
Τα σχέδια της Transnet να επεκτείνει τις προβλήτες του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Durban έχει δημιουργήσει αντιδράσεις κυρίως λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που θα προκαλέσει σε μία από τις σημαντικότερες περιοχές θαλάσσιας ζωής.
Το σχεδιαζόμενο έργο προβλέπει την εκβάθυνση, την διαπλάτυνση και την επιμήκυνση της υπάρχουσας εγκατάστασης. Ο ρηχός και αμμώδης βυθός αποτελεί καταφύγιο για πολλά είδη ψαριών αλλά και πτηνών τα οποία έχουν αναγνωριστεί σε πολλές επιστημονικές μελέτες ως κρίσιμης σημασίας για το θαλάσσιο οικοσύστημα του Κόλπου του Durban. Μία δημόσια συνάντηση θα λάβει χώρα στις 12 Απριλίου με σκοπό να συζητηθεί το σχέδιο στην λεπτομέρειά του, ως μέρος της υποχρεωτικής διαδικασίας για την αποτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Vanessa Brueton από την συμβουλευτική εταιρεία για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα “Nemai” δήλωσε ότι η προβλήτα η οποία εξυπηρετεί την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων , κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 και δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετεί ορισμένα από τα νέα και μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων. Προς το παρόν τα συγκεκριμένα πλοία μπαίνουν στο λιμάνι μερικώς φορτωμένα και εκμεταλλευόμενα την παλίρροια. Κάτι τέτοιο δημιουργεί υψηλούς κινδύνους ατυχήματος και ιδιαίτερα αυτό της προσάραξης των πλοίων.
Στο πληροφοριακό υλικό της Transnet δηλώνεται επίσης ότι υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στην ναυτιλιακή βιομηχανία ότι οι εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Durban χρειάζονται βελτίωσης ώστε να μπορέσει η πόλη να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό της ως hub port.Η πρόταση βέβαια έχει ήδη δημιουργήσει προβληματισμό ανάμεσα στα μέλη του γκρουπ Durban Bay 2020 το οποίο λανσάρισε μία επιτυχημένη καμπάνια στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ενάντια σε προηγούμενα σχέδια της Transnet να δημιουργήσει νέο δίαυλο ναυσιπλοΐας.
Μία κοινή έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 από MarineandEstuarineResearchκαι τοEnvironmentalResourceManagement κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Κόλπος του Durban είναι μοναδικός καθώς περιλαμβάνει τους πιο σημαντικούς αμμώδεις σχηματισμούς οι οποίοι περιέχουν πλήθος ψαριών, σε όλη της ακτογραμμή της KwaZulu-Natal. Η επιβίωση των ψαριών εξαρτάται από τον μικρό σε βάθος αμμώδη πυθμένα ο οποίος τους παρέχει τροφή και καταφύγιο. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η μελέτη «Παρά το γεγονός ότι το περιβάλλον στον Κόλπο του Durban έχει αλλοιωθεί σημαντικά, παρόλ’ αυτά παραμένει ένα μέρος τοπικής, περιφερειακής ακόμη και εθνικής σημασίας».
Περισσότερο για τις λιμενικές επενδύσεις και το περιβάλλον @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ