο του Durban έχει αλλοιωθεί σημαντικά, παρόλ’ αυτά παραμένει ένα μέρος τοπικής, περιφερειακής ακόμη και εθνικής σημασίας».
Περισσότερο για τις λιμενικές επενδύσεις και το περιβάλλον @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ