
Τα σχέδια της Transnet να επεκτείνει τις προβλήτες του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Durban έχει δημιουργήσει αντιδράσεις κυρίως λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που θα προκαλέσει σε μία από τις σημαντικότερες περιοχές θαλάσσιας ζωής.
Το σχεδιαζόμενο έργο προβλέπει την εκβάθυνση, την διαπλάτυνση και την επιμήκυνση της υπάρχουσας εγκατάστασης. Ο ρηχός και αμμώδης βυθός αποτελεί καταφύγιο για πολλά είδη ψαριών αλλά και πτηνών τα οποία έχουν αναγνωριστεί σε πολλές επιστημονικές μελέτες ως κρίσιμης σημασίας για το θαλάσσιο οικοσύστημα του Κόλπου του Durban. Μία δημόσια συνάντηση θα λάβει χώρα στις 12 Απριλίου με σκοπό να συζητηθεί το σχέδιο στην λεπτομέρειά του, ως μέρος της υποχρεωτικής διαδικασίας για την αποτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Vanessa Brueton από την συμβουλευτική εταιρεία για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα “Nemai” δήλωσε ότι η προβλήτα η οποία εξυπηρετεί την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων , κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1970 και δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετεί ορισμένα από τα νέα και μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων. Προς το παρόν τα συγκεκριμένα πλοία μπαίνουν στο λιμάνι μερικώς φορτωμένα και εκμεταλλευόμενα την παλίρροια. Κάτι τέτοιο δημιουργεί υψηλούς κινδύνους ατυχήματος και ιδιαίτερα αυτό της προσάραξης των πλοίων.
Στο πληροφοριακό υλικό της Transnet δηλώνεται επίσης ότι υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στην ναυτιλιακή βιομηχανία ότι οι εγκαταστάσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Durban χρειάζονται βελτίωσης ώστε να μπορέσει η πόλη να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό της ως hub port.Η πρόταση βέβαια έχει ήδη δημιουργήσει προβληματισμό ανάμεσα στα μέλη του γκρουπ Durban Bay 2020 το οποίο λανσάρισε μία επιτυχημένη καμπάνια στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ενάντια σε προηγούμενα σχέδια της Transnet να δημιουργήσει νέο δίαυλο ναυσιπλοΐας.
Μία κοινή έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2011 από MarineandEstuarineResearchκαι τοEnvironmentalResourceManagement κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Κόλπος του Durban είναι μοναδικός καθώς περιλαμβάνει τους πιο σημαντικούς αμμώδεις σχηματισμούς οι οποίοι περιέχουν πλήθος ψαριών, σε όλη της ακτογραμμή της KwaZulu-Natal. Η επιβίωση των ψαριών εξαρτάται από τον μικρό σε βάθος αμμώδη πυθμένα ο οποίος τους παρέχει τροφή και καταφύγιο. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η μελέτη «Παρά το γεγονός ότι το περιβάλλον στον Κόλπο του Durban έχει αλλοιωθεί σημαντικά, παρόλ’ αυτά παραμένει ένα μέρος τοπικής, περιφερειακής ακόμη και εθνικής σημασίας».
Περισσότερο για τις λιμενικές επενδύσεις και το περιβάλλον @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ