
Από τη γραμματεία του Paris MOU (Μνημόνιο Συνεργασίας των Παρισίων), ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων, ως προς τον έλεγχο Ασφάλειας Κατασκευής και Γραμμών Φόρτωσης, ο οποίος διενεργήθηκε από 1η Σεπτεμβρίου έως και 30 Νοεμβρίου 2011, με τη συμμετοχή και της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων συμπληρώθηκε με τη διενέργεια επιθεώρησης 4.386 πλοίων. Συνολικά, διαπιστώθηκαν 1.589 ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ σε 42 πλοία επιβλήθηκε το μέτρο της κράτησης (detention).
Οι επιθεωρήσεις που διενεργήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκστρατείας αφορούσαν κυρίως σε πλοία γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας, χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σε Δ/Ξ μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου. Επίσης, οι περισσότερες επιθεωρήσεις διενεργήθηκαν σε πλοία που έφεραν σημαία Παναμά, Μάλτας, Αντίγκουα, Μπαρμπούντα και Λιβερίας.
Το μέτρο της κράτησης (detention) επιβλήθηκε σε 42 πλοία, κυρίως γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας και χύδην φορτίου, για ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ποσοστό 31% των περιπτώσεων κράτησης αφορούσαν πλοία ηλικίας 30 ετών και άνω. Οι περισσότερες ελλείψεις σχετίζονταν με τη σήμανση του ύψους των εξάλων, τον εξαερισμό – αεραγωγούς – περιβλήματα, πληροφορίες και εξοπλισμό ευστάθειας/ αντοχής/ φόρτωσης και με δεξαμενές έρματος-καυσίμων και άλλες δεξαμενές, ενώ οι σημαίες με το μεγαλύτερο αριθμό κρατήσεων ήταν ο Παναμάς, ο Άγιος Βικέντιος, οι Γρεναδίνες και η Τουρκία.
Η εκστρατεία του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων διενεργήθηκε από κοινού με την Περιφερειακή Συμφωνία του Τόκυο (Τokyo MOY), ενώ παράλληλα τα κράτη μέλη των Περιφερειακών Συμφωνιών Vina Del Mar, Ινδικού Ωκεανού (Indian Ocean MOU), Μεσογείου (Med MOU) και της Μαύρης Θάλασσας (Black Sea MOU), ακολούθησαν την ίδια διαδικασία κατά τη διάρκεια της εκστρατείας.
Η Επιτροπή του Paris MOU (Port State Control Committee), κατά την 45η συνεδρίασή της το Μάιο του 2012, θα εξετάσει αναλυτικότερα τα αποτελέσματα του προαναφερθέντος Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ακολούθως σχετική αναφορά θα υποβληθεί στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ