
Από τη γραμματεία του Paris MOU (Μνημόνιο Συνεργασίας των Παρισίων), ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων, ως προς τον έλεγχο Ασφάλειας Κατασκευής και Γραμμών Φόρτωσης, ο οποίος διενεργήθηκε από 1η Σεπτεμβρίου έως και 30 Νοεμβρίου 2011, με τη συμμετοχή και της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων συμπληρώθηκε με τη διενέργεια επιθεώρησης 4.386 πλοίων. Συνολικά, διαπιστώθηκαν 1.589 ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ σε 42 πλοία επιβλήθηκε το μέτρο της κράτησης (detention).
Οι επιθεωρήσεις που διενεργήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκστρατείας αφορούσαν κυρίως σε πλοία γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας, χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σε Δ/Ξ μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου. Επίσης, οι περισσότερες επιθεωρήσεις διενεργήθηκαν σε πλοία που έφεραν σημαία Παναμά, Μάλτας, Αντίγκουα, Μπαρμπούντα και Λιβερίας.
Το μέτρο της κράτησης (detention) επιβλήθηκε σε 42 πλοία, κυρίως γενικού φορτίου/ πολλαπλής χρησιμότητας και χύδην φορτίου, για ελλείψεις σχετικές με το αντικείμενο του Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ποσοστό 31% των περιπτώσεων κράτησης αφορούσαν πλοία ηλικίας 30 ετών και άνω. Οι περισσότερες ελλείψεις σχετίζονταν με τη σήμανση του ύψους των εξάλων, τον εξαερισμό – αεραγωγούς – περιβλήματα, πληροφορίες και εξοπλισμό ευστάθειας/ αντοχής/ φόρτωσης και με δεξαμενές έρματος-καυσίμων και άλλες δεξαμενές, ενώ οι σημαίες με το μεγαλύτερο αριθμό κρατήσεων ήταν ο Παναμάς, ο Άγιος Βικέντιος, οι Γρεναδίνες και η Τουρκία.
Η εκστρατεία του Συγκεντρωτικού Ελέγχου πλοίων διενεργήθηκε από κοινού με την Περιφερειακή Συμφωνία του Τόκυο (Τokyo MOY), ενώ παράλληλα τα κράτη μέλη των Περιφερειακών Συμφωνιών Vina Del Mar, Ινδικού Ωκεανού (Indian Ocean MOU), Μεσογείου (Med MOU) και της Μαύρης Θάλασσας (Black Sea MOU), ακολούθησαν την ίδια διαδικασία κατά τη διάρκεια της εκστρατείας.
Η Επιτροπή του Paris MOU (Port State Control Committee), κατά την 45η συνεδρίασή της το Μάιο του 2012, θα εξετάσει αναλυτικότερα τα αποτελέσματα του προαναφερθέντος Συγκεντρωτικού Ελέγχου, ενώ ακολούθως σχετική αναφορά θα υποβληθεί στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ