
Απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσαν χθες στη Βουλή οι βουλευτές ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Θ. Δρίτσας και Π. Λαφαζάνης σχετικά με τα θέματα οικονομικών διαφορών κατά την κατασκευή του Σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ΟΛΠ Α.Ε. (Προβλήτας Ι) στο Νέο Ικόνιο η διοίκηση του ΟΛΠ ανακοίνωσε τα ακόλουθα :
1. Tο έργο αυτό προκηρύχθηκε το 2003, η σύμβαση με τον Ανάδοχο υπογράφτηκε το 2005, περατώθηκε το 2009. Παράλληλα το 2008 με ανάθεση δόθηκε και το έργο της προέκτασης του ίδιου Προβλήτα με παράδοση το 2010.
2. Κατά την διάρκεια εκτέλεσης του έργου υπογράφτηκαν 47 λογαριασμοί με πίνακες υπολογισμού. Το έργο δεν έχει παραληφθεί ακόμα οριστικά από το Δ.Σ. του Οργανισμού.
3. Κατά την διαδικασία του τελικού οικονομικού ελέγχου του 2011 διαπιστώθηκαν από τον ΟΛΠ Α.Ε. και την ανάδοχο εταιρεία λανθασμένα στοιχεία εφαρμογής επί ορισμένων συντελεστών αναθεώρησης του ΥΠΕΧΩΔΕ.
4. Μετά από διαπιστώσεις και καταγγελίες που έγιναν στις 25.01.12, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης αυθημερόν:
(α) ανέθεσε στη Δ/νση Επιθεώρησης την άμεση διοικητική και οικονομική διερεύνηση του θέματος και (β) ανέθεσε στο Γενικό Διευθυντή τη διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) για τον καταλογισμό πιθανών διοικητικών ευθυνών.
5. Από την οικονομική διερεύνηση της εκτέλεσης των έργων, κατά τη διαδικασία οριστικής παράδοσης κυρίως σε λογαριασμούς μεταξύ των ετών 2007 και 2009, διαπιστώθηκαν διαφορές υπέρ του Ο.Λ.Π. Α.Ε. ύψους 6.785.627 Ευρώ.
6. Η ανάδοχος εταιρία αναγνώρισε τις διαφορές αυτές και ανέλαβε την υποχρέωση άμεσης επιστροφής των ποσών αυτών.
7. Η διοικητική εξέταση και η ΕΔΕ συνεχίζονται. Η περάτωση τους και τα συμπεράσματα τους θα ολοκληρωθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδος, οπότε και θα ανακοινωθούν επισήμως στο Δ.Σ.
8. Σημειώνεται ότι (α) από το 2010 έχει ενταχθεί νέο σύστημα παρακολούθησης των εκτελούμενων έργων, (β) όλοι οι απαιτούμενοι διαγωνισμοί γίνονται με ανοιχτές διαδικασίες προκήρυξης με ταυτόχρονη ανάρτηση στο διαδίκτυο, (γ) για κάθε σημαντικό έργο θα προσλαμβάνεται εξωτερικός σύμβουλος- ελεγκτής για την ποιοτική και οικονομική παρακολούθηση της εκτέλεσης του και (δ) για όλα τα λοιπά έργα της τελευταίας δεκαετίας ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί σύντομα από ελεγκτική τεχνική εταιρία η συνολική έρευνα της ορθής οικονομικής διαχείρισης τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ