
Από τη γραμματεία του Paris MOU (Μνημόνιο Συνεργασίας των Παρισίων), ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων, ως προς τον έλεγχο Ασφάλειας Κατασκευής και Γραμμών Φόρτωσης, ο οποίος διενεργήθηκε από 1η Σεπτεμβρίου έως και 30 Νοεμβρίου 2011, με τη συμμετοχή και της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων συμπληρώθηκε με τη διενέργεια επιθεώρησης 4.386 πλοίων. Συνολικά, διαπιστώθηκαν 1.589 ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ σε 42 πλοία επιβλήθηκε το μέτρο της κράτησης (detention).
Οι επιθεωρήσεις που διενεργήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκστρατείας αφορούσαν κυρίως σε πλοία γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας, χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σε Δ/Ξ μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου. Επίσης, οι περισσότερες επιθεωρήσεις διενεργήθηκαν σε πλοία που έφεραν σημαία Παναμά, Μάλτας, Αντίγκουα, Μπαρμπούντα και Λιβερίας.
Το μέτρο της κράτησης (detention) επιβλήθηκε σε 42 πλοία, κυρίως γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας και χύδην φορτίου, για ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ποσοστό 31% των περιπτώσεων κράτησης αφορούσαν πλοία ηλικίας 30 ετών και άνω. Οι περισσότερες ελλείψεις σχετίζονταν με τη σήμανση του ύψους των εξάλων, τον εξαερισμό – αεραγωγούς – περιβλήματα, πληροφορίες και εξοπλισμό ευστάθειας/ αντοχής/ φόρτωσης και με δεξαμενές έρματος-καυσίμων και άλλες δεξαμενές, ενώ οι σημαίες με το μεγαλύτερο αριθμό κρατήσεων ήταν ο Παναμάς, ο Άγιος Βικέντιος, οι Γρεναδίνες και η Τουρκία.
Η εκστρατεία του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων διενεργήθηκε από κοινού με την Περιφερειακή Συμφωνία του Τόκυο (Τokyo MOY), ενώ παράλληλα τα κράτη μέλη των Περιφερειακών Συμφωνιών Vina Del Mar, Ινδικού Ωκεανού (Indian Ocean MOU), Μεσογείου (Med MOU) και της Μαύρης Θάλασσας (Black Sea MOU), ακολούθησαν την ίδια διαδικασία κατά τη διάρκεια της εκστρατείας.
Η Επιτροπή του Paris MOU (Port State Control Committee), κατά την 45η συνεδρίασή της το Μάιο του 2012, θα εξετάσει αναλυτικότερα τα αποτελέσματα του προαναφερθέντος Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ακολούθως σχετική αναφορά θα υποβληθεί στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ